söndag 20 januari 2008

Istället för en tavla



Bilder: Maken

Istället för en tavla har vi en kedja över min pysselsekretär som jag fäster små dekorationer eller kort i. Älskar Walther & Co och min lilla tomtenissa från Maileg som får hänga framme trots att det inte är jul. Min lilla hustomtenissa! ;-)

Instead of paintings on the wall over my bureau there is a chain were I attach little decorations or cards. I just love the brand Walther & Co as well as my little Santa Christmas girl from Maileg. Though it's not Christmas she can join us anyway - our little brownie! ;-)

34 kommentarer:

Lotta sa...

Tycker att din kedja med småsaker i fungerar alldeles utmärkt istället för en tavla! Och självklart kan tomtenissan hänga med fastän det inte är jul längre. Hon är ju så bedårande!

kram
Lotta

beas barnslikheter sa...

Superfin...jag ångrar SÅ att jag inte köpte en jag med...hade en till och med i varukorgen, men tog bort den då jag blev lite snål. :-(

Stämningsfullt sa...

Jättefint! Har själv funderat på en kedja.... Både praktiskt och fint!

Ann-Catrin / finthemma sa...

Ohh så fint med kedja så där... så fina saker du satt upp!!
kram A-C

Engsroom sa...

fint och smart då det går lätt att ändra uttrycket. Kanske ska funder på en sådan.
Ha en bra vecka!
Kram Ella

MiaMaria sa...

SEr så vackert ut....

Ha´det så gott!
Miamaria

Hem & Lyckas Mia sa...

lotta - tack! ja, visst är hon söt, hon får husera här hemma trots att julen är slut ;-) kram!

bea - tack! ja, jag rekommenderar ett köp, det går ju att varva i all evinnerlighet!

stämningsfullt - rekommenderas starkt! tack!

ann-catrin - tack söta! kram

engsroom - tack! och tack detsamma, kram!

miamaria - tack snälla!

Hannas form sa...

Hej vännen!

En sån fin kedja vill jag oxå ha...vad fint du gjort! vart hittar jag en sån kedja?

Tack för tips om papperskorg, ska titta där i veckan!

Ha det gott!
KRAM
Hanna

sofia sa...

Mysigt det blev! Blir ju personligt när man kan varva med lite allt möjligt i kedjan! Gillar också Walther o Co.. mmmm!! :)
Ha en bra vecka! Kram!

Home & Clothes Design sa...

Hur fint som helst och det är lätt att färändra den med nya dekorationer när man har lust.

Kramizz Annelie

Home & Clothes Design sa...

Ursäkta stavfelet. Har lånat sonens tangetbord och den är helt andra tecken än min...world of warcraft, ett spel tangent bord :D

Kramizz annelie

Inredningsgalen sa...

Kul! Då kan man lätt ändra på den när man känner för det!

Cattis sa...

fiffigt!
roligt att sitta och titta på!

Älskar när folk har mycket pyssel hemma som jag kan sitta och kika på *s

kram
/Cattis

Himmelbit sa...

Åhh din kedja är så fin och du har så fina saker i den!! Verkligen ett bra alternativ till en tavla.

Ha det toppen!

Evelinas hus sa...

Vad fint du gjort med kedjan. Jag har en likadan, tycker dom är jättefina.
Ha en bra måndag.
Kram Caroline

Nostalgi och romantik sa...

Det är jättefint med en kedja hängande så där, det blir som ett litet smycke på väggen!
Kram
Marie

perlan sa...

Riktigt fint! Älskar med Walther! :)
Ja det är klart den lilla tomtenissan ska vara framme, underbar! :)
kram

Fredrik sa...

riktigt fina.. ska nog köpa in lite saker till vår butik där ifrån!

Hem & Lyckas Mia sa...

hannas form - tack! kedjan har jag köpt på www.slottstalletsmobler.se men ska finnas också på www.meandmyhome.se kram!

sofia - tack tack! tack detsamma, kram!

home & clothes - tack! kram

inredningsgalen - precis!

cattis - tack!

himmelbit - tack snälla!

evelina - tack söta! ja, de är verkligen fina. tack detsamma, kram!

nostalgi & romantik - tack! kram

perlan -tack! kram

fredrik - ja, gör det, de är kanonfina!

Under en vind sa...

Min sån kedja hänger julkorten....

Så sött med dekorationerna på din! Kram!

M&Co sa...

Så smart! litt sånn "shaker" stil.

Inredningsfanatiker sa...

Åh visst är det vackert med kedjor, och man tröttnar inte lika snabbt på dem, det går ju alltid att byta ut vad man har i dem. Jätte fint!
Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Hem & Lyckas Mia sa...

under en vind - tack, kram!

m&co - tack! ja, kanske det..

inredningsfanatiker - tack! ja, mitt tycke precis! ungefär som en tavellistsfunktion. kram

junhe sa...

kedjan passar bra, det skulle den göra hos mig med *fniss* ha en bra vecka/ kram junhe

Visor från vinden sa...

Å, så fint! Som en tavla i sig ju!

Sea Angels sa...

Hi Mia what a nice idea, and of course it's easy to change and update just as you like....really pretty
Lynn xx

Hem & Lyckas Mia sa...

junhe - hihi.. tack detsamma, kram!

visor från vinden - tack!

sea angels - thanks a lot, hugs!

Sagalisa sa...

Mmm de är så vackra de där kedjorna,har ett par stycken som måste få lite vårkläder:)
Kramar Anna

älskar sött sa...

Ja dom har en himla massa fint!!! Mailegs godingar är härliga med.Ha det gott! kramar Malin

me and alice sa...

Jättefint med kedjan! Gillar också din vackra lampfot på sekretären...
kram Susanne

Petra sa...

Tack för tipset! Håller på att samla lite inspiration till mitt teverum som kommer att få ett rejält lyft inom det närmsta, tack gode gud! haha...
Ha det gott! Kramiz /Petra

WhiteVintageDreams sa...

Mycket finare än en tavla :)...jag älskar kedjorna och dess möjligheter till enkel förändring!
Hoppas att du får en bra vecka.
Kram

organic-lizzi sa...

Åhhh! Så fint det ble da:-))
Deilig dag & stor klem fra Randi

Hem & Lyckas Mia sa...

sagalisa - tack, tack! kram

älskar sött - så sant, kram!

me and alice - tack snälla, kram!

petra - så lite.. kram!

whitevintagedreams - tack! och detsamma, kram!

organic-lizzi - tack söta! tack detsamma, kram