tisdag 2 oktober 2007

Sweet melodies..




Tanken var denna bröllopsdag att vi skulle köpa något gemensamt och därför inte ge varandra något. Jag fann den radio som fanns på Claerencegården på vår första bröllopsdag som maken ångrade grymt att han inte köpte därifrån. Men jag trollade lite och fick fram den till makens stora förtjusning.

(Till min stora besvikelse ser jag att hotellet har stängt och kommer att byggas om till bostäder istället, hade så hoppats på att kunna få återvända dit..)

Åter till ämnet - som den gullige man han är, så fick jag ett par örhängen trots att vi inte skulle ge varandra något annat!

43 kommentarer:

faster atta sa...

Örhängena är jättefina! Så söt han är din make.... Kul att du kunnat trolla fram radion!
kram

Nilla sa...

Så gulliga ni är mot varann =) Jättefina gåvor!

Kram Nilla

Mari sa...

Ni e ju så goa med varann! Härligt med kärlek!!!:)
Och du! Du ska absolut inte ha dåligt samvete, var inte därför jag nämnde det- ville bara poängtera att jag relaterar till dina känslor! Hoppas det är bättre nu o att du kan släppa det lite...

Åh, vilken underbar dag vi har va! Jag sitter o syr gardiner till trapphuset o lyssnar på massor av gammal julmusik..som skulle passa i er ursnygga radio BTW! Sååå fin! Och dina hängen var så fina..han vet vad du gillar va?;)

Ha en skön tisdag gumman!
Ikväll e första Äntligen Hemma för säsongen...alltid nåt!

Puss!!!!

Nostalgi och romantik sa...

Vad rart av honom!!!
Radion är superläcker!!!
Kram
Marie

Betty sa...

Radion var superfin , vill oxå ha en så´n i vårt badrum så tack för tipset.
Jättefina bilder du tagit.
Kramar

Lotta sa...

Fräsig radio!
Och din man verkar vara som min, lite svag för sin hustru, va! ;-)

Vi säger också jämt att vi inte ska köpa nått till varandra, men ändå står han där med glimten i ögat och har hittat på nått!

Kram vännen!
Lotta

WhiteVintageDreams sa...

Åååh jag blir så rörd, när jag läser om er :). Det är så härligt att ni verkar vara så omtänksamma mot varandra. Kul att du hittade radion :)!!!
Kramar i massor

vildängel sa...

vilken totalt underbar radio!!! love it!

handplockat sa...

åh vad sina bilder e fina

*suck*

ha en go tisdag

Underbara Små Ting sa...

Himmel så gulliga och omtänksamma ni är mot varandra.

Tänka sig vad du kan... trolla fram en radio ! Och vilka underbart vackra örhängen du fick.

Kram Kram
Carina

MiaMaria sa...

Gulligt!
Trevlig kväll!
Miamaria

Mia sa...

faster atta - tack, ja, visst är han! kram

nilla - tack, kram!

mari - tack vännen.. jo, han vet nog vad jag gillar, ger honom lite hintar då och då hihi ;-) jag förstår precis hur du tänkte och uppskattar det verkligen! det känns bättre men är inte riktigt redo ännu för FL på nytt.. väntar lite till.. ja, har ju varit en underbar dag, har varit ute i trädgården och påtat lite. ha en mysig kväll, puss å kram!

nostalgi & romantik - tack snälla, kram!

betty - tack själv! kram

lotta - tackar! hihi, jo, jag tror nog det va..? ;-) låter ju onekligen så! kram

white vintage dreams - tack söta, kram!

vildängel - tack!

handplockat - tack! och detsamma till dig!

underbara små ting - tack söta du, kram!

miamaria - tack, detsamma önskar jag dig!

Broarne sa...

Gud vilken läcker radio!
Annmarie

Anniche sa...

Stor grattis med dagen som var!
Dere er jo et nydelig par , og flotte bilder!
Kul radio , og flotte øreringer !

Klem

Hemma på Landet sa...

Ni är så söta så det är inte klokt. Puss

Mysiga lantliga ting sa...

Hej ville bara säga att det var en mysig liten butik du har med mysiga saker !!
Kram Johanna.

Marie sa...

Underbar radio och jättefina örhängen.

Kram Marie

Hemma på Landet sa...

Jag har inte fått nåt från dig vännen...

Mitt hem är min borg sa...

Vilken kille du har.. (make) Jätte fina örhängen.. Så fina ni var på brudkorten också..
Radion var inte så dum den heller från det ena till det andra..
Va rädd om varandra..
Kram!

Lime sa...

Såååå himla snygg radio! Bra jobbat... och finfina örhängen du fick! Fortsätt krama varandra! och du, jag lägger en kastanj i fickan :-)

linnea-maria sa...

Vad ni är rara mot varandra! Själv brukar vi bara kallt konstatera att jahapp nu har vi varit gifta i si och så många år. Egentligen ganska tråkigt, vi har varit gifta så länge att det börjar bli dags att fira :) /linnea-maria

Evelinas hus sa...

Vilken gullig make.
Bakelsen längre ner ser ju så läcker ut. Låter som ni hade det mysigt.
Kram Caroline

Guldkant På Livet sa...

Vilka vackra örhängen du fick, passar ju bra till det mesta, jätetfina! Och vilken gullig radio, ett smycke det med, för hemmet! Härliga foton! Mari.

Mia sa...

broarne - tackar!

tack snälla anniche, kram!

hemma på landet - sötnos, kram!

mysiga lantliga ting - å tack snälla, kram!

tack snälla marie!

mitt hem är min borg - tack söta! kram

tack lime! hihi, bra med kastanjen i fickan ;-)

tack linnea-maria - ja, det är nog lätt att det blir så, men än är det inte för sent att börja fira ;-)

evelinas hus - tack, bakelsen var supergod.. maken är rätt gullig och mysigt var det ;-) kram!

guldkant på livet - tack söta du!

Linneagården sa...

Kärleken spirar, vad fina ni var på fotona i tidigare inlägg.
*kram* /madelene

Engsroom sa...

Vad gulligt säger jag också!
Häftig radio.
Ella

Lantlivs Anna sa...

Vilken radio!!! Jag förstår att maken blev glad!!

organic-lizzi sa...

Stilig radio..Fint du greide å trylle. Moro å overraske! Kjempefine øredobber.Det var søtt av han.Pure love:-)begge veier..
Deilig dag til deg Mia.
klem Randi

tina sa...

Superfin radio...och kul att ändå bli fast ni bestämt nåt annat!!!
Öronhängerna var jättesöta!
Kram

Lavendeldoft och vita spetsar sa...

Vilka fina presenter ni fått av varandra! Visst är det kul när man hittar något speciellt som man vet att någon önskar sig...
Örhängena var riktigt snygga! /Linda

MO sa...

Så gulligt av honom, fina var de oxå. Det är så roligt att få, men nästan ännu roligare att ge, när man finner (som du med radion) den perfekta presenten, kram

moderncountry sa...

Så koselig Mia :) Ja, det å sette pris på hverande på sånne dager gjør hverdagen litt mer romantisk :) Nydelige øredobber..
Klem,Aina

Malena sa...

Vilken mysig radio! Och örhängena, såå sött av honom att överraska med så fina örhängen!
Kramis

signe sa...

Va härligt att du fick tag på radion ändå! Va gulligt med örhängena! Kram :)

Skrotmaja sa...

Hej! Vilken cool radio. Den skulle jag gärna vilja vara ägare till. Det blir till att gifta sig så man kan fira bröllopsdag någon gång...

Sov gott!

Anna sa...

Grattis på bröllopsdagen. Så gulligt av honom att ge dig örhängen och lika gulligt av dig att söka efter radion som han ville ha. Ser nedan att du också fastnat för Franska stämningar - jag har inte köpt den än, men får lov att slå till snart!

Ha en fin dag!

Smultron och glass sa...

Såg nu att du var borta från FL, jättetråkigt! Jag har varit bortrest och därför missat det tidigare. Skönt att se att du har bloggen kvar i alla fall!

Ta hand om dig!

Kram, Smultron

Ps. Det låter som om ni hade en underbar bröllopsdag!

Mia sa...

linneagården - tack snälla! kram

engsroom - tackar!

lantlivs anna - tack!

organic-lizzi - tack söta du! kram!

tack snälla tina, kram!

lavendeldoft - ja, visst är det! tack!

mo - håller absolut med dig! kram

modern country - tack snälla! kram

malena - tack! ja, jag blev glatt överraskad! kram

signe - ja, jag tyckte det vore kul att få överraska honom med den.. tack, kram!

skrotmaja - tackar!

anna - tack rara! ja, den är absolut värt ett köp, boken! kram

smultron och glass - tack söta för att du uppmärksammat att jag inte är kvar, jag kommer dock tillbaka, känner FL-abstinens ;-) kram!

Smultron och glass sa...

Åh, vad bra! Jag saknar dina bilder!

Kram!

Julia sa...

Hej lilla gumman, hur mår du?

Mia sa...

smultron och glass - tack söta du! kram!

julia - hej vännen, jo tack, det är väl under kontroll med mig, hur är det själv?

Hanna sa...

Vad roligt att du fick tag i radion! Hur fick du tag i den? en klassiker, verkligen!

Fin present du fick :). Ha en trevlig helg! Kram

Mia sa...

hanna - jag mailade till Claerencegården så de skickade mig den, tänk, de hade bara en kvar så jag hade en sagolik tur ju! Men har sedan sett att den finns att köpa på en dansk inredningssajt så det hade ju kunnat gå att få den vägen också. hojta om du är intresserad så kan jag försöka se om jag har kvar länken! trevlig helg, kram!