söndag 9 september 2007

Shopping!


Hihi, last nummer tre ser ni också om ni kikar noggrant,
Marabouchoklad! Men bara på lördagar numera!


Jahopp och så har jag också trillat dit, rejält! För Vakre Hjem alltså! Tog en höstpromenad i det soliga Göteborg igår, maken fotade och jag shoppade ;-) En svart väska från Mango, älskar deras kläder och väskor! Och jaaa, jag vet, jag har ju handväskor men ingen svart! ;-) Och är man handväskfreak så är man - jag skyller på mamma, det är hennes gener som ligger till grund för mitt intresse! ;-) Hon var nämligen också handväskoman när hon var i min ålder.. Frågade maken om inte han ville posera med min nya fina väska men hans manliga stolthet sa blankt nej. Ber jag honom att hålla min väska en stund på stan medan jag knyter en sko eller fibblar med något så håller han väskan som om den vore en tickande bomb.. Hihi, ja, se karlar! Men betala väskan gjorde han faktiskt!


Klicka på bilderna för att se väskan i större format.

Till min andra last då.. Inredningstidningar! Som jag läst om denna tidning nämnd ovan, kändes som varenda en verkligen avgudat denna tidning och jag inte ens hållit den i min hand! Men nu så fann jag den på Press-stop efter att ha letat efter den på Ica där den inte fanns. Kom hem, bläddrade lite och oh-my-God! Nu förstår jag varför alla pratat om den så! Föll pladask alltså och hrm, jag la in en prenumeration bums via internet.. Hihi! Så nu behöver jag inte ta mig in till centrala Göteborg längre för att hitta den, den kommer direkt till postfacket!

17 kommentarer:

Marres Hörna sa...

Mycket fin väska!!! Måste nog också köpa den där tidningen, som alla pratar om. ;-)

Kram!

Smultronstället sa...

Jag la också in om prenumeration för ngn månad sedan på just den tidningen, och i fredags trillade senaste numret ner i brevlådan=) tänk vad lycklig man kan bli för en tidning (eller väska för den delen;)) Ha en bra dag!

Guldkant På Livet sa...

Ja, den tidningen är ju bara för vacker och titta i, man bli så sugen, inte bra... Jag har samma laster! Mycket snygg väska du har köpt!! Jag köper dock många olika och billiga med men kul och enkelt sätt till förändring tycker jag... Choklad, hm.. om det bara var lördagar det slank ned... : ) Mari.

Susanna sa...

Hihi och detta var ett dåligt nummer! Tänk de andra numrena då!!! :-)

Lotta sa...

Väldigt fin väska! Det är väl klart att du skulle ha en sån! ;-)

Jag har läst ett enda nummer av Vakre hjem, har inte hittat den sen, men får nog ge mig ut och leta vidare tror jag.

Ha en härlig söndagskväll!
Kram
Lotta

Granne med Selma sa...

Gillar din header så mycket! Blev riktigt inspirerad att göra iordning höstkrukorna åxå... Tack för det, dina var ursnygga!
Kram

Mia sa...

marres hörna - tack! ja, den var inte dum! kram

smultronstället - å vad härligt med en prenumeration! ja, precis, lycka! ;-)

guldkant på livet - ja, det är ju nackdelen då.. tack! kul att vi har samma laster, hihi!

susanna - oj, var det? då kan det bara bli bättre då! ;-)

lotta - tack, ja, det var väl klart ;-) nej, den är lite trixig att få tag i men skam den som ger sig ;-) ha en skön kväll, kram!

granne med selma - å tack snälla! kram!

Marie sa...

Snygg väska du har köpt, jag gillar också väskor. Vakre hjem är verkligen en toppentidning, jag prenumererar också, det är alltid lika roligt när den dimper ner i brevlådan.

Ha en bra vecka. Kram Marie

Elaine sa...

Väskan var jätteläcker!
förstår att du ville ha den, jättefin!
Vakre hjem är favorittidningen här i huset. Ha köpt den i flera år och gläder mig till varje utgivelse. Så mycket inspiration!
Din tredje last är inte så dum heller..tror vi är många som har den samma.........
Klem!

Spets och snor sa...

Fina planteringar du gjort! kram

Betty sa...

Javisst är den tidningen fantastisk.
Grattis till ditt väskfynd.
Kramar

Mia sa...

Heia Mia! Velkommen i klubben! Dvs. til oss som er bare så glade i Vakre Hjem. Koselig at du fant bladet og at det falt i smak. Jeg abbonerer jo på bladet, og da jeg fikk det i postkassen min på torsdag, så gjorde jeg igrunn ikke noe annet enn å lese... og kose meg med det nye nummeret resten av dagen. Gratulerer også med ny veske! Den var kjempefin. Jeg har faktisk kun en svart veske, og den har "gått ut på datoen", så jeg er på jakt etter en ny en.

Skrotmaja sa...

Du, jag gjorde detsamma för en vecka sedan. jag har redan fått första numret. Jag vill bara bläddra, bläddra, bläddra. Jag vill ingenting annat göra!! Sant : )

Kram.

PS - snygg väska, bra köp!

sublim design sa...

Å, ja Mango har ju alltid något man vill ha.Väskan var ju jätte fin.
Själv försöker jag undvika press stop , då jag håller på att handla i hjäl mig där inne.Dom har ju det ingen annan har.
/S

Anna Lisa sa...

Så sjønn veske:) Ønsker deg en trivelig kveld... Klem

Maria sa...

Fin väska du köpt!
Det är något speciellt med väskor och plånböcker. // Maria

Mia sa...

marie - tack! ja, den verkar vara en tidning man kan mysa med! kram!

elaine - tack! förstår att vakre hjem är din favvistidning, tror det blir en av mina också! choklad är väl underbart gott.. kram!

spets och snor - tack! kram!

betty - absolut! tack, kram!

mia - tack, ja, nu får jag den också snart i postfacket, härligt! tack apropå väskan också, hoppas du finner din egen sen!

skrotmaja - oj, vad fort det gick då! jag tycker det brukar ta mycket längre tid innan man får första numret men det är ju det som kallas god service! tack! kram!

sublim - ja, precis, farlig butik att gå in i.. hihi, ja, angående press-stop så visste ju jag vad jag ville ha medan maken stod och kikade, letade, funderade, tummade, hummade och så till sist bestämde sig. då hade jag bytt fot ett par hundra gånger om ;-)

anna lisa - tack, kram!

maria - tack! ja, visst är det så!