måndag 17 december 2007

Julen är inte bara röd..




Som alla vet är julens stora färg röd men jag som inte är så oerhört förtjust i att pynta med rött väljer gärna hellre lite mer diskreta färger. Lite rött finns självklart just nu i vårt hem men mycket vitt, silver, brunt och lite fuskgrönt. En eucalyptusslinga och en enkel strut med ett av julens budskap på pyntar vitrinskåpet.

Christmas time means red, the colour of Christmas. But since I'm not so fond of red I prefer white, silver and green clinging vines.


Klicka gärna på bilderna för att se dem i större storlek.

20 kommentarer:

perlan sa...

Håller med dig.. Julen behöver absolut inte bara vara röd.. Det är precis lika vackert med vitt! :)
kram

Stina sa...

Så fint Mia, det smittar av sej det där med andra färger!
Kram

Mia sa...

perlan - visst är det! kram

stina - tack tack! kram!

Lina sa...

Ja visst är det fint med det gröa och vita. Lite silver är också fint. Julstämning i det också!

Kram Lina

Guldkant På Livet sa...

Ett sånt vackert skåp du dekorerat så fint med eucalyptus och fin strut! Nej, jag håller med, nog för att rött/vitt är den finaste färgkombinationen jag vet, för året runt bruk, men till jul har jag heller inte mycket rött, mitt kök går i blått/vitt och mitt rum i vitt/beige/svart, då vill man inte se en massa julröda tomtar till nyår! Jag har två tomtar framme, resten går i vitt, silver och guld...Vilken fin text du har ovanför rutan! Mari.

beas barnslikheter sa...

Du har så fina skååååp och skänkar...blir rööööd av avundsjuka... (eller kanske guldfärgad eller grön?) ;-)

Kram Bea

Nostalgi och romantik sa...

Så jättevackert skåp du har, och så fint det blev med eucalyptusen till det!!! Det behöver absolut inte vara rött överallt...
Kram
Marie

Nilla sa...

Så fint du pyntat och julen behöver inte alls vara röd =) Fast här kommer det nog att komma in lite vinrött iallafall =)

Ha en bra dag!

Kram Nilla

Lotta sa...

Det enkla är oftast det vackraste!

Många kramar
Lotta

www.fredrikfredrik.webblogg.se sa...

vilket fint vitrinskåp!

Mita`s hjørne sa...

Nydelge og stemningsfulle bilder hos deg...
Her er det nok en del rødt i julen, hører liksom med det da...

Ha en koselig kveld...

Himmelbit sa...

Vilken underbar liten strut!!
Antar att du gjort den själv - du brukar ju göra så fina saker.

Ha en toppendag!
Kram

Lantliga ting sa...

Tack för dina snälla kommentarer i min blogg, det värmer. Kanske kommer jag fortsätta blogga längre fram. Jag får känna efter hur det känns. Vilka fina juliga bilder du visar förresten! Kram på dej!

Hemma hos Stina sa...

Det finns ju massor av fint julpynt som inte är rött. Jag är inte så förtjust i rött egentligen, i vanliga fall, men just till jul har jag gärna rött omkring mig. Det är julens färg för mig. Men jag har en hel del julsaker som inte är röda oxå. GOD JUL på dig. Hoppas du får en riktigt skön jul och en trevlig nyårsafton. =) Kram

Lime sa...

Ja, vi är ju inne på samma spår. Att det finns fler färger än rött till jul, även om rött också är jättefint.

Min lilla svarta kruka med hjärtat är gjort av Åsa Björling. Jag har skrivit om krukan i det här inlägget http://lantlivet.blogspot.com/2007/10/silverheart.html.

Ha en fin, vit vecka:-)
Kram

Tina sa...

Känner igen de vita möblerna...har liknande hemma. De är så fina. Garderober, linnéskåp mm. mm. Kika gärna in på min andra blogg.
http://blogg.aftonbladet.se/16882/ / Tina

Malena sa...

Åh, vad jag känner igen mig! Jag började med att plocka fram en massa röda detaljer, men sakta har jag börjat ta bort dem igen....däremot så blir det mer rött i granen...tror jag...*hi hi hi*...
God jul och tack för alla fina kommentarer och alla inspiration du gett mig!
Kram Malena

Lina på gården sa...

Ojj!! Här var en blogg jag gillade mycket! Är det ok om jag lägger till dig i min länklista? Kommer gärna tillbaka fler gånger nämligen!

Annars skulle jag bara säga:

Nu är det jul-lotteri hos Lina på Gården! Välkommen att delta!

Samtidigt önskar jag en RIKTIGT GOD JUL!!

Kram
/Lina

Stämningsfullt sa...

Så fina möbler du har! Ger riktigt ha-begär :) Kram.

Mia sa...

lina - absolut, kram!

guldkant på livet - tack snälla du!

bea - å tack! kram!

nostalgi & romantik - tack söta du! kram!

tack nilla, kram!

lotta - så sant! kram

tack fredrik!

tack snälla mita!

himmelbit - önskar att jag kunde svara ja på den frågan men nej, jag har köpt den! tack söta du för berömmet, kram!

lantliga ting - jag hoppas verkligen att du gör det, du har en jättefin blogg! tack söta du, kram!

hemma på landet - tack och önskar dig detsamma, kram!

lime - tack snälla för köptipset, en underbar kruka! kram!

tina - tack söta du! ska kika in på din andra blogg.

malena - å tack vad gullig du är! nej, rött är liksom inte riktigt jag.. kram!

lina på gården - å tack! självklart är det ok. tack detsamma, kram!

stämningsfullt - å tack söta! kram