måndag 8 oktober 2007

Svartvit inredning


Bild: fridasgard.se med tillstånd.

Nåt jag tycker är så otroligt snyggt är kontrasten vitt-svart. Brytningen mellan det ljusa och det mörka. Visst är det så otroligt snyggt med vit inredning men jag tycker att det behövs något för att bryta av det ljusa också. Yin och yang ni vet, Feng Shui, motsatser. Det där som Jenny är så duktig på.

Fridas gård har snygga textilier i just svartvitt, visst är det lite lyxigt att köpa några nya kökshanddukar nu till hösten och en ny kudde till soffan eller sängen? Varför inte en ny dörrmatta när höstrusket sätter fart? Och en svart lykta vid ytterdörren som välkomnar dina gäster..



Bilder: fridasgard.se med tillstånd.

21 kommentarer:

therre sa...

Jag har faktiskt lite svår för svart... Mörkt trä kan gå, men svart... Njae. Känns för modernt ibland... Den där kudden har jag också sneglat på, snygg :)

www.beasbarnslikheter.blogspot.com sa...

Minst lika mycket godis för ögat som i ditt förra inlägg.

Svarta möbler är jag inte så förtjust i däremot, men några detaljer på en kudde eller en löpar eller annat fungerar för mig.

Nilla sa...

Fina saker du visar =)

Snyggt med lite kontraster fast jag är lite feg. Men överraskade mig själv häromdagen med att köpa en svart spegel =)

Ha en bra dag!
Kram Nilla

SKATAN sa...

Ja du, det är tjusigt. Jag gillar det svarta. Kanske är det fjäderdräkten eller själen i mig som tilltalas av det ;-)

Ha en fin dag! Kram.

Sagalisa sa...

Visst är det fint....o den där kudden som du visar har ju duktiga vintage-Johanna o min lilla veranda-Marie gjort!!!Men det svarta får inte bli för modernt...Annapanna

Uppe på vinden sa...

Så fint!! Själv har jag inget sart, men tycker att det ser så läckert ut hos andra! Kanske smyger det in här så småningom också...som så mycket annat....Kram!

Nygammalt sa...

Åh så fint du visar. Måste besöka den sidan snart igen, vill ha en massa där! Kram.

Stina sa...

Stilfullt Mia!
Kram

organic-lizzi sa...

Utrolig lekkert!!,men er vel heller ikke svart/hvit når det kommer til stykke.Ender som regel opp med turkis,lyseblå..bittelitt rosa...og noe rødt når det kommer snø.
Deilig dag til deg,Mia..
klem Randi

Nostalgi och romantik sa...

Jag tycker att svart kan vara romantiskt, så jag tycker att det är fint... Så klart inte på allt, men det du visar var väldigt snyggt!!
Kram
marie

SEASIDE LIVING sa...

Såååå mycket fina saker! Vill ha allt! :) Kramar från Jenny

Mia sa...

therre - mörkt trä funkar ju absolut, måste ju inte vara just svart!

bea - visst, det räcker ju gott med lite detaljer!

nilla - ja, men se där! lite svart blev det ju då ;-) kram!

skatan - haha, ja, det är väl din outfit som gör det ;-) kram

sagalisa - ja, förstod nästan att det var de som hade gjort den, ursnygg!

uppe på vinden - man är nog lite försiktig i början tror jag men det behöver ju inte vara svart utan nåt mörktbrunt kanske. Och inte heller en hel möbel utan lite detaljer.. kram!

nygammalt - ja, kika in hos Fridas, de har så mycket snyggt! kram

tack stina, kram!

organic-lizzi - det finns ju så mycket vackra färger så man får helt enkelt känna efter vad man trivs med.. kram!

nostalgi & romantik - nej inte på allt, lite grann däremot är snyggt!
kram

seaside living - jag också ;-) kram!

Camillas Drömmar sa...

Svart och vitt kommer det att bli i min hall! Tycker det är jätte fint ihop!!
Kram

Hemma på vår gata sa...

Hej tjejen!

Tygerna har jag köpt i en affär här i Falkenberg. Det bruna är ett vanligt linnetyg och det andra är nog bomull tror jag.

KRAM

Peace of cake sa...

Vad fint du har här "inne"! Bloggbutik och allt... :)

majsan shabby chic sa...

Jättesnygga saker du visar,jag klär mig nästan bara i svart så jag gillar dom kontrasterna.....Ha det gott Kram/Majsan

Hemma på Landet sa...

Tack goa du!:-) Kram

Pernilla sa...

Snygga grejer! Svart och vitt är alltid en klockren kombo. Ha en trevlig onsdag!

Mia sa...

camillas drömmar - låter ju jättesnyggt! kram

hemma på vår gata - ah, tack för tipset, ska kika i min lokala butik! kram

peace of cake - å tack!

majsan - tack! ja, det är klassiska färger! kram

hemma på landet - kram!

pernilla - tack och detsamma till dig!

Slottslängan sa...

Hejsan! Vad kul att hitta en bloggare som liksom jag gillar den vit/svarta stilen i lagom mängd modern tappning ;-)

Välkommen att hälsa på hos mig :-D Jag kommer med säkerhet att återkomma till dig! God Fortsättning!

Mvh / Slottis

Hem & Lyckas Mia sa...

slottslängan - tack snälla! ska kika in hos dig!