torsdag 10 januari 2008

Pim



Första leksaken till vårt ofödda barn. Den kommer från pappa och hans syskon som lekt med den en gång i tiden. En pim som hade gått i soppåsen om jag inte räddat den. Men nej, nej, jag är inte med barn bara så att det inte uppstår några missförstånd. ;-) Hihi!

Jag tror jag ska göra ett tillägg här - Pim är min lillebrors benämning på fisk när han var liiiten, inte märket på leksaken i det här fallet ;-)



The first toy to our unborn baby. But no, no, I'm not pregnant! It's a toy from my father that he and his siblings played with.

27 kommentarer:

Inredningsgalen sa...

Finns inget finare än gamla hederliga leksaker i trä. Skall jag har barn så blir det ett barnrum inrett med mycket gammalt. Usch vad jag avskyr alla plast leksaker med batterier i!

Kathys Home sa...

Visst är det roligt med gamla hederliga träleksaker, som din lite gammal och lite nött..den som spar han har...//kat

Maria sa...

Jag diggar gamla träleksaker och din fisk var ny för mig! Jag menar jag har inte sett just den modellen förrut!

Smått och gott hos Lina sa...

Härligt med gamla leksaker. Tur du räddade den :-)

Kram Lina

Hemma hos Stina sa...

Verkligen jättefin! =) En riktig skatt. =) God fortsättning på 2008. Kram

Lotta sa...

Gamla träleksaker som man ser har varit älskade är så vackra! Och en dag ska ert barn få leka med söta Pim, det är jag övertygad om!

Många kramar
Lotta

M&Co sa...

I have an award for you at my place (http://mandco.typepad.com/)to say how much I appreciate you :-)

Nublus blogg sa...

Så fin! Båda mina pojkar har fått varsin Brio-klassiker i ettårspresent av mig att spara till sina egna barn. Oskar fick en tax och Gustav den knattrande ankan. Synd att fisken inte tillverkas längre, den är jättevacker!

Fredrik Inredning & Mode sa...

oj vad fin leksak... gammal och sliten...

Nostalgi och romantik sa...

Härligt med gamla leksaker...tänk så mycket roliga stunder barnen haft med sin leksak...
Kram
Marie

Home & Clothes Design sa...

Tur att du tag hand om PIM. Gamla träleksaker de är så charmiga.
Kramizzar och go helg/Annelie

ckaliff sa...

Bra sida! Vill bara passa på att tipsa om ifall du behöver en present i form av tex ett porträtt eller en karikatyr av någon någon gång - jag kan hjälpa dig! Kolla på www.carinakaliff.com/tavlor

chatrine sa...

Så koselig! Gøy med litt gammelt også! Ellers blir det sikkert mye nytt til babyen:)
Ønsker deg en fin helg!
Klem:)

Charlotta sa...

Det där är riktig charm! Vilken tur att den hann räddas! Här finns gubbens gamla plåtbilar och tidiga plastbilar i barnens leklådor och de håller till skillnad från mycket av det andra i lådorna. Ha det bra! Kram kram!

På Norrgården sa...

Tänkte att jag missat nåt viktigt här...du lyckades hålla nyfikenheten vid liv et tag! Nu tycker jag att man själv ser värdet i sådant man för några år sen tyckte var skräp, som din fina gamla leksak! Mycket sitter ju i att saken har en egen historia! Fin firre! Trevlig helg!Kram

Sara sa...

Vilken tur att du hann rädda den! Jag minns min första monchichi, tyvärr har jag den inte kvar, den blev sönderbiten av möss en gång i tiden då den låg på en vind.

Designe sa...

Vilken superfin gammal leksak! såna gamla hederliga Brio i trä är såå fina! Ha en fin helg! Kram :)

Guldkant På Livet sa...

Vilken fin Pim!!! Mari.

Madicken sa...

Det är så lätt att slänga iväg saker, och ångra sig sen...

Kul leksak, har inte sett just den modellen förut;-)

/kram Gry

Jenny sa...

Ny här och trodde naturligvis att du skulle ha barn. Fin Pim och hoppas den kommer till användning längre fram i livet! :) Du ser ut att ha ett underbart hem!

Hem & Lyckas Mia sa...

inredningsgalen - nej, precis, mycket finare än plast! håller med dig, här kommer det också bli mycket trä och gammalt hederligt framför plastleksaker.

kathys home - ja, precis!

maria - nej, visst är den fin!

smått och gott hos lina - ja, jag är glad att jag hann stoppa pappa! kram!

hemma hos stina - tack! detsamma, kram!

lotta - ja, visst är tidens tand på trä vacker! kram!

m&co - oh, thanks a million!

nublus blogg - vilken bra idé!

fredrik - tack!

nostalgi och romantik - ja, det är mysigt med gamla leksaker som är nötta.. kram!

home & clothes design - tack tack, kram!

ckaliff - tack för tipset!

chatrine - tack! ja, precis, mysigt med gammalt också! tack detsamma, kram!

charlotta - å vad mysigt att du har så mycket sparat! kram!

på norrgården - sanna ord minsann! ja, hihi, tänkte att det var bäst att göra ett tillägg där ;-)trevlig helg, kram!

sara - ajdå, vad synd! jag tror mamma och pappa har min och brorsans monchichis kvar på vinden om jag inte missminner mig..

designe - tack! detsamma, kram!

guldkant på livet - tack!

madicken - ja, bäst att tänka sig för en extra gång.. tack! kram

jenny - hihi, jo, det ska jag men inte riktigt ännu ;-) tack snälla!

Engsroom sa...

Fin leksak du räddade, ha en bra helg!
Kram Ella

Lella sa...

Otroligt söt och charmig, tur att du räddade den!
Ha en toppenhelg!

Jorunn sa...

bra du fikk reddet den der! kjempesøt fisk! ha en finfin helg Mia! klem

Hem & Lyckas Mia sa...

engsroom - tack, detsamma! kram

lella - tackar! detsamma önskar jag dig!

jorunn - tack! och tack detsamma! kram

Victoria sa...

Jag säger bara det, förr i tiden gjordes leksaker av kvalitet :) Den där känner jag igen från när jag själv var liten... och leksakerna håller än idag. Fantastisk... se och lär dagens Leksakstillverkare.

Hem & Lyckas Mia sa...

victoria - ja, jag håller med dig, numera plast, plast, usch..