tisdag 30 oktober 2007

Höstarrangemang i handväska



För er som hängt med i bloggen sedan tidigare så har jag nog nämnt att en av mina laster är handväskor.. Men, som jag skrev då, hävdar jag fortfarande att det är min mammas fel. Jag har fått hennes gener, hon var nämligen precis likadan när hon var i min ålder.. ;-)



En något lite annorlunda handväska fann jag på den lokala blomsterbutiken. Kanske lite opraktisk att ta med sig på shoppingrundan så den fick istället innehålla lite höstpynt. Kottarna plockades och spraymålades förra hösten så det var bara att plocka fram och dekorera. Voilá!

Last fall I picked some cones and painted them white and silver. I used them in a transparent vase but a while ago I found this purse. Since it is more suitable for decoration rather than shopping, this is what I came up with.

16 kommentarer:

Mettan69 sa...

Vilken underbar väska. Där fick du till det igen. Jättefint
Kram Mettan

Nilla sa...

Du är så kreativ och har helt fantastiska idér. Det blev helt otroligt fint!

Hoppas du får en bra dag!
Kram Nilla

Lotta sa...

Tack för underbar inspiration vännen!

Kram
Lotta

Stina sa...

Jag är oxå såld på handväskor! =) Jättefint du gjort. Som vanligt är du så inspirerande. =) Kramar

MiaMaria sa...

Där fick du en väska som bjuder på stjärnglans....vilket arrangemang.

MÅ så gott!
Miamaria

Mia sa...

mettan - tackar! kram

nilla - tack snälla, kram!

lotta - tack vännen, kram!

stina - du också! hihi! tack, kram.

miamaria - tack snälla!

Randi sa...

Helt underbar. Men så bra att ha när man tänkt sig en shoppingtur - det blir förstås endast window-shopping med väskan full av mossa och kottar ... härligt!
Kram Randi

Hem & Harmoni sa...

Läckert och annorlunda!

Blev lite nyfiken ang din svärmors julmarknad... var och när? :)
Jag vill ju gärna se hennes och dina alster...
Ha det gott, kram från Marie

juliana.persson sa...

Vad fint! Skulle passa mig också en sann handväskaddict :)

Sara sa...

Vad fint! Perfekt för ett väskfreak ju:)

therre sa...

¨Så sött med väskan!

Tack för svaret jag fick av dig ang. kudden. Tyvärr hade den utgått sa de som de tipsat om, slut hos leverantören :( Men jättesnällt att du tipsade. Såg de i din blogg o du rev upp alla sår om saknaden efter den där kudden... Ehurm... Ungefär ;)

En Doft Av Danmark sa...

Väskan är ju ljuvlig, och du har dekorerad såå vackert....Vill oxå ha :o).
Kramar
Dorthe

Nostalgi och romantik sa...

Är också tokig i handväskor, och har ett flertal, men jag kan ju bara använda en i taget. Men dein väska här var ju jättekul, och ett härligt arrangemang
Kram
Marie

Mia sa...

randi - tack, ja, hihi, den är ju billig att gå och shoppa med så sett ;-) kram!

hem & harmoni - tack! jag har tänkt att skriva några rader om julmarknaden i bloggen när det är dags men den kommer att ta plats i Ytter-Restad, Hålta utanför Kungälv i slutet av november/början av december under några datum. Du är varmt välkommen om du har vägarna förbi! kram!

juliana - tackar!

sara - tack!

tack therre! men vad trist med kudden, var ju inte meningen att riva upp dina sår..

en doft av danmark - tack snälla! kram!

nostalgi & romantik - tack söta! kram!

www.beasbarnslikheter.blogspot.com sa...

Åhhh...var det en väska. Vet du...tycker arrangemanget är så fint, men första gången satt jag och kikade länge på den utan att se just handväskan. Den kamouflerade sig så väl där.

Hem och Lycka sa...

bea - tack! hihi, då hade jag kamoflerat den väl m a o ;-)