lördag 24 november 2007

Ängel- och luciashopping



Ängeln och lucian kommer från Stora Holms säteri.

Vid det här lagt suckar ni nog djupt och undrar om jag inte kan blogga om nåt annat än julen ;-) Men jo, visst kan jag det men ni förstår, det bästa med julen är nästan den där känslan inför - den lilla shoppingen och väntan. Låter det knepigt? Den som väntar på nåt gott.. När mamma och pappa var här för ett kort tag sedan åkte vi till Stora Holm/Nyblom & Kollén och shoppade loss!





I've been shopping for Christmas..

10 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka söta! Du hittar då alltid de små guldkornen :-)

Kram Lina

Anna sa...

Kan aldrig bli för mycket av julen, jag vill se alla dina shoppingfynd fram till julafton/ Kram Anna

Krabat sa...

Dere har så mye koselig på TV der borte i Sverige! "Leilas jul" hørtes kjempekoselig ut, men jeg får dessverre ikke sett det. Så mange fine gaver du har fått også. Ja, det ser virkelig ut som du er i julestemning med engelen og luciafiguren. Den 13. desember skal jeg i den svenske kirken i Oslo og se på feiringen der. Kjøpte billetter allerede i oktober:) Håper du har en koselig lørdagskveld. Du ser kanskje en hyggelig film...? God helg!

Lotta sa...

Åh så söta! För min del får du väldigt gärna blogga om julen! Det är nästan det enda som snurrar i mitt huvud just nu.

Kram gumman!
Lotta

Petra sa...

Blogga du på om julen - jag njuter i fulla drag i alla fall!

Stina sa...

Oj så söta de var!!!!!
Kram

Sara sa...

Lucian var ju bara underbar!

Mia sa...

Jeg er enig med deg, Mia! Det beste med julen er tiden før... all planleggingen, pynten, bakingen etc. Enda så prøver jeg å holde igjen i hele november (har julen kun i tankene mine...) for så å "brake løs" i desember med hele herligheten. Ååååh, som jeg gleder meg... PS. Englene og luciaen var nydelige, de.

organic-lizzi sa...

Åhh!så søt engel...
Kos søndag til deg..
klem Randi

Mia sa...

Lina - tack, kram!

anna - så härligt! kram

krabat - ja, synd att du inte kan se det.. det finns dock några få klipp på www.tv4.se om du vill se dem..låter härligt med firandet du ska iväg på, hoppas att du får det riktigt mysigt! trevlig söndag!

lotta - tack! så skönt att höra att det inte bara är jag.. ;-) kram!

petra - tackar! ;-)

stina - tack, kram!

sara - tackar!

mia - tack! skönt att höra att det är fler som tänker och känner som jag.. den där lilla barnsliga förväntan man har.. ;-)

organic-lizzi - tack söta! detsamma till dig vännen, kram!