torsdag 13 september 2007

Smultronrabatt



Trodde jag hade nämnt smultronrabatten i nåt inlägg sen men tydligen inte.. Hursomhelst så höll jag för några dagar sedan på med att gräva och snygga till jordgubbs-, smultron- och smulgubbslandet inför nästa säsong. Det var hårt slit, tydligen trivs de alldeles utmärkt vilket ju är jättehärligt men ack vad mycket revor! Det var tre rader i början av sommaren men nu växte de hej vilt. Tillsnyggat blev det dock. Svärmor och svärfar fick en del revor, några tog jag tillvara på men resten fick jag slänga. Av några smultronrevor gjorde jag en rabatt där jag hoppas på lite skörd nästa sommar!



15 kommentarer:

Lotta sa...

Visst är det härligt med egna smultron!

Kramis min vän!
Lotta

Stina sa...

Så gulligt Mia!Hoppas det blir mycket skörd.
Kram

Rosa sa...

Tassade runt llite på bloggar fick se dina smultron plantor, blev genast påmind om att jag råkade ut för samma, men oj vad det tog fart :-S revor överallt....

Jea sa...

Tack för alla fina förslag, du är verkligen en klippa.

Kram!

Cornelias Country Corner sa...

Mmmm..så fint med smultron. Till dem får vi säga tack och hej på det tag nu! Ha en underbar helg!

Lallis sa...

Underbart med smultron och kul att göra så:)Hoppas på många grässtrån fulla med smultron nästa år. Kram Lallis

Cornelias mamma sa...

TAck för kommentaren :-)
Men vad fin blogg du har, jag känner mi verkligen helt tafflig när jag kikar runt i din ;-)
Såå mycket fina bilder.Kram Frida

Veras hem sa...

Det kommer bli massor med smultron,jag lovar! Fin & gott.

Tack för avtrycket hos mig!

p.s du har en väldigt trevlig blogg d.s

Nygammalt sa...

Smultron är ju så himla gott. Synd bara att det växer så lite! Ska övertala mamma att hon måste försöka så lite tills nästa sommar. Kram.

faster atta sa...

Smultronrabatten var helt underbar!! Vi hade en sån bredvid ytterdörren vid vårat förra hus ohc funderar på att anlägga en här vid drömmhuset oxå. Det är ju så gott!!

Mia sa...

lotta - absolut! kram

stina - tack, ja, det hoppas jag också! kram

rosa - ja, det blir fort revor!

jea - ingen orsak, kram!

cornelias country corner - ja, tyvärr! ha en skön helg!

lallis - tack, ja, hoppas på det! kram

cornelias mamma - tack och tack själv! nej nej, din är ju jättefin! kram

veras hem - tack snälla!

nygammalt - ja, det är synd.. gör du så! kram

faster atta - tack! ja, det är ju så gott och mysigt!

Terese sa...

jag planterade så mycket som 14 plantor i början på sommaren. Och jisses! det har växt som tusan.. de har till och med revat av sig ute i gräsmattan. Min brors dotter tycker att det är trevligt med så mycket smultron! hihi

Mia sa...

terese - ett tecken på att de trivs med andra ord! hoppas de gav dig många smultron också!

Helen sa...

Underbart med en egen smultronrabatt! Fint med natursten runt om:)

Mia sa...

helen - tack snälla!