onsdag 23 januari 2008

Den gamle




Foton: Mia

Trötter och sliten. Ommålad i dåtidens hippa färg. Skavd och nedsutten. Ont lite här och där. Lite vit färg fick den gamle och se vad han lyste upp! Så pigg och fin så att han till och med kunde ha den gamla lådan i sitt knä.

Tack pappa för målarhjälp!

Tillägg: Innan målning var färgen turkosgrön, inte grå som flera av er trott.

Tired and shabby. Repainted in the colour of the customs of that time. Rubbed and old sagging. It hurts here and there. Some white paint for the old one and look how he beams with joy! So lively and nice that he even could keep the old box in his lap.

Thanks dad for help with painting!

Addition: The chair wasn't grey before painting as many of you believe - it was turqoise.




Foton: Mia

44 kommentarer:

therre sa...

Så fint skrivet, och vi vet ju alla vad vit färg kan göra. Fint!

Fru A sa...

Diggar margarinlådan!

Hemma hos Alva sa...

Stolen var jättefin i vitt! Superfin margarinlåda också. Ha en bra dag! Kram Maria

M&Co sa...

For en søt liten stol! Det er så deilig at ting kan males, så får de et helt nytt liv!

Smått och gott hos Lina sa...

Så fint med gamla möbler. Tänk så många som har suttit på den stolen. Du skriver så fint och korten är som vanligt fina.

Kram Lina

Tidsmästarinnan sa...

vilket lyft! En härlig gammal stol som blev ung igen.
Och jag är så förtjust i såna kedjor som du visar i ditt förra inlägg också, håller på att fundera lite på en sån :-)
Kram!
S.

Hannas form sa...

Fina bilder...gillar närbilden på stolen jättemycket! Vad fin stolen blev...men jag gillade den innan oxå, jag är ju galen i grått!

Underbar trälåda du har...vill ha, vill ha, vill ha!

KRAM
Hanna

Hem & Lyckas Mia sa...

therre - tack!

fru a - roligt att höra!

hemma hos alva - tack! tack detsamma, kram!

m&co - tack, ja, precis!

smått och gott hos lina - tack, gulliga du! kram!

tidsmästarinnan - tack! ja, kedjor gillar jag också! kram

hannas form - tack, tack! hihi, den var inte grå innan utan turkos! :-D farmor gillar färger tydligen ;-) kram!

MiaMaria sa...

Blev som ny.....
Och vilken underbar låda....

HA´det så gott!
Miamaria

Bonnies vita rum sa...

blev ju super fint!

Kram Bonnie

Stämningsfullt sa...

Vad fint det blev och lådan är ju hur fin som helst! :)
Kram!

Inredningsgalen sa...

Gammalt är bäst! Tänk vad lite färg kan göra!

Villa Hemmet sa...

Vilken härlig skillnad, finfina bilder!

Vita tankar sa...

Så fina bilder och mysigt skriven text!:-)

Kram Linda

Visor från vinden sa...

Tänk vad vackra möbler man gjorde förr. Den är SÅ fin!

Tina sa...

Jätte fin stol och lådan är underbar. Vilken snäll pappa du har. :-)

Jenny sa...

Åhh vad fint det blev!!!
Kram
Jenny

Marres Hörna sa...

Väääldigt fin!!! :-) Den där hade jag inte haft ngt emot att äga själv! :-)

Kram!

Stina sa...

Så underbart Mia!!!
Kram

Stina sa...

Oj min bild har fallit bort.
Kram igen

Stina sa...

Oj min bild har fallit bort.
Kram igen

Home & Clothes Design sa...

Så fin gammal trälåda...och givitvis den nymålade stolen.

kramizz/ Annelie

Stina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
SKATAN sa...

Fint! Jag är lite stolfrälst...har fått stolögon, tor jag. Du vet så där så man bara ser vissa saker!

Sov gott!

Charlotta sa...

Åh så fint! Jag räddade en gammal höstol för många år sedan och min mamma vårdar den som en skatt. En smula kärlek och lite färg kommer man långt med. Ha det bra! Kram kram! (psst... jag är tillbaka på min gamla blogg, jag fick hemlängtan)

Cattis sa...

åhå... var har du hittat margarinlådan??

jag har en gammal sockerlåda som blomlåda, älskar den. Skulle gärna ha fler gamla trälådor.

Kram
Cattis

perlan sa...

Underbara bilder! Det är bar med en pappa och hjälper till att måla! :) Stolen blev ju som ny!
kram

Smått och gott hos Lina sa...

Hej!
You make my day!
Du kan titta i min blogg. :-)

Kram Lina

Pernilla sa...

Så snyggt,,, så vackert ,,, så rätt...

Kram Pernilla

Hem & Lyckas Mia sa...

tack snälla ni!

charlotta - härligt att du är tillbaks där du började ;-)

cattis - lådan var min farmors och farfars! men kolla på tradera, där kan man säkert hitta. kram!

smått och gott hos lina - å tack söta du! jag blev förärad detta tidigare så jag har redan skrivit ett inlägg men TACK! kram!

Petra sa...

Så fin gammal stol, tänk va en skvätt färg kan göra! Är din far till utlåning? Hatar nämligen att måla, haha...
Kramiz /Petra

Under en vind sa...

Gillar din beskrivning! Vacker stol och urfin låda! Kramis!

Anniche sa...

Nydelig Mia:)) Utrolig kul kassed også, klem !!

me and alice sa...

Åh, vilka fina foton...
Stolen blev verkligen jättefin. Fast jag gillade den grå färgen också...
kram susanne

Anna Lisa sa...

Takk for koselig kommentar i bloggen min. Er så hyggelig når du stikker innom:) Stolen var veldig søt og ble fin etter malerstrøket. Heldig å ha en pappa som trår til. Ønsker deg en riktig koselig helg. Her er det nesten orkan, Lyn og torden i tillegg. Så det blir innevær ihvertfall i dag. Kram!!

Designe sa...

Vilken underbar gammal stol och så fin den blev i vitt! Jättefint med den gamla lådan på stolen oxå! Superfina foton! Kram :

Hem & Lyckas Mia sa...

petra - haha, mja ;-) tack! kram

under en vind - tack, tack, kram!

tack anniche! kram

me and alice - tack snälla! fast stolen var turkos, inte grå.. ;-) kram!

anna lisa - tack detsamma! usch vilket väder, här blåser det också rejält. förmiddagspromenixen var tuff åt ena hållet ;-) trevlig helg, kram!

tack söta designe, kram!

Pia..... sa...

Hej vilket lyft för den gamle..trevlig helg..PIA i vardagsrummet

hallakulle sa...

Fin stol och vilken fin låda. Ser harmoniskt ut! Trevlig helg!

Ann-Catrin / finthemma sa...

Oh så fint... supergullig stol..och den där margarinlådan...precis en sån jag är på jakt efter!!
VILL HA!!
kram A-c

Emmas Vita Hus sa...

FINT! Har själv en precis likadan stol som jag sitter på när jag bloggar. Fyndade den i en antikaffär som hade rea-fniss. Har inte behövt måla den eftersom den var fint avskavd och vit från början. Ha en skön helg! Kram Camilla

Hem & Lyckas Mia sa...

tack pia! trevlig helg!

hallakulle - tack! trevlig helg!

ann-catrin - tack snälla! kram

emmas vita hus - tackar! ja, visst är de fina, skönt att du slapp måla din! ha en härlig helg, kram

Guldkant På Livet sa...

Vilken fin stol låda och foton! Mari.

Hem & Lyckas Mia sa...

guldkant på livet - tack!