onsdag 19 december 2007

Hem ljuva hem



Foto: Maken

Sedan jag för första gången såg detta zinkhus hos Mimmi så har jag hett önskat det. Ett köp från Syster Lycklig blev det inte dock förrän alldeles nyligen och jag ångrar mig inte för ett ögonblick! Är det inte konstigt att man kan falla så pladask för döda ting? Anses man ytlig för att man fyller sitt hem med ting som man tycker om? Har sett att det diskuterats om det. Nåväl, ytlig eller inte, jag är helnöjd i alla fall ;-)

The first time I saw this beautful house in zink was at Mimmi's place. Since then I really wanted to buy it but of some reason it hasn't been realized. I finally bought it from Syster Lycklig and I have no regrets at all! But isn't it strange that you can fall in love with items? Does that mean that you're shallow? Well, shallow or not, I'm completely satisfied anyway ;-)


Foto: Maken

23 kommentarer:

Stina sa...

Så fint!!!
Kram

Bonnies vita rum sa...

ÅÅ va fint!

Kram Bonnie

Inredningsfanatiker sa...

Åh så vackert! Gillade verkligen zinkhuset! Jag var bara inne och kika lite och tänkte faktiskt önska god jul redan nu, för jag tror inte att jag kommer hinna med bloggandet så jätte mkt mer innan jul nu! GOD JUL!!! Bamse Kram Petra
www.metrobloggen.se/romantiskahem

Mia sa...

tack stina, kram!

bonnies vita rum - tackar, kram!

inredningsfanatiker - tack söta du! en riktigt god jul önskar jag dig också, bamsekram!

Kajsa sa...

Förstår att du är nöjd! Skulle bra gärna vilja ha ett sånt jag också!

Lotta sa...

Isåfall tänker jag fortsätta vara ytlig! Superfint!

Kramis

etthusivitt sa...

Jag är också kär i dom där zinkhusen, nu har de ju jättemånga på Elsas hem! Nån gång ska jag beställa ett, men just nu är det så mycket annat inför julen... Madonnan är också jättesöt. Kram, Anette

Smått och gott hos Lina sa...

Så vackert! Jag drömmer också om ett sådant :-)

Kram Lina

Villa Hemmet sa...

...precis en sådan madonna som jag letar efter.... Superfint! Huset är helt underbart!

MiaMaria sa...

Oj, vad du är flitig att göra inlägg och givetvis en hel massa som man missat....Vilket skåp och gris och zinkhuset och en massa härligheter....

Du får ha en skön onsdagskväll!
Miamaria

www.fredrikfredrik.webblogg.se sa...

vilken fin installation!

Emma sa...

Fint, som vanligt:)
Beröm din kära make för att han är så duktig på att ta kort!

Sextiotalsvillan sa...

Åååh det är verkligen fint ditt zinkhus. Jag är kär i precis allt från Walther & Co för tillfället. Ett likadant hus står på min önskelista :)
Självklart får du länka till mig, blir bara glad!
Kram
Maria

Ninis sa...

SÅÅÅ FIIINT !

faster atta sa...

Ja, de där zinkhusen är verkligen fina! Både med och utan ljus i...

kram

Ruffa sa...

mysigt zinkhus! zink är alltid znyggt!
Ha en mysig julvecka! kram/ruffa

Mita`s hjørne sa...

Utrolig nydelig zinkhus, skjønner jo godt at dette har stått på ønskelisten din ja...

Ha en koselig dag...

linnea-maria sa...

Jag tycker inte att det är ytligt att vilja omge sig med vackra saker. Din familj mår förmodligen bättre av ett vackert hem än ett hem som inte är det. Ha en riktigt god jul /linnea-maria

Inredningsgalen sa...

Helt underbart, älskar zink i alla dess former!

Designe sa...

Det är ju såå fint med zinkhus!..har tyvärr inget själv! God Jul på dig! Kram :)

En Doft Av Danmark sa...

Önskar dig en riktigt GOD JUL!

Kram
Dorthe

Mita`s hjørne sa...

Hei igen...
Er bare innom for å ønske deg ei riktig
GOD JUL...

Mia sa...

kajsa - ja, köp ett vetja! ;-)

lotta - hihi, jag också ;-) tack, kram!

ett hus i vitt - tack söta du! kram

smått och gott hos lina - tack, kram!

villa hemmet - tack snälla!

miamaria - tack söta du, kram!

fredrik - tack!

emma - tack! ska jag hälsa honom!

sextiotalsvillan - ja, det är samma här, nog mitt favvismärke just nu.. kram!

ninis - tack!

faster atta - tack snälla, kram!

ruffa - tack och detsamma önskar jag dig! kram

tack mita! kram

linnea-maria - tack, ja, jag inbillar mig att man mår bättre av att omge sig med saker man tycker om.. tack detsamma!

tack inredningsgalen, jag också!

tack designe och en god jul, kram!

en doft av danmark - tack detsamma vännen! kram

mita - tusen tack och detsamma önskar jag dig!