torsdag 15 november 2007

Fikasugen?


Bild med tillstånd från Bombadill.se

Får man bjuda på en dammsugare och en kanelbulle eller kanske rent av en prinsessbakelse? Vilka underbara verk från det nya företaget Bombadill. Hade jag haft en butik hade jag köpt in dem bums! Som ni vid det här laget börjar förstå så är det inte äkta vara utan leksaksgodsaker i velour med stoppning av polyester (kan tvättas i 30 grader handtvätt). Tänk att till dockkalaset få servera dessa söta kreationer, vilken fröjd!


Bilder med tillstånd från Bombadill.se

I find these creations just adorable. Believe it or not but they aren't for real, not to eat but to play with!

19 kommentarer:

Nostalgi och romantik sa...

Oooh vad dom ser riktiga ut, man blir ju sugen på att smaka en bit!
Kram
Marie

Anonym sa...

Underbara! :-)
Kram Lina

Nygammalt sa...

Ha ha, vilken fantastisk idé. Tänk om man hade sånt när man var liten. Själv kunde jag på min höjd ha Mariekex och vatten. Det hrä var ju ett bättre alternativ ;)
Jag kopierar julängeln, om det är ok?
Kram.

Lotta sa...

Åh vilka godbitar! Så sugen jag blev!

Ha det gott!
Kram
Lotta

junhe sa...

jag kommer & fikar NU!!! ha en bra kväll/ kram junhe

kicki sa...

Hej
Gud SÅ fräcka! Hur i hela friden kan de få till något som ser så verkligt ut? makalöst mumsigt.
Kram från Kicki
på Countrystyle

MiaMaria sa...

Det är ju helt otroligt vad de hittar på.
Nu skulle man ha lite mindre barn det skulle bli julklappar direkt.

Trevlig fredag!
Miamaria

Mike sa...

Jag kan ta en kaka till.. :)

Ruffa sa...

Stordiggar dehär mjuka bakelserna. Helt underbara!
Ha en skön heög! kram/ruffa

therre sa...

Åh vilka härliga bakelser! :)

Malena sa...

Åh, vilka sööta! Vad goda de ser ut! Helt underbara!
Kram Malena

Nublus blogg sa...

Du har inlett mig i frestelse. Så gick det med mantrat - "inga fler nya leverantörer före jul".

Det här är värre än att banta! :-D

Mia sa...

nostalgi och romantik - hihi, ja, precis! kram

visst är de lina! kram!

nygammalt - ja, precis, jag tror inte ens jag hade vatten och mariekex ;-) visst är det ok, kopiera julängeln, det är meningen! kram

lotta - jag också ;-) kram!

junhe - haha, :-D kram!

kicki - ja, visst är de skickligt gjorda!? helt otroligt.. kram!

miamaria - ja, de är ju perfekta! trevlig fredag till dig också!

mike - hihi! ;-)

ruffa - jag också, kanonfina.. tack detsamma, kram!

therre - visst är de..

malena - ja, ser ju farligt goda ut.. kram!

nublus blogg - hihi, kul att kunna inspirera! ;-)

Anna sa...

Så fina! Gäller att lägga på minnet tills man får barn och får en anledning att köpa dem...

Mia sa...

anna - visst är de!

Nergårds-Emma sa...

Men åh, vad ljuvliga! Helt i min smak. Blir ju sugen på att starta affär :-)

Mia sa...

nergårds-emma - hihi, jag också!

Petra sa...

Ja visst ar det superfina bakelser!!! Har redan bett min mamma ga och kopa nagra till Elsa i julklapp. Fast de amerikanska barnen kommer nog inte veta vad det ar - bullen kan ju faktiskt se lite kul ut om man har fantasi!!! Hi hi hi

Mia sa...

petra - hihi, ja, det har du ju rätt i med bullen ;-) men elsa blir garanterad glad!