lördag 29 september 2007

Lantliv och fransk stämning



Jag är sen med att köpa danska Franske stemningar, mycket sent efter er som för länge sedan fastnade för den underbara boken med ljuvliga bilder, inspiration och tips för att inreda sitt hem efter fransk lantstil. Men för er som mot förmodan ännu inte köpt eller läst boken, den är precis så bra som alla säger! En bibel!



Boken jag ännu inte börjat läsa men bläddrat i verkar också vara värd att tipsa om - Lantliv mitt i stan. Tar upp olika lantliga stilar som passar överallt, vare sig du bor i stan eller utanför. Mycket fina bilder som är äkta interiörer från människors hem. Alltså också ett bra köp!

18 kommentarer:

Lyckans Hem sa...

Hej gumman! Jag har också köpt den boken, hustomten sponsrade med halva ;) kram Jasmin

Nublus blogg sa...

Jag har Lantliv mitt i stan och den är suverän. Köpte den på bokrean så jag blev inte ruinerad heller. Och jag känner tydligt att min ambition att inte köpa Franske Stemninger håller på att gå i putten... Det får nog bli min födelsedagspresent till mig själv! :-)

*kram*

Knyttis sa...

Vad roligt med nya böcker, mysigt att kura upp i soffan i höstmröret och läsa! Är så nära att beställa F.S jag också! Ha en bra dag!

Nilla sa...

Kanske jag äntligen skulle slå slag i saken och ta och köpa mig lite böcker :-)

Jag länkar till dig och hoppas det är okej, annars får du säga till så tar jag bort.

Hoppas ni får en underbar dag idag så det kompenserar morgondagen lite!

Massa kramar Nilla

karin a sa...

Härliga böcker! Fraska stemningar skulle man ju naturligtvis ha. Har du köpt den i stan eller beställt över nätet? Ha en fin helg! Kram

Lotta sa...

Jag har Lantliv-boken, och nu vill jag ju verkligen ha Franske stemninger också. Har ju bara hört gott om den!

Ha en underbar lördag, mys med maken och fira bröllopsdagen i förväg!
Massa kramar

Lotta

Hemma i Ugglebo sa...

Mmm.. du det där är en bok man aldrig läser ut!! Man bara börjar om igen. Trevlig läshelg!
Kram Katarina

Anonym sa...

Bra tips. Ska kolla efter dem nästa gång jag kommer till en bokaffär med svenska böcker också :)
Hoppas du får en skön höst-helg.
/Lina

Mia sa...

lyckans hem - härligt! kram

nublus blogg - ja, inte dum alls! kul att du fick den billigare också! hihi, jag som höll på mig i det sista föll för "grupptrycket" ;-) kram!

knyttis - ja, det är ju jättemysigt, särskilt så här års! gör du det ;-) ha en mysig dag du också!

nilla - ja, det låter bra! jättekul att du vill länka till mig, visst går det bra! jag har ingen länklista själv men sparar din bland mina privata länkar. tack söta för omtanken! ja, tack, vi ska mysa till det lite grann idag också tror jag, imorgon blir ju lite splittrad som du vet.. kram!

karin a - klart du ska köpa franske stemningar! ;-) köpte den via adlibris, jättemycket billigare dels för att man kan välja b-post och då få gratis frakt, dels är de billigare på böckerna och dels så har jag rabatt där. kanonbra alltså ;-) ha en bra helg du också, kram!

lotta - ja, den är underbar, törs garantera att du inte blir besviken! tack snälla du, kram!

hemma i ugglebo - precis! du slog huvet på spiken.. kram

lina - gör du så.. önskar dig detsamma!

MiaMaria sa...

JAg tillhör en av dem som inte köpt boken ännu. Men jag vill så gärna ha.
Trevlig helg! // Miamaria//

Lella sa...

Bra med boktips, har inte sett boken Lantliv mitt istan men nu ska jag spana efter den.
Ha en skön helg, kram.

Hanna sa...

Vad sugen jag blev på att skaffa Lantliv mitt i stan.

Tack snälla för dina fina ord om min nya layout. :).

Ha en trevlig helg!
/Hanna (www.19hundra81.com)

Guldkant På Livet sa...

Tack för ännu ett boktips att frossa i! Det värsta med såna här böcker är att man vill göra om överallt och känner bara frustation.. ; ) Å va jag gillar dina bilder i överkant, den "hö-ankan", så söt! Ha en bra helg! Mari.

Tilde sa...

Lantliv mitt i stan ser spännande ut.
Franske Stemninger har jag pckså redan som bibel, Kan bläddra i den hur ofta som helst o ändå se nåt nytt varje gång.
Kram Tilde

faster atta sa...

Böcker kan vara en sån inspirationskälla ibland! Och ibland inte.... jag hittar ofta mycket fint jag vill ha och vill göra men har mpnga gånger inte medel till att genomföra. Hoppas att det inte är så för dej!
kram

Engsroom sa...

Jag har ingen av dem men nu får man så mycket härliga boktips av alla så man kommer verkligen bli pank! gillar kokböcker och inredningsböcker mycket taf rma och titta i dem och få inspiration.
ha det gott!
ELla

Nostalgi och romantik sa...

Deb boken ser också härlig ut...
Måste se om jag kan hitta den.
Kram
Marie

Mia sa...

miamaria - ja, om du bestämmer dig för den så tror jag inte du kommer att ångra dig! trevlig helg till dig också!

lella - kul! tack detsamma, kram!

hanna - skoj! så lite så ;-) kram!

guldkant på livet - haha, ja, det kan bli lite farligt för plånboken ;-) vad roligt att du gillar min header, tack! detsamma till dig!

tilde - ja, precis, kan tänka mig att man får bläddra igenom den många gånger innan man upptäcker allt.. kram!

faster atta - jag tror att man får försöka sålla, om du förstår vad jag menar. att man visserligen kan tycka att det finns så otroligt mycket vackert och snyggt men samtidigt vara lite realistisk. det kanske räcker med ett par nya kuddar i dess anda eller några ljuslyktor. att anpassa det till sitt hem och sin plånbok. sedan är det ju mysigt att bara se hur det skulle kunna bli även om man inte förverkligar det.. kram!

engsroom - ja, det cirkulerar mycket bra böcker just nu och det är ett par julböcker jag skulle vilja införskaffa.. får dock vänta lite med det. ha det!

nostalgi & romantik - kul att du gillar dem! kram