lördag 1 september 2007

Nattamörker


Foto: Maken
Klicka på bilden så blir den större.

1 september och nu är det höst! Eller mja, kanske vi kan få lite brittsommar och fler värmedagar innan höstrusket sätter fart på allvar. Hursomhelst är vi halvvägs in i årets mörka årstid då vi tänder ljus, dricker te och kryper upp i soffan med en tidning eller laddar dvd:n med en film. Men inte måste man hålla ljusen endast inomhus! Ute i trädgårdens skumma vrå kan också en strimma ljus behövas och jag ville få trädgårdslandet att lysa upp. En lykta på pinne för värmeljus som påminner om en gatulykta! Föll pladask för den när jag såg den hos Hemmets alla rum och beställde en bums!

27 kommentarer:

sara sa...

Vilken vacker lykta,förstår att du föll pladask för den! ha en mysig lördag,här skiner solen och himlen är alldeles blå,härligt!

Malena sa...

Såå fin! Vilket vackert sken! Vad roligt att hitta nå´t som man bara älskar!
Ha en bra helg! Kram Malena

Hanna sa...

Åh vilken fin lykta, kul att hitta något som man blir helt förälskad i. Ha en bra helg! Kram Hanna www.19hundra81.com

Hannele sa...

Underbart att få fint ljus ute, jag tycker det är svårt..

Linneagården sa...

Utebelysning behövs nu på kvällarna. Det kommer bli jättemysigt & fint med din nya utelampa.
*kram* /madelene

Mia sa...

sara - tack! och detsamma till dig, lite halvmulet här men det är helt ok ;-)

malena - tack! en trevlig helg, kram!

hanna - tackar, tack detsamma, kram!

hannele - ja, det är svårt..

linneagården - precis, tack! kram!

Maria sa...

Ser jättefint ut. Kan förstå att du föll pladask för lyktan./ ME

Stina sa...

Oh så fint och så mysigt, verkligen en bra ide.
Kram

vildängel sa...

vilka fina bilder :)

Junitjej sa...

Vad fick dig till att börja blogga? En kompis till mig inspirerade mig till att börja, men jag var skeptisk till det en början. Nu kan jag knappt slita mig från bloggen.

therre sa...

ja, men va fin!

Hem & Harmoni sa...

Det är mysigt med hösten, speciellt om man fixar lite med lyktor! :)
Ha en skön lördagkväll!
Kram Marie

Nygammalt sa...

Mycket vacker lykta! Klart att trädgården ska få lysas upp också! Jag håller tummarna hårt på att vi ska få en brittsommar, liiiite värme till borde väl kunnas få?
Kram.

Mia sa...

maria - tack!

stina - tack, kram!

vildängel - tack!

junitjej - jag hänger en del på Familjeliv ( www.familjeliv.se ) och i en av trådarna där jag vistas var det en del tjejer som startade varsin blogg. och jag rycktes med och på den vägen är det ;-) och som du själv skriver, nu kan jag knappt leva utan bloggandet, det är superkul!

therre - tack!

hem & harmoni - ja, hösten är mysig! detsamma till dig, kram!

nygammalt - tack! ja, precis, vi får hoppas på det! kram

Nygammalt sa...

Tack! Vad roligt! Jag länkar dig tillbaka såklart! =)
kram.

johanna sa...

Den lycktan är såå fin...jättefin bild
kraaaam

Betty sa...

Javisst kan man även mysa till det i trädgården o det är ju så mysigt att inifrån kunna se hur det lyser utomhus.
Fin lykta har beställt likdana till min butik.
Kramisar

organic-lizzi sa...

Du a meg..den var utrolig vakker..
Ha en deilig søndag:-)
klem Randi

www.beasbarnslikheter.blogspot.com sa...

Måste surfa in och kika på den jag med. Sånt underbart ljus.

Det är något som verkligen är eftersatt hos oss, utebelysningen. Det måste bli lite bättring här på den här fronten. Hmmm...

Veronica sa...

Nu har jag minsann avslöjat mina vanor...det var kul att läsa dina...vad underbar lyktan var, man riktigt längtar efter höst!!
Kram.

signe sa...

Va mysigt det ser ut! Nu har jag gjort din utmaning hos mig! Ha en fortsatt trevlig helg! Kram :)

Cornelias Country Corner sa...

Nu har jag också beställt en!!! Föll jag också...! :)

moderncountry sa...

Men så koselig i din hage Mia! Vi har også noen lykter i hagen, men de går på solceller og blir "ladet" opp av sola. Det er så kos å titte ut i hagen da :)

Marie sa...

Jättefin lykta, ser såå mysigt ut.

Ha en bra vecka.
Kram Marie

Mia sa...

nygammalt - tack själv! kram

johanna - tack!

betty - ja, precis! kram

organic-lizzi - tack snälla, kram!

tack tack bea!

veronica - kul, då ska jag gå in och läsa! tack! kram

signe - tackar! skoj, då ska jag läsa om dig ;-) kram

cornelia - fullt förståeligt ;-)

moderncountry - å tack!

tack marie, kram!

Hannele sa...

Jättemysigt.

Mia sa...

hannele - tack!