fredag 2 november 2007

Isprinsessan


Bild med tillåtelse från SVT.

Jippie, ikväll börjar Camilla Läckbergs filmatiserade deckare i SVT. Har längtat efter detta länge! En av mina favoritförfattare skriver spänning från första sidan till den sista. Extra kul är det ju att handlingen utspelas i Fjällbacka, närbeläget mina gamla hemtrakter. Jag gick till och med i samma plugg som Camilla.

Läckbergs första bok Isprinsessan sänds alltså i två delar med start ikväll kl. 21 och den sista delen nästa fredag. Predikanten sänds den 16 och 23 november. Elisabet Carlsson (Grabben i graven bredvid) spelar Erika och Niklas Hjulström (Sjöwall-Walöö-deckarna, Cue) Patrik. Så bänka er eller ladda videon/dvd:n - för detta får ni inte missa!


Bild med tillåtelse från SVT.

A tip for the Swedish people on Television tonight..


17 kommentarer:

faster atta sa...

Läckberg är en av mina absoluta favorit författare! Och ikväll kommer jag och min syster som är här och hälsar på att sitta som fastlimmade i soffan....

kram

MiaMaria sa...

Tack för tipset!

Trevlig filmkväll!
Miamaria

Nublus blogg sa...

Tack för tipset! Det får bli Full Monty på DVD i morgon kväll då. :-)

*kram*

Mia sa...

faster atta - ja, jag också! ;-) kram

miamaria - så lite så!

nublu - hihi, ja, det får du ta imorgon ;-) kram!

Guldkant På Livet sa...

Tack för tipset, den låter bra!!! ha en skön helg, jag byter inlägg sen i kväll!! Mari.

Hem & Harmoni sa...

Gillar absolut hennes böcker! En klar favorit bland författare...
Ska bli kul att se hur de har lyckats att filmatisera böckerna...

Ha en skön fredagkväll!
Kram Marie

Amoroso- Nu vill jag sjunga dig milda sånger sa...

Tack för påminnelsen! Ska bli kul, har läst alla böckerna! Hoppas du får en härlig helg!

Wickans värld sa...

Det ska bli spännande att se om dom stämmer med mina bilder av hur dom ser ut!!
Har satt böckerna i händerna på min man (innan jag visste att det blivit inspelat). Han ligger på våra sköna soffa o läser bok nr 3 nu!

Mia sa...

guldkant på livet - ingen orsak, trevlig helg!

hem & harmoni - ja, precis, man har ju fått en bild av boken i huvudet men förmodligen blir det helt annorlunda.. tack detsamma, kram!

amoroso - så lite så, samma här! trevlig helg!

wickans värld - ja, förmodligen helt tvärsemot vad man har i huvet! ;-) blev förvånad över valet på skådisarna som skulle spela erika o patrik, hade föreställt mig dem som mycket yngre. inte för att det gör nåt men där ser man vad man får för bilder.. ;-)bra att du lagt böckerna i händerna på din man, min läser inte böcker men lyckats få brorsan och pappa att läsa dem!

Engsroom sa...

Tack för tv tipset,
Ha en bra filmkväll.
Ella

Marie sa...

Jag kommer sitta som klistrad i soffan, detta vill man ju absolut se. Jag gillar böckerna jättemycket!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

stina sa...

Men f-n det har jag missat!!! Jag får satsa på predikanten istället! Va det bra förresten? Kram Stina

Mia sa...

engsroom - ingen orsak!

marie - ja, likadant här! tack detsamma, kram!

stina - ta det lugnt, det går i repris på onsdag 23.30! den är i två delar och avslutande delen går nästa fredag så kika på reprisen så är problemet löst ;-) den var jättebra! kram!

Mari sa...

Ja, jag tycker det var gôrbra, men det e massor av negativt folk som kommenterat inne på henns blogg...trist! Jag e lika glad i serien som jag e i hennes böcker!:)

Ha en solig o skön lördag Mia!
Kram från grannön;)

Mia sa...

mari - usch vad tråkigt med så mycket negativa kommentarer.. jag tyckte den var jättebra! önskar dig detsamma i sola! kram

Aleya sa...

Jag spelade in avsnittet och ska se det vid tillfälle i veckan. Var det bra och stämde överens med boken?

Mia sa...

aleya - jag tycker det var en bra filmatisering även om allt inte blir precis som man tänkt sig.. värd att se!