lördag 15 december 2007

Bamsen


Foto: Maken

Minns ni
Lotta på Bråkmakargatan? Om ni gör det minns ni säkert hennes älskade Bamsen också.. Av Astrid Lindgrens alla underbara historier om härliga människor så är nog Lotta den jag älskar mest. Och det efter att ha sett Grete Havneskjöld som Lotta, Claes Malmberg som pappa och Beatrice Järås som mamma. Och Bamsen, han har flyttat till mig nu ;-)

Have you read Astrid Lindgren's book about Lotta? If you have, you probably remember Bamsen, the pink cute pig that she carries around everywhere she goes. This ist the best story told by Lindgren in my opinion, especially after this movie shown below.. But Bamsen, he lives with me now ;-)



12 kommentarer:

Engsroom sa...

Lotta är min favorit också så himla bestämt!
Andreas min yngsta son fullkomligt älskade Lotta när han var liten han kunde titta på filmerna om och om igen.
Ha dig en bra helg!
Ella

Lotta sa...

Jag formligen älskar LOTTA!!!! Kan det ha med namnet att göra kanske? ;-) Mina föräldrar säger att jag som liten påminde rätt mycket om Lotta.

Och du, tänk att få bo i det gula fina huset! Det hade väl varit nått det!

Ha en riktigt härlig helg!
Kram
Lotta

Mia sa...

engsroom - ja, jag måste nog skaffa de där filmerna, de är helt underbara! tack detsamma!

lotta - hihi, ja säkerligen är det namnet ;-) Ja, hade definitivt inte haft nåt emot det huset, underbart! likadant med madickens hus.. tack detsamma, kram!

Lina sa...

Jag har faktiskt aldrig sett lotta-filmerna. Men gillar grisen :-)
Verkar ju som att jag borde kolla på filmerna iaf :-)
Kram Lina

mhow sa...

jag älskar oxå lotto och "bamsen" kommer ligga under granen här iår! Undra om det är sonen eller jag som kommer tycka om den mest hihi ;) krram madde

Lotta sa...

Din stackare! Det låter inte bra alls, ryggen ska man vara rädd om!

Många stärkande kramar
Lotta

Jill sa...

Ha ha, de var inte jenny o jonas som tatt hennes bamse de var Du!!!
Lotta är o har alltid varit en klar favorit!
vill med ha bamsen,fundera på att köpa till mig o inte till sonen;-)

ha de ifnt!
kram

Nilla sa...

Lotta är underbar =) Och den grisen väntar på Ida också, hon ska få den i julklapp! Första klappen jag köpte i år och bråttom hade jag, kanske det var mamma i huset som ville ha Bamse? =D

Ha en härlig lördag!

Kram Nilla

Mita`s hjørne sa...

Astrid Lindgren har jo så utrolig mange koselige bøker... og Lotta, Emil Pippi og særlig Madicken er jo favortitt da...
Blir jo aldri lei av filmene heller...he,he...

Ha en koselig kveld og helg...

www.fredrikfredrik.webblogg.se sa...

va fin bamse!

beas barnslikheter sa...

Jag ÄLSKAR Lotta...att jag gör ett Ilon Wikland inspirerat rum till dottern är mycket just på grund av "Lotta"böckerna och de vackra illustrationerna i dem. Jag bara älskar filmerna också. Lill-Lotta är helt underbar!!!

Men bilden på Bamsen såg jag inte...är det Maileggrisen, eller vad är det för någon? Blir nyfiken, ser bara en rödkryssad ruta. :-(

Mia sa...

lina - ja, jag rekommenderar dem starkt! kram!

mhow - hihi, ja, den är ju svår att inte tycka om ;-) kram!

lotta - hmm, jag tror du förväxlat mig med någon annan.. kram!

jill - haha, oops, avslöjad ;-) ha det gott, kram!

nilla - hihi, ja, det gäller att vara smart ibland ;-) kram!

mita - nej, man tröttnar verkligen aldrig! ha en mysig söndag!

fredrik - tackar!

bea - låter ju underbart med ett inspirerat rum! hoppas bilden syns nu..