söndag 7 oktober 2007

Lördagsgodis



Jag vet, nu när ni läser detta inlägg är det redan söndag men i skrivandets stund är det fortfarande dagen då jag får äta lördagsgodis ;-) Och från och med nu kommer jag skärpa till mig, har varit slapp och lite dålig på att hålla på denna regel i ett par veckors tid.

Julia tipsade för ett tag sedan om vit varm choklad och det lät så underbart gott att jag letade och letade på 2 stycken Ica Maxi men icke att de fanns där. Svärmor inkopplades och även hon letade på sitt Ica Maxi men nope, inte där heller. Så var då jag och maken i närheten av Ica Focus (delikatessicat) och efter lite sökande så stod burken där på en hylla. Jippie! Sökandet är över.. Om ni nu tycker att denna tjej måste ha en skruv lös som letar sig trött efter lite chokladpulver så rekommenderar jag er starkt att smaka den innan ni säger de orden högt! Förbered er dock på att burken är dyyr.. Men - milda makter, mia maria, vet inte ens hur jag ska beskriva den, gudomligt god!


Fram- och baksida.

20 kommentarer:

alexandra sa...

mmm lördagsgodis lät gott.. men jag har slutat käka ^^

svågern sa...

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=380&a=372614

handplockat sa...

men snälla goa
kan inte jag få låna dina bilder om vit chokla om jag talar om vart jag hittade dem och att du e fotograf

pasar ju så bra till söndagens slappar stund =)

hur som haver så ska du ha en go söndag....

Carpe Diem sa...

hej hopp
vilken fin blogg du har för att inte tala om pysselsidan

du som är så kreativ OCH gift
har du inte några tips och kreativa ideer /bilder på "grejs" ingjudn odyl pyssel från ert bröllop?

Nyfiken

kram

Lyckans Hem sa...

Åh, TACK TACK, jag lyckades!! Du anar inte hur mkt jag har försökt ordna det där!!hihi, man är ju inget dataproffs direkt;)Kikade efter den där chokladen i min affär, fanns bara "vanlig", inte vit choklad, måste ju testa den någongång. Ha en jätte härlig söndag! kram

Mia sa...

alexandra - vad duktig du är!

svågern - oj då..

handplockat - visst får du låna dina bilder, skriv då bara varifrån de kommer.. en go söndag till dig också!

carpe diem - å tack snälla! hmm, tyvärr var jag tyvärr inte i pysseltagen när vi gifte oss, den ådran har liksom tagit fart senare.. ;-) det enda jag pysslade ihop då var inbjudningskorten. vad tänkte du närmast på? kram

lyckans hem - härligt att det gick! nä, den fanns inte i vår affär heller.. ha en skön söndag du också, kram!

www.beasbarnslikheter.blogspot.com sa...

Mmmm...det låter ju alldeles för gott för att vara nyttigt... (och det är det ju...men rackarns vad jag ska söka runt nu) ;-)

Lotten sa...

Mmmm, jag har oxå leteat efter den men inte hittat den! Jag får forttsätta mitt sökande....;-)

Hem & Harmoni sa...

Det där såg ju inte dumt ut alls... :)
Ska jag nog testa :)

Kram Marie

Mia sa...

bea - :-D

lotten - lycka till!

hem & harmoni - rekommenderas! kram

svågern - ah, hihi, nu hajar jag! tappade 4:an på slutet så jag läste först om ungdomsorganisationer i Köpenhamn först och blev lite konfunderad.. men efter hjälp från maken fick jag koll! ;-)

Lotta sa...

Det ser så smarrigt ut. Jag måste till Ica och se om jag hittar denna burk!

kram
Lotta

Engsroom sa...

Vilka fina burkar chokladen var i, kan tänka mig att det var gott!
Ella

Hemma på Landet sa...

puss

MiaMaria sa...

Låter ju himla gott!

Trevlig måndag!
Miamaria

linnea-maria sa...

Tack för tipset, hälsar en annan chokladoman

Mia sa...

lotta - lycka till! kram

engsroom - bara en burk, fotade fram-och-baksidan! men supergod..

hemma på landet - kram vännen!

miamaria - trevlig måndag till dig också!

linnea-maria - så lite så ;-)

Frida sa...

Vilken ljuvlig bild på koppen!

Mia sa...

tack frida!

Mrs_Oom sa...

Å vad sugen jag blev! :D Och jag såg Vit varm shocklad i ett café häromveckan och guud vad gott det lät! Har aldrig hört talats om det förut! Måste absolut testa!! :D MUMS!

Mia sa...

mrs oom - ja, testa det, det är gudomligt gott!