måndag 29 oktober 2007

Godsaker



Minns ni att jag berättade om denna bok, Vinterns söta? Satt och bläddrade igenom den för att se om jag kunde hitta nåt som jag ska sno ihop till svärmors julmarknad.. Och självklart måste jag ju testa i förväg för att se om jag klarar av det, så det inte blir en enda villervalla av alltihop dagen/dagarna före. Det blev nåt som till och med jag klarade av, pudrade chokladfras!


Foto: Maken

Så finns det ju så mycket annat gott att testa, svågern+ svägerskan med barn + svärföräldrarna ska nog få testa en pepparkakscheescake och mamma + pappa en fluffig frusen polkagrispaj.. La in en postitlapp för varje smarrig sak jag fann som är värd att testas. Ojdå. Hehe, blev rätt många lappar..

I bought this cookbook a while ago called the sweets of Winter. Of course I needed to test a few of the recipes and I wanted to see if I could make something for the Christmas fair later in November and December. I managed to make powdered chocolate oat cereals. My in-laws will later on be served a gingerbread cheesecake and my parents will at their next visit be served a fluffy frozen rock candy pie. How about that?

20 kommentarer:

Randi sa...

Dina "smakprov" känns i munnen. Blir nyfiken och måste nog skaffa boken för att få prova på riktigt. Kul & spännande med nya smaker!
Tack för tipset!

karin a sa...

Åhh perfekt att höra att det du hittat mycket som verkar gott! Beställde den boken och några fler igår. Ha en fin vecka!
Kram Karin

Nygammalt sa...

Men oj så du frestas! =)
Jag gillar verkligen din House Doctor kudde, går den fortfarande att få tag på, tro?
Kram.

SEASIDE LIVING sa...

Jag har köpt samma bok efter ditt tips och jag kan bara hålla med till fullo - det finns hur mycket smarrigt som helst där i!!!
Då tror jag att jag behöver en ny e-mejladress, för att kunna skicka en inbjudan måste jag nämligen skicka den till en mejladress. Och den du fått tidigare (inbjudan alltså) skickade jag till pillpyssel@gmail.com. Jag är inte helt haj på detta men så tror jag det måste bli då. Har du någon egen mejl till Hem och Lycka?
Kramar från Jenny

Hem & Harmoni sa...

Den boken ser så mysig ut.. ska nog ta och införskaffa den jag också.
Godsakerna såg väldigt mumsiga ut!

Ha en skön vecka! Kram från Marie

Smultronstället sa...

*mums* den där boken måste nog jag också skaffa! Gillade deras söta bok mycket.

Nostalgi och romantik sa...

Synd att man inte kan skicka ett smakprov på bloggen... det blir till att göra eget istället...
Kram
Marie

Mia sa...

randi - tack själv!

karin a - finns hur mycket som helst i boken som verkar smarrigt.. tack detsamma, kram!

nygammalt - hihi! jag köpte min kudde från www.slottstalletsmobler.se där den dock inte finns nu men maila dem och fråga om de kan ta in den igen, låna gärna min bild! eller försök med www.hemmetsallarum.se som säljer enbart HD:s produkter.. Lycka till, kram!

seaside living - det låter nog troligt att du behöver min e-mailadress ja. Det kommer ett mail från mig så får du den på det viset! kram

hem & harmoni - ja, den är väl värd att införskaffa! detsamma önskar jag dig, kram!

smultronstället - underbar bok!

nostalgi & romantik - ja, det är ju synd.. kram!

Carolina sa...

Första gången jag är härinne på din blogg och här fanns ju mycket och inspireras av för en inredningstok som jag. Vissa grejer hade jag redan och annat kanske får införskaffas. Jag älskar allt med julen och framförallt och göra julgodiset så jag beställde denna boken direkt, tack för tipset! Lär kika inom här fler gånger!

Mettan69 sa...

Pepparkakscheescake, hur gott lät inte det då. Livsfarligt. Den måste du berätta om den blev bra. GB glass säljer ju en sandwish i dec som smakar pepparkaka och den är helt underbar.
Kram Mettan

Hemma på Landet sa...

Det går bra att jag tar några va?:-) Kram

Lotta sa...

Ser väldigt mumsigt ut! Jag stod och bläddrade i den boken häromdagen i bokhandeln. Ångrar mig att jag inte köpte den!

kram
Lotta

Nublus blogg sa...

Den där boken är livsfarlig för en godisgris som mig. ;-) Måste provlaga både pajen och cheesecaken någon gång!

Tack för ett livsfarligt boktips!

*kram*

Anonym sa...

De ser super smarriga ut. Är sugen på boken jag också, tyvärr är frakten till Finland så dyr så det blir en dyr bok. Ska försöka hitta den här också. Vill ju ha julealfabetet också. Många bra tips du kommer med :-)

Kram Lina (LinaoMatilda på fl ifall du inte visste det :-) )

Stina sa...

Så frestande!!!!
Måste bara få smaka!!!
Kram

Anna sa...

Åh ,va gott det där lät, ska definitivt ta & beställa denna bok.
Måste även tacka dig för infon om vit varm choklad-pulver! Hittade det på Focus och avnjöt det hemma i soffan igår.

Evelinas hus sa...

Oj där var det massa smarrigt hör jag. Ska nog köpa den om jag springer på den.
Kram Caroline

Tilde sa...

Kul att du skriver om den boken. Jag gav den till en väninna i födelsedagspresent igår, såg att det fanns mycket mumsigt i den!
Ha en bra vecka
Tilde

therre sa...

jag hade gärnat smakat av de där ;)

förresten, tack för ditt tips tyvärr verkar de ha utgått! :( får hoppas att någon blir less sin kudde :(

Mia sa...

carolina - å tack! kul att du fann min blogg, välkommen tbs!

mettan - visst låter det gott! ska absolut rapportera om den, kram!

hemma på landet - klart du ska smaka, kram!

lotta - tackar, ja, den boken är ett måste! kram

nublu - ja, de två är nåt man måste testa, ser ju så oerhört gott ut! kram

Lina - ajdå, lycka till med sökandet av böckerna! kram!

stina - du ska få smaka innan julmarknaden! kram

anna - vad kul att du fann den vita chokladen, visst var den god? kram!

evelinas hus - ja, den är väl värd sina pengar! kram

tilde - det var ju lustigt att jag skrev just om den då! kram

therre - nej, vad synd..