måndag 19 november 2007

Glögga loss!


Bild: Maken

Ok, lika bra att jag erkänner med en gång. Dessa två flaskor är bara halvfulla vid det här laget. Mannen och jag är lika glada i glögg båda två så det är liksom inte direkt nån som säger stopp, vi kanske borde vänta till första advent.. Men eftersom jag nämnde rönnbärsglöggen i gårdagens inlägg känner jag att det blir en smidig övergång till denna bild som maken tog för ett tag sedan - när de var oöppnade ;-) Flaskan till vänster innehåller min favoritglögg, alltså den med rönnbär och enbär i. Underbart god! Saffransglöggen till höger var inte heller dum men lite väl söt för min smak. Skål!

The bottle on the left contains the best mulled wine I've ever tasted - rowanberries and juniper berries. It's just lovely! The other bottle contains mulled wine with taste of saffron. Nice that too but a little bit too sweet for me.. Cheers!

20 kommentarer:

Hemma på Landet sa...

Vad gott det låter.:-)
Tack, du snälla vännen...:-) Kram

Anonym sa...

Hej :-)
Jag visste inte ens att det fanns så många olika glögger. Trodde liksom glögg var glögg :-) Alltid lär man sig nåt nytt.

Hoppas allt är bra med dig!
Sköt om dig. Kram Lina

Hannis sa...

Bra tips!
Rönnbärsglögg låter gott!Måste prova=))
Kram Hannis

karin a sa...

Ja glögg är gott! Köpte glögg med smak av hjortron häromdagen och den var god. Skulle gärna den med rönnbär. Ha en bra vecka!
Kram Karin

junhe sa...

tack för glöggtipset, har tänkt att köpa saffransglöggen ett tag nu, men aktar mig nog lite (gillar inte heller när dt är för sött). ha en bra kväll/ kram junhe

Inmycarport sa...

Tack för tipsen på filmen & glöggen! Rönnbärsglögg låter gott!!!
Kram Maria

Mita`s hjørne sa...

Først - TUSEN TAKK for gaven, såpene var kjempesøte...
Gløgg - med smak, trodde ikke det fantes jeg da, men en lærer... kanskje det finnes her også, må skjekke dette... ellers så må vi vel en tur over grensen - ingen jul uten sjokolade fra Åre sjokoladefabrikk - den er bare helt fantastisk...

Ha en koselig kveld...

Evelinas hus sa...

Åh vad gott med glögg. Den med rönnbär låter spännande.
Kul att du länkar till mig, jag gör det samma till dig.
Kram Caroline

Det Ljuva i livet sa...

Skål! *har också tjuvstartat på glöggen*
Kram Vännen! Fika snart;-)?

MiaMaria sa...

TAck för glögg tipset!

Ha´en skön vecka!
miamaria

Lotta sa...

Låter som om man skulle prova de där glöggsorterna. Jag är själv inte så himla glad för glöggen man köper i vanliga affärer. Kanske systemets glögg faller mig mer i smaken. Maken däremot, han älskar glögg!

Ha det gott idag!
Kram
Lotta

Smultronstället sa...

Rönnbärsglögg var ngt nytt för mig, det borde alltså provas. Prövade tranbärsglögg med chili i helgen, inte dumt alls!=)

Nilla sa...

Åh nej! Nu måste jag bara få glögg =D Har försökt hålla mig till lillajul men nu vill jag ha!

Hoppas du får en fin dag!

Kram Nilla

Mia sa...

hemma på landet - kram!

lina - jo, det finns alla möjliga sorter och kul att testa! tack, det är ok med mig, hoppas det är bra med dig, kram!

hannis - ja, det är definitivt värt att testas! kram

karin a - mmm, låter gott med hjortron! tack detsamma, kram!

junhe - nej, den var väl söt faktiskt.. kram!

in my carport - tack själv! kram!

mita - så lite så, kul att du gillade tvålarna! ja, åå, åre choklad är ju såå god..

tack caroline! roligt att du vill länka tillbaka, kram!

det ljuva i livet - låter jättetrevligt med en fika men jag törs inte riktigt ännu, kanske kan vänta ett tag till..? hoppas du orkar vänta på mig ;-) kram!

miamaria - tack detsamma!

lotta - kanske värt ett försök? om inte du gillar den dricker säkert maken upp den då ;-) tack detsamma vännen, kram!

smultronstället - oj, det lät intressant, borde man också testa..

nilla - hihi, frestade jag dig..? ;-) tack detsamma, kram!

Kathys Home sa...

Är dessa köpta på systembolaget?? Tänkte jag skulle köpa det lilla paketet med 4 el 5 små flaskor...men jag älskar ju saffran så kanske saffransglöggen vore något för mig..(jag älskar allt sött)...//kat

Mia sa...

kathys home - nej, de är köpta i inredningsbutiker faktiskt..

Smultron och glass sa...

Åh, den där rönnbärsglöggen lät ju bara för god! Det måste jag prova!

Kram!

Mia sa...

smultron och glass - den är jättegod! kram

Amoroso- Nu vill jag sjunga dig milda sånger sa...

Troode bara det fanns EN glögg. Så enfaldig är jag, som alltid hämtat min blossa glögg i blindo. Nu måste jag hämta saffrans glöggen, älskar saffran. Bugar och bockar för tipset!

Mia sa...

amoroso - alltid lär man sig nåt nytt ;-) glögga loss! ;-)