torsdag 8 november 2007

Plåtburkar


Bild med tillstånd från Inreda.com

Jag är så fånig men ser jag nåt som säljs i en vacker eller cool förpackning så köper jag gärna produkten pga emballaget. Inte bara för innehållet alltså utan bara för att få burken. Har jag maken med mig så suckar han lite grann och frågar om vi verkligen behöver den där kakburken eller vad det nu kan vara. Och visst, jag vet ju att hade han inte stoppat mig så hade vi svämmat över i burkar vid det här laget. Så tror jag nog jag har varit gift med min man rätt länge nu när jag kommer på mig själv att stå och mumla för mig själv om jag verkligen behöver den där saken jag står och tittar på.. ;-)



Bild med tillstånd från Inreda.com

Men dessa burkar måste ni hålla med mig om att man hemskt gärna skulle vilja ha! Oavsett hur ofta eller sällan man bakar en kaka eller hur ofta man syr i en knapp? Inreda är butiken som har dessa vackra burkar som påminner om en svunnen tid..

Don't you just looove these cans? One baking kit and one sewing kit.. You can buy them from Inreda.

24 kommentarer:

Engsroom sa...

Håller med vill ha det är ju ursöta burkarna!
har dragit ner på mina plåtburksinköp har köpt mycket förut hade också en kär man som bromsade mig.
Ella

Hemma på Landet sa...

Det där var ju väldans mysiga.

Roligt att du hänger på Darling.:-)

Tidsmästarinnan sa...

men oh så fin blogg du har! den hittade jag nu när jag såg din kommentar hos hemma på landet. Hit kommer jag gärna tillbaka!
Tack för titten
/S.

Hemma på Landet sa...

Ja, det-där-som-precis-hänt,ja.
Ja, tankarna går ju om det också.
Puss

Anonym sa...

Hej! Du är skanad! Kram från Mori

Anonym sa...

Skanad skulle det ju såklart stå!

Anonym sa...

Haha, helt otroligt:-) Tredje gången gillt nu då. SAKNAD!

vildängel sa...

vilka helt underbara burkar! måste genast hoppa vidare till inreda och spana vidare!

Att ha det gott sa...

Här är en till som ÄLSKAR burkar

Anna sa...

Hej! Såg dig på Hwita hem men den sidan gör mig förvirrad och jag kunde inte klura ut hur jag skulle göra ett inlägg. Är det ok att jag länkar till din sida från min? Om inte hör av dig. Jättefin sida. Anna

Eva sa...

Vilka söta burkar!

Marres Hörna sa...

Men!!! Va fina!!! :-)

drömhem sa...

Jättefina burkar! :)

Elaine sa...

Burkarna är så söta. Klart vardagen blir lite trevligare med så fina förpackningar.
Klem!

Smultronstället sa...

Är också såld på fina burkar och det är absolut et plus om det är ngt fint i dem också!=)

Nostalgi och romantik sa...

Visst är det fint med plåtburkar!!
jag gillar din strut i förra inlägget också!
Kram
Marie

organic-lizzi sa...

Kjempesøte..Dra tilbake alene!
Jeg drar stort sett alltid på shopping uten "festbremsen":-)
Kos fredag til deg..
klem Randi

Ulrika sa...

Jättefina plåtburkar. Vill ju ha båda:)

Ha en underbar dag!

Kram Ulrika

Anonym sa...

Ja de var jättefina! Så fint med snygga burkar, då kan man ju ha saker framma på bord på ett annat sätt.

Kram Lina

Mia sa...

engsroom - kloka män ;-)

hemma på landet - :-p

tidsmästarinnan - å men tack! välkommen tillbaka!

hemma på landet - hela tiden.. *suck* puss!

Mori - tack söta du!

vildängel - ja, gör du det, såg att det fanns fler ;-)

att ha det gott - skönt att ha sällskap ;-)

anna - nej, det kan vara lite svårt på Hwita hem innan man lär sig.. Visst är det ok, bara kul, jag länkar gärna till dig också! tack för komplimangen!

eva - visst är de!

marres hörna - ja, söta!

drömhem - samma tycker jag ;-)

elaine - så sant! kram

smultronstället - ja, det är ju en bonus helt klart!

nostalgi & romantik - å tack! kram!

organic-lizzi - hihi, nej, inte lätt att hålla sig själv i tyglarna när man hittar snygga saker.. ;-) Trevlig helg till dig också! kram

ulrika - tack detsamma, kram!

lina - ja, precis, man behöver inte gömma dem.. kram!

Nergårds-Emma sa...

Jag är ju också burktokig och har kikat på de burkarna på Inreda förut. Tycker att de är så fina! Men jag måste också hejda mig lite, man kan ju inte köpa allt :-) Men min man är mest glad att jag inte samlar på något som är dyrare.

purple sa...

Åh, vad söta!!

Charlotta sa...

Jag samlar burkar, helst gamla, men det är sällan så där fina saker inuti. Jag kikar genast in! Ha det bra! Kram kram!

Mia sa...

nergårdsemma - ja, det är bra att kunna begränsa sig, annars svämmar man ju över..

purple - visst är de!

charlotta - mm, gamla är ju roligast egentligen! kram!