tisdag 6 november 2007

Mjölkkannan som höll på att gå hädan



Bättre sent än aldrig säger man ju. Så därför vill jag slänga in ett tack till min faster som hejdade min far innan han slängde denna mjölkkanna som farmor och farfar fick sin mjölk i för många år sen. Den är till och med märkt med farfars initialer. Vilken tur att faster var snabbtänkt, tack, du vet precis vad jag går igång på!

Thanks to my aunt who prevented my father before he threw this away. My grandmother and grandfather used this for milk and it has my grandfathers initials.

21 kommentarer:

Ewis från FL sa...

Hej hej!
Saknar dig på FL och i tråden Vite hem!!
Hoppas att Du kommer tillbaka innom kort!!
DU är en av få som tagit dig tid att svara på minna tokiga frågor, kommit med tips och förslag trots att jag var nygammal i tråden.
Saknar dig!
Kram kram

Randi sa...

Vilken räddningsinsats!
Och med initialer!!!

Kram Randi

Anonym sa...

Fin mjölkkanna. Jag har en liknande jag med, i hallen, med fusksolrosor i.
Hoppas allt är bra med dig och att du blir bättre i förkylningen.
Kram från "Eddan".

Fredrik sa...

hjälp! Vilken fin blogg du har! älskar inredning!

Stina sa...

Heja faster, det gjorde hon bra!
Kram

Hemma på Landet sa...

Tur att du fick ta hand om den du, vännen. Kramis

Hemma på Landet sa...

Kolla fina märket på min kudde. Det fick jag ju av dig, vännen...

Mia sa...

ewis - tack gulle du för att du bryr dig! jag kommer dock inte tillbaka efter det här, sätter p för fl. men kika gärna in hos mig här, bloggen finns kvar. kram!

randi - man tackar ;-) kram!

eddan - tack! min envisa förkylning är just så - envis.. ;-) kram!

fredrik - men tack! kul med lite manliga läsare också!

tack stina! kram

hemma på landet - tack gumman, kram!

hemma på landet - åå vad fint det blev, det är nog en av mina absoluta favvismärken..

Mita`s hjørne sa...

Så flott da, den redningen var du heldig med - godt at noen vet hva du vil ha...

Ha en koselig kveld...

moderncountry sa...

Oj, det var jammen godt du fikk tak i den, heldige jenta!
Så underbart med gamle ting, men enda bedre når de kommer fra din egen familie, underbart!
Klemmer

Birgitta sa...

En vackert rostad kruka, en sådan framåtseende faster,heder åt henne. Jag har anslutit mej till inredningsbloggen, hoppas att jag gjort rätt, är inte så hemma på detta med pinga och allt omkring. Du får höra av dej om det verkar fel. Kram och ha det gott.

www.beasbarnslikheter.blogspot.com sa...

Men åhhh...tänk att initialerna fanns på också. Vilken tur att den blev räddad!

Vill också ha en mjölkkanna. Jag har någon romantisk bild av en mjölkpall vid grinden. (Försöker förtränga att jag bor i ett 80-talshus) ;-)

Nu fortsätter "Äntligen hemma". Gillar "Lulu" faktiskt.

Kram Bea

Det Ljuva i livet sa...

Hej! Vilken fint! Du har så många skatter.

Synd att du inte finns kvar på fl:-(. Erbjudandet om en fika kvarstår närhelst du har lust:-).

Kram Frida

Mia sa...

mita - tack, ja precis, sån tur jag hade! en trevlig kväll till dig också!

modern country - tack snälla! ja, du har så rätt, ännu roligare när det var farfars och farmors. kram!

birgitta - tack! jooodå, du har gjort precis rätt, såg jättebra ut! kul att du anslöt dig! kram!

bea - ja, visst var det tur! begriper mig inte på min fader som ville SLÄNGA den! ;-) har spelat in äntligen hemma, ska mysa till det imorgon ;-) kram!

det ljuva i livet - tack! jo, det blev ju lite synd där.. men vi får ses på bloggarna istället! tack för fikaerbjudandet, det kommer jag utnyttja en dag, kram!

Lotta sa...

Åh vad underbar! Vilken tur at den kom i din ägo!

Kram gumman!
Lotta

organic-lizzi sa...

Åh!Så bra den ikke ble kastet..Den var jo så fin:-)..og ekstra koselig at den har vært i familien.
klem Randi

MiaMaria sa...

Kul att kannan blev kvar!
Ha´det bra!
Miamaria

Hanneles jul sa...

Läcker, jag har en mjälkkanna ute på sommaren med blommor.

Anonym sa...

Hej Maria, ja jag sa till din far att jag tycker att det
"står Maria" på den, så fråga innan du kastar den. Kul att du tyckte om den.

Kramar från faster Karin!

Nilla sa...

Hej!

Vilken underbar kanna!

Hoppas din förkylning ger snabbt med sig och du blir frisk igen!

Massa kramar Nilla

Mia sa...

tack söta lotta, kram!

organic-lizzi - tack snälla! kram

tack miamaria!

tack hanneles jul!

sån tur faster Karin, tack o kram!

nilla - tack! oerhört seg förkylning som aldrig ger med sig.. kram!