söndag 21 oktober 2007

En kopp rykande..



Det sägs ju att man antingen är kaffe- eller tedrickare. För min del tycker jag om både ock, beroende på till vad och när. Är nog mer av en temänniska ändå. Sedan är det ju det där med koffeinet då, kvällstid är det bäst med koffeinfritt. Annars ligger jag och vrider och vänder på mig, puttar på maken för minsta lilla pip från honom. Ni hör ju hur jobbigt det låter.. För oss båda, hrrm, hihi!

Strunt samma, detta inlägg handlar om tebollar - nåt i mitt tycke riktigt fascinerande! Såg en annons i en tidning från Gröna teimporten och kände att detta vore kul att testa! Maken tittade lite slött och halvengagerat, men efter ett antal pockningar på axeln tvingade jag maken till att intressera sig. Några klick på deras sida, snabb leverans och vips så fanns de små bollarna i postfacket. En teboll, som påminner om en liten svamp, räcker till ungefär en liter te. Något magiskt inträffar när det varma vattnet faller över bollen.. Bäst är att använda en genomskinlig kopp/mugg eller kanna för att se underverket. Titta och förundras! Abra kadabra, simsalabim!




Do you believe me when I say that this is tea..? Bought from Gröna teimporten..

17 kommentarer:

Mariakoden sa...

Teboll...?
Har aldrig hört talas om det förut....!?!?!
Hoppas det smakar gott!!!
Själv blir det mest grönt te....gott o nyttigt!
Ha en bra kväll!
Kram!

www.beasbarnslikheter.blogspot.com sa...

Men vad häftigt, nej, det hade jag inte hört talas om tidigare! :-D Spännande! Måste testas då jag är en stor tedrickare.

Kram Bea

Lotta sa...

Det ser ju superspännande ut! Var det lika gott som det är vackert att se på?

kram
Lotta

Sublim Design sa...

Ha,ha.. vilken kul grej.
Som ett litet trolltrick.
Det har jag aldrig sett förr..
Vad det gott då?
/S

Mia sa...

mariakoden - haha, nä, det hade inte jag heller innan jag såg annonsen. Men gott var det! kram

bea - ja, det är kul att testa och se bollen förändras till en blomma. kram

lotta - det var gott, smakade te ;-) kram!

sublim - ja precis, trolleri trollera.. ;-) jepp, smakade gott!

Anna sa...

Såg de där i senaste Allt i Hemmet. Blev genast skeptisk... =) Går det att dricka??

Hemma på Landet sa...

Ja, såna har jag i flera sorter. Älskar att överraska andra. Hehe...Puss

Vicke sa...

Var helt nytt för mig, vad häftigt och jag måste säga att den förvanlades från ful till vacker!
Hoppas smaken var god:)

Maria-Jag blommar sa...

Läckert! Har aldrig hört talas om det...men törs man dricka det??

MiaMaria sa...

Te-boll låter häftigt och ser häftigt ut. Smakade det gott?

Må så gott!
Miamaria

Mia sa...

anna - visst går det att dricka! tänk dig tebollen istället för en tepåse!

hemma på landet - hihi! puss!

vicke - tack, det smakade alldeles utmärkt!

maria-jag-blommar - tänk dig att du använder bollen istället för en tepåse.. klart du vågar smaka!

miamaria - tack, det var jättegott! smakar som te brukar ;-)

faster atta sa...

Ååå, spännande! Jag har aldrig hört talas om tebollar förut så det var något nytt. Var det gott?

kram

Håkan sa...

Nikotinet?

signe sa...

Hihi...va läskiga de såg ut på den översta bilden..(lite hårbollsliknande)..fniss. Det var ju verkligen annorlunda! Kram :)

Hanna sa...

Vad häftigt med TE-BOLL... det har jag aldrig hört talas om, men eftersom jag är te drickare så måste jag ju bara prova! :) Ha en skön måndag! Kram Hanna

Randi sa...

Men så spännande - såg i länken att det fanns olika smaker. Vilken testade du?


Tack tipset!

Mia sa...

faster atta - jättegott! kram

håkan - ooops, av alla hundratals besökande så var det bara du som kommenterade det, haha! ändrat nu. tack för att du la märke till det.

signe - hihi, ja, men det är bara att testa! kram!

hanna - ja, det är kul att överraska sina gäster dessutom hihi! kram!

randi - jag har testat alla sorter i presentförpackningen, goda allihop!