tisdag 20 november 2007

Leilas jul


Bild med tillstånd från TV4. Foto: Wolfgang Kleinschmidt.

Nu äntligen börjar det som jag väntat länge på.. Nämligen Leilas jul! Ni minns väl Leila bakar som rullade på TV4+ i sommar? Denna omgång bjuder Leila på allt som har med julen att göra, från svenskt till orientaliskt. I första avsnittet läskas vi av saffransgula skorpor, mjuk pepparkaka med lingongrädde, sist men inte minst minttryfflar och cognacsost tillsammans med Ullas knäckebröd. Visst låter det ljuvligt gott?! Dessutom får vi hälsa på sonsonen till mannen som skapade vår julmust!

Missa alltså inte de fem programmen i TV4+ med start onsdag kl. 21!

A tip for the Swedish televiewers.

20 kommentarer:

Marres Hörna sa...

Det ska jag INTE missa!!! Hon är ju en pralin att se på! :-)

Kram!

Mia sa...

marre - visst är hon! kram!

Mita`s hjørne sa...

Får nok ikke sett dette her men, kanskje de sender noe lignede på tv i her også... hadde det gått på sv tv 3, hadde jeg kunnet se...

Ha en koselig dag...

SEASIDE LIVING sa...

Jag sitter bänkad framför tv:n ikväll kl 21 - det kan jag lova!
Leila är underbar, hennes sätt att vara, det hon bakar respektive lagar för att inte tala om hennes stil - grym helt enkelt!

Ha en bra tisdag! Kram Jenny

Perlan sa...

Ja men absolut!! Det programmet får man ju bara inte missa! har sett reklam snuttarna för det och man blir lika läskad varje gång!!
kram

Kathys Home sa...

Näe, det skall inte missas..det värsta är att man blir så suuuugen på allt på en gång..å så finns det inget hemma att baka på ....:))eller så..//kat

Anna sa...

Jag får se det på lilla tvn då det går samtidigt som landskampen. Hon är verkligen vacker och gör smarriga saker.

Hem & Harmoni sa...

Får man ju inte missa.. Tack!
Såg förresten annons i KungälvPosten idag.. får ju inte missa din svärmors marknad. Kommer några av dina alster finnas där också?

Kram Marie

Mia sa...

mita - synd att du inte kan se det på teve, ibland kan man dock se det på hemsidan efteråt, hoppas på det för din skull..

seaside - inte ikväll som du kanske märkte ;-) utan imorgon - men den som väntar på nåt gott! ja, hon är helgrym! kram

perlan - nej, precis - jag kommer ladda dvdn så kan jag se på det igen sen ;-) kram

kathy - hihi, ja, det är ju så läskande med allt gott..

anna - ja, missa inte!

hem & harmoni - nej, missa inte hennes julmarknad, vore kul om du kommer dit! jepp, jag har lastat av en massa ting till henne så hon julpyntar för fullt nu ;-) kram!

Deesajn sa...

Jag ser också fram emot Leilas Jul. Jag har en inredningstidning från några år tillbaka där Leila hade ett omslag. Då hade hon marockanskt hemma hos sig och jag har inte glömt bort den än. Ska bli kul att se henne i rutan.

/Deesajn

karin a sa...

Tack för tipset! Jag kommer definitivt sitta bänkad vid tv: n...
Kram Karin

SEASIDE LIVING sa...

Gissa om jag blev besviken igår kväll!!! Satt som klistrad vid tv:n och så kör dom trailern för Leilas Jul program och jag tänker: varför gör dom det? Det ska ju börja nu? Nej, men oj då, det är ju inte onsdag....suck!!! Men IKVÄLL sitter jag där i tv-fåtöljen - igen!!! *fniss*
Kram till dig!

Elin sa...

hej söta Mia! TACK för de jättefina korten! De är otroligt välgjorda! De kommer verkligen pryda julklapparna i år!

ha det bra!

kraam e

Hanna sa...

Hej! Jag kan inte förstår att jag hela tiden missar det roliga och goda på tv... får kika lite mer på två så kanske jag hänger med i svängarna ;).

Tack för din fina kommentar om soffbordet, jag hoppas att det blir en julklapp av min kära pappa :) Han är så gullig som ställer upp!

Ha en härlig onsdag! Kram Hanna

purple sa...

Det får man inte missa, verkar vara ett riktigt mysigt program!

Mysiga lantliga ting sa...

Ja det verkar bli ett juligt och bra program! Hon är verkligen bra i tv!!
Kram från mej.

Lyckans Hem sa...

onej, här missas ingenting!!! Har längtat efter detta i flera månader, har köpt glögg att smutta på till detta kalas;) kram kram

Evelinas hus sa...

Oj vilken tur att jag tittade in här det börjar ju om 15min, det hade jag glömt. Jag älskar hennes program.
Kram Caroline

chatrine sa...

Så mange fine innlegg siden sist!:)
Skulle gjærne sett det programmet, men har jo ikke svensk tv hos meg... Det hørtes ut som et bra tv-show...
Ha en fin kveld!
Klem:)

Mia sa...

deesajn - det lät spännande med Leila i en inredningstidning! har funderat på hur hon har det hemma..

karin a - ingen orsak! kram!

seaside - nää, stackare.. men den som väntar på nåt gott ;-) kram!

elin - tack själv vännen! kram!

hanna - ja, hoppas att du får ditt bord, kram!

purple - ja, det var jättebra!

mysiga lantliga ting - håller absolut med dig! kram!

lyckans hem - å vad smart, det borde ju jag också ha gjort.. kram!

evelinas hus - ja, jag också! kram

chatrine - kika på http://www.tv4.se/leilasjul/
där kan du se lite klipp från programmet, dock inte hela tyvärr.. kram!