torsdag 6 december 2007

Drick vackert..


Bild med tillåtelse från Alvas hus.

När jag faller för något så brukar jag falla pladask. Inte halvdant sådär utan med en skräll. Något jag nu då återigen förälskat mig i är dessa koppar plus fat som Alvas Hus säljer. Keramikern Kerstin Tillberg har gjort de vackra kopparna med en guldros på örat..


Bild med tillåtelse från Alvas Hus.

Have you seen more beautiful cups before? No, me neither. These georgious cups have been made by Kerstin Tillmark for the shop Alvas Hus.

17 kommentarer:

Ulrika sa...

Såå vackra!!

Vill ha;)

Kram!!

Randi sa...

Dick vackert! - Ja, gärna!
Så underbara - Jag som samlar på rosor måste förstås skaffa åtminstone en kopp!
Kram Randi

http://www.mediabrus.dinstudio.se/ sa...

Men jösses vad söta!

Sara sa...

Förstår att du är förälskad! Underbara färger också

Sofie sa...

Såå vackra koppar!!!
Underbara, skulle gärna ha ett antal av dom :-)

Kram Sofie

Ps. Vad mkt julgott du gjort, måste testa några recept!

Marres Hörna sa...

Dom var verkligen fina!

Kram Martina

www.fredrikfredrik.webblogg.se sa...

mycket fina!

perlan sa...

Håhååå.. Alvas hus.. Det ligger ju bara någon gata bort härifrån.. Får nog springa bort dit i eftermiddag och kika in dom vackra kopparna!! :)
kram

Lotta sa...

Så söta! Vilka vackra färger!
Ha en riktigt härlig dag, trots vädret!

Kram
Lotta

Karin A sa...

Så söta! :) Jag faller alltid för koppar och handgjorda keramiksaker. Så fint du skrivit här ovan. Ha en bra helg. Kram Karin

Mia sa...

ulrika - visst är de! kram

randi - otroligt vacker.. kram!

mediabrus - visst är de!

sara - ja, jag föll för den bruna och den vita speciellt..

sofie - samma här ;-) testa på du!

marre - absolut, kram!

fredrik - håller med dig.

perlan - å vilket lyllo du är! kram!

lotta - tack detsamma vännen! kram

karin a - tack snälla och tack detsamma, kram!

http://www.metrobloggen.se/oomsinredning sa...

Ja, vaserna från sia är underbara! Vill verkligen ha dem! :) Och kopparna du visar i detta inlägget har jag gått och spanat på länge! Dom är ju så fina och stooora! Precis som dem skall vara! :D Kram!

Johanna sa...

Vilka underbara koppar :)

chatrine sa...

Gud SÅ LEKRE KOPPER!!!
Noe av det vakreste jeg har sett:)
Klem:)

Mia sa...

metrobloggen - ja, jag också! visst är dessa vackra.. *suck* kram!

johanna o chatrine - ja, man bara suckar och trånar ;-) kram!

www.kixkoll.blogg.se sa...

Det där var helt underbara koppar!

Mia sa...

kixkoll - håller med dig! kram