söndag 23 september 2007

Linneskåp



Visst är det lite smålyxigt att kunna förvara saker lite hur man vill? Och inte bara för att man måste, för att man inte kan ha det på nåt annat vis? Om man har dåligt med förvaringsutrymmen så får man kanske tänka annorlunda. I vår nuvarande bostad har vi fått den lyxen, den där möjligheten att kunna sprida ut lite mer då numera vi bor i en större lägenhet. Inte upp på en ranglig stol för att treva efter lakanen längst upp i ett överskåp. Och slippa offra en garderob till dammsugaren eftersom städskrubben inte rymde den (vilket är lite småironiskt eftersom jag trodde att städskrubbar borde innefatta den möjligheten)?

Doftpåsen Clean cotton från Yankee candle sprider sin ljuva doft när jag öppnar linneskåpsdörren för att bädda rent.. Visst är det underbart att gå och lägga sig mellan rena, svagt doftande sängkläder?


49 kommentarer:

johanna sa...

Åhh vilket skåp!!!Det är ju såå fint.
kraam

www.beasbarnslikheter.blogspot.com sa...

Vílket maffigt linneskåp!!! Jag blir grymt avundsjuk. Jag älskar äpplets utföranden, men jag har inte sett ett linneskåp i den serien förut. Svärfar fixar iordning äppelskänken till oss och vi har fyra ärvda stolar. De är emellertid vitmålade, men jag tycker det är underbart att ditt skåp är mörkbetsat. Så otroligt fint tillsammans med fåtöljen. Så underbar nyans på skåpet!

Malena sa...

Vilket skåp!!!!! Underbart! Och jag håller med, det är underbart att få lägga sig mellan rena, härligt doftande sängkläder!
Ha det gott! Kram Malena

MiaMaria sa...

Vacker bild!
Vackert skåp. Visst är det härligt med doftande sängkläder.
// Miamaria

Nergårds-Emma sa...

Vilket fint skåp! Och vilken lyx att ha gott om plats för att stuva undan alla grejer. Vi har ett ganska litet hus (125 kvadrat) och jag saknar verkligen någonstans att förvara dammsugaren och golvmoppen. Ett linneskåp har jag dock - om än en vanlig vit garderob från 80-talet :-)

Camillas nya hem sa...

Vilket fint skåp! Och precis som du skriver så är det lyx med bra förvaring, det är ju skönt att flytta från ett ställe där man fick lägga mycket i samma låda/skåp till att flytta till större. Hoppas du får en trevlig söndag!

Annettenett sa...

Vakkert skap!!!! Heldige du:-)))

WhiteVintageDreams sa...

Supervackert skåp...underbart :)!!! Jag ville bara reflektera till ditt tidigare inlägg om länkar. Jag förstår dig till fullo...känner precis likadant. Men blir inte ledsen själv om jag inte finns med...så kanske är man orolig i onödan :)? Men bra gjort av dig! Att blogga ska vara roligt.
Å du...du har ett jättefint och inspirerande hem :)!!!
Önskar dig en trevlig söndag.
Kram

Mia sa...

johanna - tack snälla, kram!

bea - tack! jag har inte en aning om det är sk äpplet men det är från 1800-talet tror jag, hursomhelst ärvt!

malena - tack! kram!

miamaria - tackar!

nergårds-emma - tack snälla! ja, det där med förvaring är alltid ett dilemma..

camillas nya hem - tack! önskar dig detsamma!

anettenett - tack snälla!

whitevintagedreams - skönt att höra ditt stöd! tack för komplimangerna! ha en trevlig söndag du också, kram!

Lotta sa...

Helt underbart maffigt skåp!

kramis
Lotta

Marres Hörna sa...

Vilket jättefint linnekåp å va fint du fått det!!! :-)

Kram!

sara sa...

Ljusen/doftpåsen från clean cotton doftar verkligen gott! Vet du..vi har ett nästan identiskt linneskåp hemma, hur har ni kommit över skåpet? Själva träristningen(ja jag vet inte vad det heter, men monogrammet längst upp är detsamma)

Anniche sa...

Gurimalla for et skap!
Det var bare helskjønt :)
Clean Cotton lukten er bare såååå deilig , elsker den !!

Snickarsbacken sa...

Vad fint linneskåp! Måste vara urmysigt att fixa och plocka i det!

Susanne sa...

Var ett tag sedan jag kikade in hos dig men det är alltid något fint på gång! Du är så duktig. En riktig inspirationskälla. :-)
Må så gott!

Guldkant På Livet sa...

Ett mycket vackert linneskåp och gulligt hjärta! Så snygga bilder du har satt in i överkanten, tilltalande! Mari.

Hemma på Landet sa...

Det är så fint det där. Renbäddat är härligt det. Kram :-)

faster atta sa...

Lyxigt n´md ett stort linneskåp! Vi hade det i vårat förra hus men trappan i drömmhuset är smalare och det gick inte att få upp.... Vi gav bort det till en familj som använder det flitigt! Din kakburk är ju underbar!
kram

Nicolinas boning sa...

Vilket häftigt linneskåp!
Jag förstår att du är nöjd;-)
Det är alldeles ljuvligt att gå och lägga sig nyduschad i renbäddad säng som luktar alldeles
fräscht av sköljmedel...zzz...
Kram/Birgitta

Linneagården sa...

Härligt linneskåp du har, där får det plats ganska mycket linne skulle jag tro!?
*kram* /madelene

Ulrika sa...

Vilket vackert skåp. Den skulle man ha i sovrummet.

Kram

Mia sa...

lotta - tack, kram!

tack marre, kram!

sara - vad kul att vi nästan har samma skåp! jag har ärvt det och det har hängt med några generationer.. tillhörde min farfars farfar och farfars farmor om jag räknat rätt!

anniche - tack snälla! visst luktar den gott!

snickarsbacken - tack, jo, det är inte så dumt ;-)

tack snälla susanne för gullig kommentar!

guldkant på livet - tack snälla!

tack hemma på landet! kram

faster atta - tack! vad synd att ni inte fick rum med ert skåp men kul att det kom till en familj ni känner och vet att det används flitigt! kram

nicolinas boning - tack, kram!

linneagården - tack! jo, det rymmer en hel del! kram!

Mia sa...

tack ulrika! kram

Lavendeldoft och vita spetsar sa...

Jättefint skåp du har!!! Jag har ett liknande själv o värdesätter det mycket.
Testade i helgen att köpa Yankee candels doftljus med doften Clean cotton. Tände några inne i badrummet igårkväll när vi hade kräftskiva... vilken underbar doft man möttes av när man klev in i badrummet...Nu förstår jag att så många talar om just den doften...så fräsch!
Ha en bra vecka!
Kram Linda

Lime sa...

Riiktigt snyggt! och nybäddad säng - mmmmm!

Lantlig charm sa...

Tack kära du! kram Johanna

moderncountry sa...

Men herlighet, for et fantastisk flott skap!! Jag svimmar!!!
Dette er et av de vakreste jeg har sett på lenge, ååå, det hadde jo passet så fint til mitt linnetøy :) Å, tenk å nyte noe så vakkert. Ja, som du sier det blir en luksus å åpne et slikt skap og nyte alle vakre gamle duker og nystrøket linne..Nydelige lite hjerte også :)

Albertines verden sa...

Skapet er vidundelig vakkert!

LantlivsAnette sa...

Vad vackert skåp..vet du jag har också den doft påsen i mitt linneskåp !
Kram Anette

organic-lizzi sa...

Det var nyyydelig.En vakker dag når alle "barn"er ute(en igjen..og en som har masse hos oss enda..og en som har tatt med ganske mye) så kanskje jeg også får plass til det. Deilig dag til deg Mia.. klem Randi

Nostalgi och romantik sa...

Skåpet är jättefint och det rymmer säkert en massa underbara väldoftande lakan.
Hoppas det är ok att länka??
Kram
Marie

Evelinas hus sa...

Vilket jättefint skåp! Jag älskar Clean Cotton, har också den.
Kram Caroline

HildeS. sa...

Ååååå så nydeleg linneskap.
*me loves*
Det var rett og slett vakkert.

Ha ein finfin dag:)

Ps. Eg har linka deg, og håper det er ok?

smultronstället sa...

Vilket jättefint skåp!!! Ha en trevlig dag!

Engsroom sa...

Vilket härligt skåp.
Jag länklar di gpå min sida, hoppas det är ok.
Ella

Mia sa...

lavendeldoft - tack! visst är doften underbar.. detsamma önskar jag dig, kram!

lime - tack snälla!

lantlig charm - ingen orsak ;-) kram

moderncountry - å tack vad rar du är!

albertines verden - tack rara!

lantlivsanette - tack! doften passar ju perfekt i linneskåpet! kram

organic-lizzi - tack! hoppas du får ditt skåp en vacker dag.. ha en mysig kväll, kram!

nostalgi & romantik - tack! visst går det bra att länka, bara kul! kram

evelinas hus - tack! kram

hildes - tack snälla! visst får du länka mig, går jättebra! kram

smultronstället - tackar!

engsroom - tackar! helt ok, bara kul! kram

Nygammalt sa...

Vilket skåp! Väldgigt vackert.
Min mormor har ett linneskåp som påminner väldigt mycket om ditt. Den står idag ute i sommarstugan, vore inte fel att få lägga beslag på den senare ;) *hoppas*
Kram.

chatrine sa...

Sååå fint skal!! Jeg bare elsker det mørke treet, det gir en fin stemmning til rommet!
Ønsker deg en flott dag!
Klem:)

Mia sa...

nygammalt - tack! vad kul att din mormor har ett linneskåp, det får du säkert en dag! kram

chatrine - tack snälla, önskar dig detsamma! kram

MO sa...

Är linneskåpet ur serien äpplet??? Jag har ett sidebord i äpplet o tycker de påminner lite om varandra. Älskar att bädda rent med lakan som hängt ute o som vinden har torkat, det doftar underbart, kram

Underbara Små Ting sa...

Vilket jätte vackert skåp ! Jag själv är på jakt efter ett linneskåp också trots att jag redan har ett jätte bra skåp till just sängkläder... Men jag tycker att dom ska vara i just ett speciellt linneskåp.

Och det är ju precis som du skriver helt underbart att ha en ljuvlig doft där inne så det doftar gott när man öppnar skåpet.

Kram Kram
Carina

Mia sa...

mo - nej, det är inte äpplet (?) utan jag har ärvt det, kommer från min farfars farmor och farfars farfar. kram

underbara små ting - tack, kram!

JUNITJEJ sa...

VILKET VACKERT SKÅP!!!

Inredningsgalen sa...

Älskar alla gamla möbler, har själv en hel del loppis fynd i huset. Gillade verkligen stolen på bilden, jättefin!

Mia sa...

junitjej - tack snälla!

inredningsgalen - ja, jag gillar också gamla möbler.. tack!

Lantlivs Anna sa...

Suck, nu blir jag riktigt avis på dig - vicket skåååp! Jättevackert!

Mia sa...

lantlivs anna - tack snälla!

Sandhem sa...

Åhh vilket underbart skåp, så avis!!

Mia sa...

sandhem - tack snälla!