lördag 27 oktober 2007

Vinterbädd



Vinterbädd, det låter ju rätt skönt, inte sant? Låter lite grann som björnen gör, går i ide.. Hihi! Men nej, vad jag menar med vinterbädd är att vi tar fram vårt täcke som bäddas in i påslakanet, det som är för varmt att använda under vår och sommar. Den tjocka USA-filten byts ut mot en tunnare vit. Ett par andra kuddar, den med monogrammet är av märket House Doctor och stjärnkudden kommer från Noga Utvalt. (Noga Utvalt som för övrigt lånade mina två bilder av vår- och sommarbäddningen, jätteskoj!) Därmed är vår New England-bäddning utbytt mot lite mildare färger, matchar då den milda vintersol som letar sig in i sovrummet..




Please take a look into our bedroom. At this time of year we start using our cosy down qilt. At the same time we're changing our pillows and the American rug to something else, something with less colours. The pillow with stars comes from Noga Utvalt, the store that borrowed a couple of my photos.

35 kommentarer:

Michele sa...

Your photos are wonderful. I see so many beautiful pillows in these blogs and I wonder where they can be purchased. I see so many with the Madonna printed on them, they seem to be made of linen. I think they are beautiful. Do you know a shop that will ship to the USA?
Thank you for sharing your blog.
Michele

Petra sa...

Åh vilken underbar bädd! Tänk att vakna upp med fönstret så, åh så underbart. Kan du se stjärnhimmlen på kvällen i från det fönstret?
Jag älska verkligen dina kuddfodral, helt underara!
Ha det gott, kram Petra

Petra sa...

Glömde fråga dig, är det Ok om jag länkar dig?
Kram Petra

Sea Angels sa...

I just adore the monogrammed pillow case Mia, and so many nice things to see.It has taken me ages to catch up love it!
Lynn xx

www.beasbarnslikheter.blogspot.com sa...

Superfint!!!

MagdalenasHem sa...

Vilken jättefin kudde!, den med monogramet, en sån skulle jag verkligen vilja ha! kosta?
Ser så mysigt ut :)
Hoppas du får en riktigt härlig helg!
Kramar
Magdalena

Engsroom sa...

Vilka härliga kuddar och bäddning du har!
Ella

karin a sa...

Vacker vinterberg! God idé med lite ljusare färger nu. Kul också att företaget använt dina fina bilder. Ha en härlig helg. Kram Karin.

Lotta sa...

Så himla fint!
Kram gumman!
Lotta

SKATAN sa...

Så vackert och rofyllt rum du har skapat. Kram!

Mia sa...

michele - thanks! The pillows with Madonna printed on them, ask http://johanna-vintage.blogspot.com/ Since she is the one who makes them. The one I have on the bed is from House Doctor so take a look at www.housedoctor.dk or e-mail the shop www.hemmetsallarum.se since they sell the brand House Doctor. Please feel free to borrow my photos if your'e interested in my pillow. Good luck!

petra - Tack snälla! Nja, jag måste nog gå fram till fönstret för att se stjärnhimlen.. Tyvärr.. Visst är det ok att länka mig, bara kul! Kram!

sea angels - Thanks! I do too! ;-)

bea - Tackar!

magdalenas hem - Tackar! Minns tyvärr inte vad kudden kostade men köpte den från www.slottstalletsmobler.se www.hemmetsallarum.se säljer också House Doctor.. Trevlig helg, kram!

engsroom - tackar!

karin a - tack snälla, trevlig helg, kram!

lotta - tack vännen, kram!

tack skatan, kram!

Hannis sa...

Håller med övriga. Äääälskar kuddfodralen!Ha en bra helg/Kram Hannis

Hemma på Landet sa...

Nu kommer jag och hämtar kuddarna. ;-D

Hem & Harmoni sa...

Vackert och inbjudande...
Och kul att de lånade dina bilder..grattis.

Kram från Marie

Michele sa...

Mia,
Thank you so much for your information. I greatly appreciate it. I would love to add some of these wonderful pillows along with the beautiful Scandinavian decor to my website. I am just not sure where to buy it.
Thank you again, hugs~
Michele

Mitt hem är min borg sa...

Va mysigt det ser ut.. Kuddarna e jätte fina.. Särskilt den från house doctor.. Den gillar jag skarpt..
Kram!!

Evelinas hus sa...

Sängen ser riktigt mysig ut.
Hoppas din helg är bra.
Kram Caroline

chatrine sa...

Å så fint!! Vet du, jeg skal om et par uker begynne å innrede mitt soverom:):) her har jeg masse ideer å hente! Rommet er stort ca 30 (kvadrat meter) Ååå Som jeg gleder meg, når jeg ser disse skjønne bilder!!
Klem:)

Randi sa...

Åh - det ser verkligen mjukt och gosigt ut. Läckert med kuddarna som ger en extra dimension till bäddarna.
Kram Randi

En Doft Av Danmark sa...

Unerbara kuddar....gillar speciellt kudden från House Doctor.
Kram
Dorthe

Mia sa...

tack hannis!

hemma på landet - haha, glöm det! ;-)

hem & harmoni - tackar! kram

michele - I replied to your e-mail, hugs, Mia

mitt hem är min borg - tack snälla! kram

evelinas hus - tack söta! kram

chatrine - men vad kul! låter ju underbart att få börja helt från start sådär.. ska bli kul att se bilder sedan! kram

tack snälla randi! kram!

en doft från danmark - tack snälla, kram!

vildängel sa...

Väldigt mysig vinterbädd du har :)

Hemma på Landet sa...

Du är söt du...
Ta hand om dig...Stina

Stina sa...

Åh, vilken härligt bäddad säng. Man vill ju verkligen krypa ner och njuta. Vackra kuddar. Kul att Noga Utvalt lånade dina bilder oxå. Det förstår jag. =) Hoppas du har en skön helg. Kram

Lyckans Hem sa...

�H, Jag �lskar verkligen den d�r House Doctor kudden, den e s� fin! Ha en fortsatt trevlig S�ndag;) kram kram

Flower Power sa...

Så flotte puter! Ser så fristende ut å bare hoppe til køys og ta seg en hvil:)) Nydelig!
Ha en fin søndagskveld:))

Guldkant På Livet sa...

Hallå där, Underbart mysigt sovrum du har!! Hemtrevligt och smakfullt!! Kuddarna gillar jag, för jag har dem med! : ) El den med stjärnor har jag i rött och så har jag den andra. Ha en bra ny vecka, Mari.

Jenny sa...

Såå jättefint!
Kram
Jenny

SEASIDE LIVING sa...

Vilket härligt sovrum och superfin bäddning! Kudden från Housedoctor är bara sååå fin! Vill också ha!!!
Angående att det står Pill o Pyssel när du lämnar kommentar hos mig så tror jag inte jag kan ändra det, om du loggar in med ditt googlekonto så går du in under redigera profil och där kan du ändra visningsnamnet. Hmm, hoppas du förstår hur jag menar...?!?
Ha en skön vecka! Kram till dig!

Marie sa...

Härligt sovrum, sängen är jättefint bäddad. House Doctor kudden är sååå snygg!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

MiaMaria sa...

Väldans fint... vilka kuddar!

Må så gott!
Miamaria

Mia sa...

vildängel - tack!

hemma på landet - tack vännen!

tack söta stina! kram

lyckans hem - tack snälla, kram!

flower power - tackar!

guldkant på livet - tack! hihi, vi har samma goda smak då ;-)detsamma till dig!

tack jenny, kram!

seaside - i skrivandets stund så har vi nog löst det här tror jag ;-)

tack marie och trevlig vecka! kram

miamaria - tackar!

Jennyshemochharmoni sa...

Ååå vad fint ni har i ert sovrum. Verkligen en härlig känsla! Det här gillar jag :) Underbara bilder. Tack för all fin inspiration! KRAM

Ulrika sa...

Du har så härligt sovrum!! Jättefina kuddar, vill haaaaa:D

Kram, ha en finfin dag

Hem och Lycka sa...

jenny - tack snälla du, kram!

ulrika - tack söta, kram!