tisdag 23 oktober 2007

Skarp kalligrafi


Klicka för större bild.

För en tid sedan beställde jag en bräda av Ylva Skarp som även gjort vår namntavla som hänger i hallen. Har inte satt upp den då vi var lite osäkra på var den skulle hänga men i helgen kom den upp! Anledningen till just dessa ord är denna låt, Ted Gärdestads, som blivit just vår låt. Texten på skylten är de första orden i refrängen.


Klicka på bilden för större storlek. Mitt första försök till bildbehandling
i Picasa!

Och mer passande än vid sovrumsfönstret kan det väl knappast bli då solen kommer till oss just här för första gången på dagen..

We bought this beautiful painting from Ylva Skarp a while ago but didn't really know where it should be placed in our home. But, this weekend, it was suddenly clear - by the window where the sun rises every morning! The text on the painting is words from "our song" and means: "It is for us the sun rises".

29 kommentarer:

MiaMaria sa...

Vacker "bräda" och extra kul när texten har en historia....

Må så gott!
Miamaria

Underbara Små Ting sa...

Förlåt att jag inte har svarat på din fråga tidigare, men jag har haft lite annat för mig och bloggandet har legat lite på sidan några dagar... ibland blir det så... men jag kommer alltid tillbaka.

Hur som helst... Du undrade var jag hade varit när jag besökt den härliga western miljön som jag visade bilder från på mitt förra inlägg. Många gissade High Chaparall men det är det inte, utan det ligger mer norrut. Jag är ju lite hemlighetsfull när det gäller det eftersom det är mer i mina hemtrakter och jag vill vara lite anonym så här inför "alla" som kan läsa. Hoppas du har förståelse vännen ? Men jag lovar att det var jätte vackert där !

Jag har suttit här och njutit av alla dina senaste inlägg som jag har missat sista tiden - härliga som vanligt och det är så roligt att komma hit och titta och läsa dina inlägg varje gång.

Ha en fortsatt trevlig dag !

Kram Kram
Carina

Randi sa...

Läcker text och dessutom vacker! Platsen du valt för den är perfekt.
Ha en skön dag!

Stina sa...

Så fint Mia med texten på tavlan och lyckad bildbehandling!!
Kram

Mettan69 sa...

Vad kul att ha en "egen" låt. Det gör ju texten extra gullig för er även om jag tycker att den är vacker för vem som helst.

Ha en skön dag i dag.
Kram Mettan

Marres Hörna sa...

Underbar! :-)

Kram...

therre sa...

Där passade den ju som handen i handsken! :D

therre sa...

Hej! Jag blev inte riktigt nöjd med mattan :( Den såg ut mer mjuk i formerna och hade lite för mycket mönster för mig så jag har inte lagt ut den... Vet inte riktigt vad jag ska göra av den...

Anonym sa...

Den passar jättefint där.
Ha det bra.

Kram Lina

Nilla sa...

Helt underbar tavla och platsen är ju perfekt! =)

Hoppas ni får en bra vecka!
Kram Nilla

Lotta sa...

Jag har sagt det innan men säger det mer än gärna igen, skylten är underbar! Och Ted Gärdestads musik är underbar, och hans brors texter är som balsam för själen!

Massa kramar
Lotta

Hilajn sa...

Vacker bräda och festlig idé.

www.beasbarnslikheter.blogspot.com sa...

Tycker den texten är så oerhört underbar. Såg att hon hade gjort flera med den texten och blev supersugen på att köpa en till maken och mig.

Den är jättefin i ert sovrum. Du har det så fint!

Annettenett sa...

Nydelig tavle med vakre ord...passet perfekt inn der den henger:)

majsan shabby chic sa...

Vad snygg den är och orden är ju sååå fina Kram/Majsan

Mia sa...

miamaria - tack!

underbara små ting - ingen fara! förstår absolut att du inte vill avslöja exakt var western miljön ligger. det var kul iaf att se bilder därifrån. vad gullig du är, tack så mycket, fortsatt trevlig kväll, kram!

randi - tack snälla!

stina - tack, kram!

mettan - ja, det är rätt mysigt faktiskt.. kram!

tack marre!

therre - tackar! apropå mattan, låt den ligga lite och känn efter hur det känns om några dagar. då kanske du känner klart och tydligt om du vill behålla den eller inte.. ibland är det lätt att förhasta sig..

tack lina!

nilla - tack snälla, önskar dig detsamma! kram

tack lotta, du kunde inte beskriva det bättre! kram!

hilajn - tack!

bea - ja, jag blev väldigt nöjd med vår bräda, så fin! tack snälla du!

anettenett - tack söta!

tack majsan, kram!

Engsroom sa...

fin skylt och härlig bild!
Har en del att läsa i kapp nu när jag varit borta några dagar haft bloggpaus.
ha det så gott!
Ella

chatrine sa...

Så fint, Mia! Så flink du er!! Å så vakker tekst!
Klem:)

Handplockat sa...

älskar låten och Eran nya fina tavla

ha en go onsdag

Mia sa...

engsroom - tack! välkommen tbs!

chatrine - tack men jag har inte gjort den själv vill jag poängtera ;-) kram!

handplockat - tack och detsamma till dig!

Mita sa...

Så koselig...
Teksten og plasseringen var jo perfekt, ettersom det er der solen først kommer og at det er deres låt...

Ha en koselig dag...

Evelinas hus sa...

Vilken vacker text, fint att ha den i sovrummet. Vad fin julgransmattan blev också, vad duktig du är.
Kram Caroline

Nygammalt sa...

Vad fint det blev, passade ju perfekt. Kram.

karin a sa...

Skarp kalligrafis saker är jättefina. Jag är så glad i min bräda...
Extra kul för er att hitta en med den texten.

Kram Karin

Marres Hörna sa...

Du, ni har verkligen ett härligt sovrum!!! :-)

Kram Martina!

moderncountry sa...

Å så vakkert!! Å som jeg skulle ønske jeg også kunne fått tak i et sånt fint veggord, ja kanskje det bare er til å sende en mail? Det er en så vakker skrift! Ja, og fint å tenke på at den kommer fra "deres! sang :)

Å takk min kjære gumma, så søt du er med dine alltid positive og engasjerende ord, jeg blir så glad at jeg vil gi deg en STOOOOR klem!!
Denne bloggeverdenen er så underbar :))
Aina

Mia sa...

mita - tack snälla!

evelinas hus - tack söta du! kram!

tack nygammalt, kram!

karin a - jättefina verkligen, kram!

marres hörna - å man tackar! kram!

modern country - tack! skicka henne ett mail så fixar hon garanterat det! vad gullig du är, tack! du är också jättehärlig, alltid skoj att få ta del av dina kommentarer! stor kram tillbaks!

sara sa...

Jättefint gjort!

Mia sa...

sara - tack, fast det är inte jag som gjort den..