lördag 1 december 2007

Christmas tree


Foto: Mia
Klicka på bilderna för att se dem i större stlk.

Nu har jag starka kvinna tagit mig en sväng ut i skogen och huggt mig en gran! Bra kvinnor reder sig själva, ni vet ;-) Äsch, inte jag inte. Även om jag hade ägt en yxa och haft tillgång till granar hade jag nog fjäskat med svärfar istället. Men - nix, vi kör med plast! Jag tröttnade på mitt förra jobb (nämnt nu igen) att kånka ut granen under armen och sedan få gå med sopskyffeln och sopa upp allt barr. Och det var inte närmaste vägen ut till gården heller så ni kan ju tänka er hur det såg ut..


Foto: Mia

Nepp, plast blev det, i alla fall i år. Och eftersom plast reder sig själv så tyckte jag (maken bryr sig inte) att vi lika gärna kunde få upp den till första advent så blev det så! Medan jag stod och tittade på låg maken på alla fyra på golvet och väste ömsom muttrade ett och annat genom sammanbitna tänder nåt om idiotiska asiater som inte kan bygga julgransfötter ordentligt. Men upp kom den till slut (även om foten aldrig kommer monteras ned igen)!


Foto: Maken

Ok, I know it's not Christmas yet but why wait? Our Christmas tree is already in place, dressed and everything!

16 kommentarer:

therre - www.lantligromantik.se sa...

Mysigt, vi försöker dock hålla oss till veckan före jul, men allt annat har åkt upp :D

Nilla sa...

Så mysigt! Blev störtförälskad i de levande ljusen, men det kommer nog i vår gran sen när barnen flyttat hemifrån =)

Jättefin banner med!

En riktigt trevlig lillajul önskar jag dig vännen!

Kram Nilla

Lotta sa...

Underbart! Vi satte upp vår gran i matrummet igår. Cajsa fick klä den helt själv med precis allt hon ville. Kan säga så mycket att dottern och jag inte riktigt har samma smak! :-D

Jag tänkte mig klä "min" gran i vardagsrummet senare idag.

Jättefin ny banner!

Många kramar
Lotta

Malla sa...

Härligt med julgran så tidigt!!!!
Man får en extra bra stämning vid fösta advent om man ser en julgran i rummet!!!

organic-lizzi sa...

Det var kjempefint!!"Duken"under treet ble utrolif fin der den ligger:-)) Her blir det som sagt inget tre denne julen med kattunge og valp..
Fortsatt fin helg til deg..
klem Randi

Marres Hörna sa...

Va fint du gjort härinne!!! :-)

beas barnslikheter sa...

Oj vad härligt...blir också sugen!!!!!!!!!!

Fast vi har en äkta barrig sak så den åker in max dagen före för att inte ligga i dammsugaren dan före dopparedan. :-(

Hemma på Landet sa...

Du är en söt och go vän du...och duktig. Puss

Mia sa...

therre - tack! det klarade inte jag i år ;-)

nilla - tack snälla! tack detsamma, kram!

lotta - tack! hihi, tur ni har varsin då ;-) kram!

malla - tack, tack!

organic-lizzi - tack söta du, detsamma önskar jag dig! kram

marre - tack!

bea - tack! hihi, nej, det vore ju synd..

hemma på landet - puss!

Lina sa...

Din banner blev verkligen jättefin. Och julgranen sprider julstämmning t.o.m. till Finland :-)

Kram Lina

Hem & Harmoni sa...

Jättemysigt! Klart man ska njuta av julen så länge som möjligt...
Och va fin din julgransmatta blev!
Kram Marie

Hannis sa...

Mysigt med gran och vackert pynt.Själv törs jag inte ställa upp nån med tanke på mina fyrbenta vilddjur.Dom har redan "mördat"en julbock=))Kram Hannis

Mia sa...

tack söta lina! kram!

hem & harmoni - tack snälla, kram!

hannis - tack! hihi, ajdå, det lät farligt ;-) kram!

MiaMaria sa...

Vacker gran!
HA´det gott!
Miamaria

Mia sa...

tack miamaria!

Hanna sa...

Härlig med gran! det spelar ingen roll om den är äkta eller inte, du har klätt granen så fint ändå och den ser helt ÄKTA ut, härligt!

Ha en skön vecka! Kram Hanna (www.19hundra81.com)