fredag 21 september 2007

Länkar



Jag har sedan jag började blogga haft en länklista i högerkanten, dels för mig själv för att komma ihåg allas underbara bloggar men också för att tipsa andra om bloggar som bör läsas. Nu har det dock kommit till en punkt för mig då jag får en klump i magen över att försöka vara rättvis med länkandet. Jag skulle naturligtvis helst vilja länka till så många som möjligt men eftersom detta är svårt och nästintill omöjligt pga platsbrist så väljer jag nu att helt och hållet ta bort min länklista. Det har bara blivit till en gnagande knut i magen och ett ständigt dåligt samvete för dem som inte fått plats, särskilt för dem som i sin tur länkat till mig. Jag hoppas ni respekterar och förstår mitt beslut. Era länkar finns sparade separat hos mig så jag kommer definitivt att fortsätta besöka er!

22 kommentarer:

Terese sa...

självklar ät det ok! Jag förstår ditt beslut! Det är som att det är en tävling det här med bloggandet. Vem har flest besökare, vem är länkad och inte.. alla kan ju inte favoriter..

kram...och trevlig helg

Mari sa...

Du gör helt rätt gumman! Jag har känt lika, funderar på o härma dig! Det finns ju så många fina bloggar att man bara smäller av! Själv använder jag länklistan inne på HR...

Ha det gôtt!
Puss

Mia sa...

tack terese-vännen, ja, det blev ett crescendo som stegrade och stegrade.. kram, trevlig helg till dig också!

tack mari-gumman, härma gärna på! ja, precis, och fler lär det ju bli.. ha en skön fredagskväll i blötvädret! puss!

Kajsa sa...

Tycker du gör helt rätt! Jag ska inte heller länka till ngn i min nya blog. De andra har ändå så många läsare så det är liksom onödigt tycker jag! :-)

sublim desgn sa...

Nej, men såklart man inte ska gå runt med en klump i magen!
Men vilken vacker kristallkrona du visat upp i ditt tidigare inlägg,
jätte fin!
Trevlig helg
/S

Julia sa...

Bra gjort! Min inställning till bloggandet är så avslappnad, skoj om ngn vill länka, om inte så gör ju inte det ett dyft. Får jag kommentarer blir jag glad, men har inga förväntningar. Det ska vara roligt att blogga!

Nicolinas boning sa...

Det är klart att du ska göra så att du får bort klumpen i magen...det är ju ingen tävling det här!
Vad mysigt du har i din trädgård,vår trädgård är så stor med bara gräsmattor överallt så man vet inte var man ska börja utan att det ser fjuttigt ut...
Kram/Birgitta

Marie sa...

Jag förstår dig, har också tänkt på det här och hur jag ska göra.

Trevlig helg.
Kram Marie

Stina sa...

Förståndigt Mia!
Kram

Mia sa...

kajsa - tack!

sublim design - nej, det blir ju jobbigt.. tack! detsamma önskar jag dig!

tack julia - sund inställning!

nicolina - tack! kram

tack marie - trevlig helg, kram!

tack stina, kram!

Camillas Drömmar sa...

Mosshjärtat kommer att finnas i min butik, även större!
Kram

Lotta sa...

Du har gjort precis det som jag själv har tänkt. Det blir så jobbigt när man känner att man är orättvis.

kram på dig! Och ha en riktigt härlig helg!

Kram
Lotta

Hemma på Landet sa...

Så känner jag också. Har också funderat som du. Kramis

Hemma på Landet sa...

Jag har t.o.m fått frågan varför jag tagit bort eller inte länkat till någon.
Men man menar ju inget illa. Ändå blir det liksom fel. Kramis

MiaMaria sa...

Känner igen mig själv. Jag har ju inte alla som jag skriver till på min lista. Utan jag har på datorn massor av länkar under favoriter.
Så själklart ska man göra som känner. // Miamaria

Mia sa...

camillas drömmar - tack, kram!

lotta - tack, ja precis! ha en skön helg, kram!

hemma på landet - tack, ja, det blir fel nästan hur man än gör liksom.. kram!

miamaria - precis så!

Nergårds-Emma sa...

Jag har aldrig tagit mig tid att göra en länklista och har haft lite dåligt samvete för det. Men jag skulle inte heller veta vilka jag skulle länka till och inte, helst vill man ju ha med alla. Du har nog rätt i att det kan bli en ångestskapande grej som kan bli fel och missuppfattas. Jag låter nog bli att göra en lista :-)

Mia sa...

nergårds-emma - klokt att inte börja göra en, det ska du inte ha dåligt samvete för. lätt att man får dåligt samvete för de man inte lägger in istället och så spinner man vidare på det viset istället..

organic-lizzi sa...

Skjønner deg såååå godt. Viktig å gjøre det som blir rett for deg ikke sant?
klem

Lotten sa...

Klart att du skall göra det som känns bäst för dig! Jag kommer att ha kvar min länklista men de som inte skrivit på 1 månad åker ur....

Jag har hittat många fina bloggar via andras "länklistor" och tycker att det är väldigt kul att hitta nya bloggar som jag annars inte skulle hitta till....

Kram Lotten.

Sessan sa...

Det tycker jag var bra.jag har haft så nu i flera år.mina länkar finns i mina favoriter.det är några stycken nu men de är alltid till hands.och vill man ha sin länk hos dig kan man ju alltid lämna den efter sig i kommentaren.ha det gott kram sessan

Mia sa...

tack snälla sessan! kram