torsdag 3 januari 2008

Snö, snö, snälla..


Foto: Maken

Nej se det snöar, nej se det snöar, det var väl roligt. Hurra!
Nu blir det vinter, nu blir det vinter, som vi ha önskat. Hurra!

Då ta vi kälkarna fram och vantarna på.

Och sen i backen vi åka, hej vad det ska gå!


Ja, jag hoppas verkligen att siandet om snö till helgen stämmer. Jag är så otroligt trött på den här gråa, våta vintern som väl egentligen knappt kan kallas vinter utan snarare kall höst! Det flög lite flingor i luften i går och ett tunnt, ytterst tunnt lager ligger fläckvis kvar på marken. Snälla Kung Bore - kan vi inte även här nere i södra Moder Svea få lite snö?

The weather bulletin says that we will get snow for the weekend. I really hope it's for real since I'm so tired of this so called winter - grey and wet. This Wednesday it flew some snowflakes around but not enough. So please, please Jack Frost - bring us some snow!

40 kommentarer:

Lotta sa...

Jag håller med dig!
Igår när jag var ute och promenerade på förmiddagen så yrde snöflingorna kring huvudet. Men så fort de föll till marken så töade dom. Sen på eftermiddag när jag var hos sjukgymnasten kom det riktigt stora flingor. Då kändes det som om vintern verkligen kom. Men icke!

Vi får allt längta lite till!

Varma kramar
Lotta

elmas sa...

Hoppas hoppas att du får snö lika mycket som jag hoppas att södra skåne får sig en vit täckt mark så man kan få åka pulka med barnen:)

http://elmas.babyblogg.se/1/

therre sa...

Hoppas du får snö då! Vi har snö, men jag bor ju i Norrbotten så, bara 15 mil neråt var det typ ingen snö :/

MiaMaria sa...

Här har snön visats sig även om det är lite så njuter man. Det kunde komma lite mera och stanna ett tag....

Du ska se den dyker nog upp till helgen!

Må så gott!
Miamaria

Mettan69 sa...

Håller med dig fullkomligt. De små och få flingorna som faller nu retar en ju bara. Håller tummarna för snö till helgen.

Kram Mettan

Emma sa...

Här dalar stora flingor å faller ner som dunkuddar på marken som är vit, plogbilen kom nyss å skottade upp en stor hög vid min bil, tur att han kom nu för snart ska vi ut på vägarna fara, jag å lill snörpa... Hoppas att snön kommer till er snart åxå... kram Emma

linnea-maria sa...

Hejsan
Jag hoppas att snön kommer snart för er. Uppe i dalarna har vi i allafall 5-10 cm (där jag bor), äntligen. I förra inlägget funderar du över kransarna, jag röstar på att du ska ha dem kvar. Eftersom de är rena så tycker jag de passar vintern ut. Jag har självklart joinat vita gåvor. Kram/linnea-maria

Inredningsgalen sa...

Snö är härligt när man är på semester men inte när man skall cykla till jobbet eller ute med hunden. Tur som är bor jag i södra skåne och här är det ont om snö!

Mrs_Oom sa...

Jag tycker också det blev mysigare.. :) Skall hem till mormor idag igen så det skall bli kul ch se ifall hon håller sin säng lika mysig som vi gjorde den sist jag var där! :D
Du har så fin sida!! blir så inspirerad hela tiden!!! :D
Jag vill kunna lägga ner mer tid på min inredningsida men jag har lite fullt upp just nu i mitt liv att BÅDE hålla på med den samt min andra blogg mer om "vardagen" liksom... jag älskar inredning och vill för allt i världen (nästan) hålla på med det jämt (och inte bara här hemma i lägenheten) men att skriva och inredning får vänta litegrann.. :/
Ha en underbar dag! Kram!

Mrs_Oom sa...

Jag måste fråga- är det egentagna kort de där korten längst upp på din blogg?? (din banner)? Riktigt (!!) fina iallafall!!!!!! Kram igen

beas barnslikheter sa...

Åhhh...här snöar det och jag känner riktigt hur jag deppar lite för att det inte var så här i julas, då hade det gjort mycket för julkänslan. Nu har mörkret snart lagt sig, men det är ändå en tröst att det blir ljusare och ljusare. Tror du bor mer söderöver än jag, men molnen härifrån drar över oss mot söder så jag tror nog att ni får snö (om det räcker) ;-)

Morse Farm sa...

Jag hoppas verkligen att ni får snö. Här fortsätter det snöa så vi har hur mycket som helst. Hade jag kunnat hade jag skickat till er.
Kram Bodil.

Under en vind sa...

Håller med dig! Vill också ha lite fina dagar med snö så barnen kan åka pulka, skidor osv....Kransarna nedan är inte så juliga, de kan man ha kvar som vintergrönt tycker jag! Har fyra själv och de får vara framme ett tag till, blir så kalt annars. Må gott, kram!

Pia..... sa...

yes,yes...det snöar här hos mej med...så fint så kul så...kallt..brrrrr.ha en go fortsättning på nya året..PIA

M&Co sa...

Hm, jeg håper vinteren har glemt oss i år jeg, så vi kan gå rett på vår ;-)

perlan sa...

Jo då.. här har det snöat mer eller mindre hela dagen och jaaaa..
vi har nog säkert 1-2mm med snö lite utspritt över gräsmattan nu!! hahahaha
kram

Randi sa...

Ja, jag längtar också efter snö. Det är så urtrist mörkt och kallt nu. Ett vitt täcke skulle kännas fint.
Söt bild med skridskorna!
Kram Randi

Madicken sa...

Vill bara önska ett gott nytt år och säga att jag är tillbaka som bloggare igen! Jag hoppas att vi kommer att träffas en hel del framöver och utbyta mysig inspiration och tankar.

Kram Victoria

Ann-Catrin / finthemma sa...

Hurra!
Idag har vi fått snö i allafall..och visst blir det mycket ljusare.
hoppas nu du bli riktigt bönhörd av Kung Bore!!!
Kram A-C

Sagalisa sa...

Japp,när ska vi få vår snö???Det är så kallt ute så mam bara går o väntar nu...Men mysigt är det att krypa upp i soffan med en filt o dricka te...
Många kramar/anna

Hem & Lyckas Mia sa...

lotta - ja, det är ju riktigt trist när det väl börjar snöa och det töar bort! då kan det ju liksom nästan kvitta.. kram!

elmas - tack snälla, det hoppas jag också!

therre - lyckost dig ;-)

miamaria - ja, jag hoppas på det!

mettan - ja, vi håller tummarna, kram!

emma - ååå, vad fuskigt ;-) kram!

linnea-maria - å vad härligt med så mycket snö.. tack för kommentaren om kransarna, de får stanna februari ut - sen är det vår! kul att du joinar vita gåvor! kram!

inredningsgalen - *fniss* bara väntade mig en sån kommentar ;-)

mrs_oom - å tack söta du för snälla ord! ja, korten i min banner har min man tagit på föremål i vårt hem. tusen tack, ska vidarebefordra berömmet! kram!

bea - ja, det där med vita jular existerar ju knappt längre.. inte för oss i söder iaf!

morse farm - tack snälla, kram!

under en vind - ja precis, roligast är det ju för barnen.. ja, kransarna får hänga med ett tag till. kram!

pia - åå, snöar det hos dig också..

m&co - ja, den har nog det!

perlan - oj, det var inte mycket ;-) men bättre än inget alls! kram

randi - ja, det lyser ju upp och mjukar till det lite grann.. tack, kram!

madicken - men vad roligt att du är tillbaks, har saknat dig! lägger in din länk bums och kommer definitivt att besöka dig, kram!

ann-catrin - härligt! hoppas han hörde min bön! ;-) kram

sagalisa - ja, det är höjdpunkten med den här årstiden, kura och mysa inne med en varm pläd, lite varmt och lite tända ljus.. kram!

Zaga sa...

Skickar över lite snö, blåst och -4 c.
Kram Zaga

Mita`s hjørne sa...

Her har vi heller ikke snø - men jeg savner den heller ikke... her er det ca -4 grader og tørt ute iallefall... hadde nok ikke vært like fornøyd om det hadde regnet hele tiden nei... jeg er helt klar for våren nå...

Ha en koselig dag i morgen...

Mrs_Oom sa...

Ja, måla om gör jag gärna.. grejen är bara den att vi inte ens har råd till det liksom! :/ Lite halvkul sådär... fast jag har lyckats få vår kvartersvärd att gå med på att ge oss lite vit färg (till lister, dörrar, skåp m.m.) så jag drygar ut färgen till max bara för att kunna användad det till saker och möbler m.m.!! :D
Ha en fin kväll!

Inredningsbloggar sa...

Håller med, missar förmycket av dina inlägg med, länkar jag oxå!

Lilla Blanka sa...

Jo men nu tror jag snön är på gång även här i södra delarna av landet, vi har fått ett par mm
Kram
Mia

En Doft Av Danmark sa...

Vilka ljuvliga små skridskor! Var har du köpt dom? Vill oxå ha ....;o)

Kramar
Dorthe

Nostalgi och romantik sa...

Ja nu har det ju varit så grått och trist och framförallt mörkt, under en lång tid... så nu är det skönt med lite snö, för den lyser ju upp litegrann, även om jag inte är förtjust i vintern!
Kram
Marie

hallakulle sa...

Håller med dig! Vi fick en del snö här i Sthlm igår, men i innerstan blir det bara slask och grått. Tråkigt. Jag längtar efter massor med VIT snö på landet...

Inmycarport sa...

Här en till som längtar efter lite vit snö!!1 Fin vinjettbild!
Ha en skön helg!
Maria

Flickan på landet sa...

Vilka söta små skridskor :-) Här har vi äntligen fått snö och -15...Inte en dag för sent. vad är vinter utan snö??!!
Ha ett trevligt veckoslut!

atmosphere sa...

Snö lättar ju alltid upp lite i vintermörkret. Men bara inte för ett par dagar och sedan slask, för då kan det faktiskt kvitta.
När det gäller ditt inlägg från 1/1 om grankransarna, säger jag att de är vinter, och ha dem tills du tröttnar!
Kan du inte maila bilden på krukan du menade till: ingrid@atmosphere.se istället? Lyckades inte öppna den andra.
Trevlig helg!
Ingrid

johanna sa...

Hej
Vad söta dom små skridskorna var ,har endast sett den stora...Önskar dig ett riktigt gott nytt år!!!
Min "kruka" kommer från House doctor,visst äe den fin=)
Kraaam

Fredde sa...

va fint du har gjort om din blogg =O) ha en trevlig kväll!

Hannis sa...

Hej och god fortsättning på det nya snöfria året=))
Vilka fina små grisar du har!
Önskar dig en fin helg/Kram Hannis

Hem & Lyckas Mia sa...

zaga - behåller snön och minusgraderna men skickar tillbaka blåsten ;-) kram!

mita - ja, blir det inte nån snö kan det ju faktiskt lika gärna gå fort till våren nu tycker jag också..

mrs oom - ajdå, trist! men så bra att du har lite charm som lyckas flirta med kvartersvärden så bra :-D

inredningsbloggar - vet inte vem du är ;-) men tack!

lilla blanka - vad härligt, men inte vi! :-(

en doft av danmark - tack! de är av märket walther & co och är köpta i en lokal inredningsbutik. kram!

nostalgi och romantik - ja, precis!

hallakulle - ja, usch, slasket kan man ju vara utan..

inmycarport - tack tack och detsamma!

flickan på landet - tack! nä, precis! tack detsamma!

atmosphere - säger samma som du, slask - nej, då kan det banne mig vara. tack för förslaget om kransarna, de får hänga ett tag till! har mailat dig. trevlig helg!

johanna - tack tack! detsamma önskar jag dig! den är helt underbar.. kram!

fredde - tackar! tack detsamma!

hannis - tack och tack detsamma! trevlig helg, kram!

Kreoline sa...

Jeg holder også med deg, her er det meldt snø i morgen, håper og håper. Det blåser storm og sjøen går over veien, ikke trevligt nei. Ha en fin helg.

Inredningsfanatiker sa...

Hejsan!
Hoppas att allt är gott med dig, jag ville bara säga att jag har en utmaning till dig på min sida!
KramPetra

Designe sa...

Vilken fin bild! Jaa, du..här kom det massor av snö i fredags så här åker vi skidor, härligt!..jag hoppas verkligen snön ligger kvar nu! Ha en skön helg! :)

Hem & Lyckas Mia sa...

kreoline - nej, sånt väder vill vi inte ha.. trevlig helg!

inredningsfanatiker - man tackar! ett inlägg om uppmaningen kommer inom kort. kram!

designe - tack! åå, jag som också vill ha snö men icke.. ha en härlig helg!