onsdag 28 november 2007

Nypyntat fönster




Efter att ett par växter i arbetsrummet var på nedgång (läs vissna och lessna) så åkte de ut och in istället åkte ett par andra. Och jag som aldrig trodde jag skulle någonsin köpa en amaryllis efter att varje jul på mitt fd jobb fått ta hand om en ca 20-25 st på kontoret.. Blev något tjatigt kan jag säga. Kom i alla fall hem en dag med en vit liten sötnos. Men till mitt försvar vill jag tillägga att kontorets var samtliga röda! ;-) Sedan korten är tagna har min amaryllis slagit ut och blivit vackert vit..




Since a couple of our flowers seemed to have faded away, there are two new faces in the window, as well as oldnew pots. I just love items in zinc. The flower on the right is a amaryllis and since the photo was taken, it has now a couple of white, adorable flowers..

17 kommentarer:

Lotta sa...

Jag är likadan som dig, har aldrig trott att jag skulle vilja ha en amaryllis hemma. Det är ju liksom en sån där man ger bort bara. Men nu längtar jag fruktansvärt mycket efter en vit och fin!

Jättefint i ditt fönster! Jag ska börja pynta nu med!

kram
Lotta

Hemma på Landet sa...

Vad fint det blev.:-) Kramis

Nilla sa...

Så fint det blev! =)

Ha det bra!

Kram Nilla

Designe sa...

Vilka superfina krukor! Va fint det blev!..jag älskar amaryllisar..både röda och vita. En mörkröd tillsammans med eucalyptus är så vackert! Kram

Hilajn sa...

Fint! Vilket sött hjärta:)

faster atta sa...

Amaryllisar är ju så vackra. Min absoluta favorit är randig i vitt och rött. I vår by går de inte alltid att få tag på men då går det bra med de andra, de är ju jättevackra de med! Hur gör du för ATT hålla liv i den efter blomning?

kram

Hanna sa...

Hej!

Tack för dina fina kommentarer! Man blir så glad! :)

Jättefint med amaryllis och vad FINT du har pynat, så mysigt!

Jag har inte hunnit med att fixa några Amaryllis än till mitt vardagsrum... men det får bli snart tror jag ;)

Ha en toppendag! Kram Hanna!

betty sa...

Ibland känns det nästan skönt att nån blomma vissnar ihop så man får byta ut dem ibland och göra fint och mysigt!

HildeS. sa...

Amaryllis høyrer til jul, og dei er så nydelege når dei spring ut. det var nokre koselege sinkpotter du hadde i vinduet ditt.
Nydeleg.
Lussekattane i innlegget under såg veldig gode ut, nam, nam:o)
Ha ein fin kveld.

Stina sa...

Så fint, och vit ska ju amaryllisen vara!
kram

Marres Hörna sa...

Väldigt väldigt fint!!! :-)

Pia..... sa...

Hej..så fint du gjort..och vad goda lussekatter du bakat..mums...:) ha en bra dag..PIA

Mia sa...

lotta - ja, precis! så har jag också tänkt.. men hihi, tydligen kan man ändra sig! tack! kram!

hemma på landet - tack vännen, kram!

nilla - tack, kram!

designe - å tack! kram

hilajn - tack!

faster atta - jag har faktiskt aldrig försökt, inte ens på jobbet eftersom en kollega sålde varje år så skulle de slängas för att han skulle tjäna pengar ;-)kram!

tack söta hanna, kram!

betty - ja, det har du ju rätt i!

hilde - tack snälla!

stina - ja, visst ska den! kram!

tack marre!

pia - tack!

Hem & Harmoni sa...

Så fint du har det!

Nu är jag med i tävligen på inredningsbloggar.. hoppas jag vinner :)

Kram Marie

Moderncountry sa...

Så mysigt du har det hjemme :) Vakkert med sink! Selv har jeg ingen vinduskarmer å sette mine blomster i, så her står de på alle bord jeg har. Men så er de allerede blostret ferdig, så nå må jeg løpe og kjøpe nye.

Så godt det så ut med lussekatter under her! JUM!

Anna sa...

Älskar amaryllis....i alla färger men vita är klart favorit. Fint det blev. Anna

Mia sa...

hem & harmoni - tack! härligt, kul! kram!

modern country - tack söta du!

tack snälla anna!