onsdag 10 oktober 2007

Vinterns söta



Ytterligare en underbar bok att tipsa er om! Systrarna Eisenmans bok Vinterns söta passar perfekt för er som älskar sötsaker och gillar att baka inför julen. Chokladgran, julmustgranita, fransk nougat, pepparkakscheescake, polkagrispaj och vit tryffel.. 130 recept på massa godsaker, mmmm..

Tjejerna driver the Cookbook Café i Stockholm, en kombinerad bokhandel och café. Något att skriva upp på listan att-besöka inför ett framtida besök i huvudstaden.. Min salivproduktion ökade drastiskt när jag bläddrade i boken så jag får nog testbaka lite grann innan julen. Jag menar, måste ju testa och se om det är gott! ;-)



Bilder från boken.

35 kommentarer:

therre sa...

sött i dubbel bemärkelse :)

Mettan69 sa...

Oj oj oj vad gott det lät. Du måste testa och berätta om det är lätt att laga (annars lagar inte jag) och om det är lika gott som det ser ut. Vad kostade boken?
Kram Mettan

En Doft Av Danmark sa...

Den boken måste jag se, om jag kan få tag på.
Kram
Dorthe

Mia sa...

therre - :-)

mettan - jepp, ska testa nu i höst på lite grann! tror den är som billigast på adlibris.se - 178 kr där. har rabatt där så jag fick den ännu billigare dock.. kram!

en doft av danmark - ja, den är kanonbra! kram

Knyttis sa...

ÅÅH VAD FIN, DEN VILL JAG HA! OCH CAFET SKA BESÖKAS!

Broarne sa...

Eh, jag har just börjat viktväkta...hm men jag gillade kläderna på tjejerna på bokens framsida mycket. Jag vet inte riktigt vad du menar med "Att lägga blogglänkar bredvid varann" Man går in konfigurera länklista och sen är det bara att mata på med nya länkar.Fråga mer om du vill.
Annmarie

Mia sa...

knyttis - :-)

broarne - jag kör också slank linje men lördagar får jag äta så då ska det bakas! tack för din förklaring, skrev mer i din blogg..

MiaMaria sa...

Ser gott ut!

Men jag är väl ingen bagerska precis.....

Må gott!
Miamaria

Broarne - lantliv som livsstil sa...

ah nu fattar jag vad du menar. Jo jag har lagt in "taggarna" man får direkt efter varann, du kanske gör en radbrytning innan du lägger in nästa "tagg" Någon annan förklarinmg kan jag inte hitta.
mvh
Annmarie

Broarne - lantliv som livsstil sa...

Jo jag tänker nog frossa på lördagar också :o) men just nu så kan jag inte ens tänka på ordet choklad för då dööör jag. Jag har gått upp snabbt nu på sista året så nu får det vara stopp. jag är INTE direkt fetb men man kan ju bli om man inte ser upp. Jag ska nog kolla lite mer på den där boken i alla fall. hihi
Annmarie

Mia sa...

miamaria - inte jag heller men man kan ju testa ;-)

broarne - tusen tack för hjälpen, nu fattade jag! ja, kika in boken du ;-)

Hem & Harmoni sa...

Ser ju smaskigt ut... den boken får nog inhandlas omgående... :)
Kram Marie

Marres Hörna sa...

PERFEKT för en gottegris jag!!! ;-)

Kram!

Evelinas hus sa...

Tack för tipset! Den ser ut att vara härlig.
Kram Caroline

moderncountry sa...

Men hjelpes så godt dette ser ut!! Oj, ikke bra for en godtemums som meg, fniss..
Bare coveret på boka frister nok til et kjøp. Herlige friske farger!
Takk for tipset gumman...Oj, som jeg lyster nå (",)

Lotta sa...

Mums så gott det ser ut! Den boken får jag ta och leta efter!

Tack för tipset gumman!
Kram
Lotta

Hemma på Landet sa...

Mysigt du gumman.:-) Kram

Linneagården sa...

Den boken ser verkligen inspirerande ut...Julen, mmmm...
Nu ska jag kolla din bloggbutik.
*kram* /madelene

Engsroom sa...

Den här boken måste jag köpa det ser jag ju!
Ha det bra!
Ella

WhiteVintageDreams sa...

Åh tack för tipset. Den måste jag köpa :).
Tack goa du, för dina kommentarer :)!
Kramar

SKATAN sa...

Holy smoke...det där ser jädran så gott ut!!! Och bilderna sen, de är ju som egna små karameller i sig själv : )

Kram!

organic-lizzi sa...

OI!!det så godt ut.. Synd jeg ikke har lyst på kaker og søtsaker lenger..
Nyyyydelig dag til deg. klem Randi

Lella sa...

Den boken måste jag kika efter! Och besök systrarna när du kommer till Stockholm, du kommer inte att bli besviken :o)
Kram

signe sa...

Åh den där boken ser så härlig ut, härligt vintrig på utsidan och mycket godsaker på insidan! Kram :)

Nostalgi och romantik sa...

Det ser jättegott ut, men egentligen borde man ju inte...
Med tanke på vikten borde man kanske äta stenåldersmat!
Kram
Marie

Mia sa...

hem & harmoni - gör du rätt i ;-) kram

marres hörna - hihi, kram!

evelinas hus - ingen orsak, kram!

moderncountry - ja, den är farligt inspirerande ;-) kram!

lotta - gör du så, kram!

hemma på landet - :-) kram!

linneagården - visst gör den! kram

engsroom - ja, det är ett måste! ;-)

white vintage dreams - tack själv, kram!

skatan - yes! :-D kram

organic-lizzi - oj, hur bär man sig åt för att slippa godissuget, det har jag försökt med länge.. kram!

lella - tack, ska defintivt inte missa systrarnas fik i sthlm nästa gång! kram

signe - bra beskrivning, precis så är det! kram

nostalgi & romantik - jag vet, man borde inte egentligen men liiite får man väl unna sig.. försöker man hålla sig till en dag i veckan så.. kram!

MO sa...

Ja det ser allt smarrigt ut, kul med lite nya recept att använda sig av, tycker allt som hör julen till är alldeles underbart, ja utom sillen då förstås.....ha de bra, kram

Tonje sa...

nam nam det så godt ut=)
Nydelige bilder fra fridas gård du viste i innlegget under=)

Guldkant På Livet sa...

Å herregud så mycket gott!! Jag älskar godsaker av alla de slag och boken såg verkligen fin ut! Mari.

Sea Angels sa...

Why are all the best books in a language I can't understand..it's just not fair 'Vinterns sota' looks divine, is it a magazine or a book and look at the recipes.....ohh I shall have to start learning...thanks for sharing pictures xxxxx
Hugs Lynn xx

Krabat sa...

Det så ut som en fantastisk bok! Kan du gi meg isbn-nummeret? Klem

Anna Lisa sa...

Så fin den boken var:) Ønsker deg en fin helg. Klem

Lavendeldoft och vita spetsar sa...

Hej Mia!
Visst är boken helt underbar! Svårt att låta bli att börja baka direkt :-)
Kan verkligen rekomendera systrarnas första bok oxå... helt ljuvliga recept och enastående vackra bilder!
Kram/Linda

Mia sa...

mo - å, tycker du inte om sillen, jag äälskar den! men det finns ju så mycket annat gott också såklart.. kram!

tonje - tack!

guldkant på livet - nej, den är inte alls dum!

sea angels - oh, understand that it must feel a little bit unfair.. maybe a course in Swedish is something to wish for Christmas..? ;-) Vinterns söta is a book, a cookbook; sweets, cookies and cakes.. Hugs!

krabat - självklart! ISBN 9137130854 kram!

anna lisa - tack och tack detsamma, kram!

lavendeldoft - helt underbar, jag bara sitter och bläddrar och vet inte vad jag ska hitta på först.. problemet är ju att jag bara äter sött en dag i veckan.. ;-) tack för tipset om den första boken! kram

Jenny sa...

Har precis investerat i "två systrars söta" (äntligen!). bläddrade snabbt igenom vinterns söta och fann ett recept jag verkligen gillade. du tror inte du skulle kunna posta det? receptet bredvid mocka- och chokladkakan; på samma sida :) skulle vara jättesnällt.