onsdag 19 september 2007

Blingbling



Klicka för större bilder.

Jag skrev för länge sen att jag skulle visa upp vår kristallkrona. Jag fick den av mina föräldrar när jag fyllde 30 år. Det tog dock ett tag innan vi fick upp den då det inte fanns krok och uttag i taket så det var liksom inte bara att hänga upp den. Nya lägenheten har nämligen den fiffigheten att man själv får välja var upphängningen skulle ta plats (eller är det numera så i nybyggda bostäder?). Men i och med att det krävdes en lånad Hiltiborr och lite större engagemang så hängde lampan ett tag i sovrummet istället där det bara var att hänga upp den. Sedan några månader tillbaka sprider den sitt vackra ljus i vardagsrummet vilket den var ämnad för och äntligen fick vi lite bättre ljus härinne!



42 kommentarer:

Landliv sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Landliv sa...

Wow! Den är jättefin!! Och något du har glädje av för alltid. Otroligt fin present :-)

Flower Power sa...

Såååå flott lysekrone! Kan tenke meg det blir kos i stua når denne blir tent på kveldenene:))Lekkert!
Ha en fin onsdag:=)

Mettan69 sa...

Helt underbar. Kan tänka mig hur mysigt den lyser en mörk kväll.

Kram Mettna

Nilla sa...

Superfin! Roligt med presenter som är eviga :-)

Kram Nilla

therre sa...

Ja, den där har jag sett dig visa förut tror jag, den är jättefin! :)

Mia sa...

landliv - tack snälla!
flower power - tackar, detsamma!
mettan - tack, kram!
nilla - tackar, ja, precis! kram
therre - nej, jag har inte visat den här i bloggen förut så det är nog FL du sett den på. tack!

Marres Hörna sa...

Väldigt fin var den. En sån ska jag önska mig... :-)

Kram!

Lotta sa...

Den är jättefin! Älskar blingbling!

kramis
Lotta

Maria sa...

Vilket slit innan ni fick upp den. Men jag kan förstå att du är nöjd.
// Maria

Agnetas shabby chic sa...

Tack för din gulliga kommentar.Lampan är verkligen vacker och vad mycket fint du visar på din blogg!!!

birgi sa...

Åh, vad fiiiin!
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

"M" sa...

Vilken vacker krona.....blev nästan kär nu...i kronan.Hihi.
Kram "M"

Interiørhuset sa...

det var en nydelig krystallkrone...jeg har ikke en eneste en,men det kommer til å bli mange før jeg gir meg...elsker dem.Det er så vakkert!

Emmas inne och ute sa...

Vilken fin lampa! Jag gillade färgmatchningen i bokhyllan - bra idé. Kram Emma

EVA AGNES sa...

Vackert Bling-Bling på min ära.
Den lampan hade jag absolut inte tackat nej till.
Kramar Eva Agnes

Marie sa...

Helt underbar!

Kram Marie

Det Ljuva i livet sa...

Åh, jag älskar din kristallkrona. Har gjort det sen jag såg den första gången. Underbar!

Kram Frida

organic-lizzi sa...

Heldigris..så det så!!
Den var kjempefin...
Fortsatt kos kveld til deg.
klem Randi

organic-lizzi sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
junhe sa...

ögongodis i taket =)

Lallis sa...

Åh, vad jag vill ha en kristallkrona! Jättefin är ju din:)
Kram Lallis

chatrine sa...

ABSOLUTT VAKKERT!!

Lella sa...

Vacker, är också svag för krisallisar. Kram

sofia sa...

Vilken uunderbar kristallkrona! Ljuvlig!

Skrotmaja sa...

Ja du, den var jättefin! Roligt att få presenter som blir så "mitt i prick"!

Sov gott!

sara sa...

Vad vacker den är och äntligen på sin rätta plats. Jag vet hur det är med saker som ska upp på väggar och tak och betongväggar...det tar sin lilla tid.

Engsroom sa...

Fin modell på kristallkronan, den bling blingen kommer att sprida ett härligt ljus nu i höstmörkret.
Såg också att du firar över 40000 besökare vad kul för dig gratulerar, det var en underbart söt tårta.
Ha det gott!
Ella

Min Skattkammare sa...

Urtjusig kristallkrona!!
Vet du, jag trodde också tårtan var äkta, underbart läcker!
Må väl!
Kram Kicki

VÅRT NYA HEM sa...

Shit, vilken fin lampa!!! Så annorlunda, verkligen häftig! Jag vill också ha en kristallkrona *snyft*

Ha en bra dag! Kram från Jenny

linnea-maria sa...

Den är jättesnygg! /linnea-maria

Mari sa...

Åh sicken granner krona!*djup suck* Kan riktigt se hur härligt sken det blir av den, de blir inte som på bild va? Alltid svårt o få te de som de är i verkligheten! Du skulle ha en såndär gammeldags glödlampa med där trådarna glöder...minns du som? De blev sånt härligt, varmt sken av dom med...tror dom finns än i välsorterade affärer...lite osäker...min fd svärmor har huset fullt av vackra kristall lampor o hon hade hittat dessa gammeldags glödlampor...de blev lixom pricken över i:t på nå sätt!
Och jag trodde oxå tårtan var riktig, blev gôrsugen! Tänkte ta färjan över o tigga te mig en bit;)

Ha en skön torsdag gumman!

Puss

etthusivitt sa...

Åh vad fin! Ska erkänna att jag har haft lite svårt för kristallkronor, men denna var faktiskt mycket smakfull! Så nu måste jag nog byta åsikt ;-) Kram, A

Mia sa...

marres hörna - tack, kram!

lotta - tack snälla, kram!

maria - jo, det var lite slitigt men mödan var värd slitet!

agneta - tack själv!

birgi - tackar!

m - hihi, härligt! tack, kram!

interiörhuset - tack snälla, ja, det är nåt speciellt med dem!

emma - tack, tack! kram

eva agnes - tack! kram

marie - tack snälla, kram!

det ljuva i livet - tack rara! kram

organic-lizzi - hihi, tack! kram

junhe - hihi, tack!

tack lallis! kram

tack chatrine!

tack lella, ja visst är de vackra.. kram

tack sofia!

skrotmaja - tackar!

sara - tack, ja, det är lite kämpigt när man inte bara kan sätta upp dem utan man får börja låna saker.. då blir det extra jobbigt.

engsroom - tack snälla rara du!

min skattkammare - tack! ja, ack, om den så hade varit verklig.. kram!

vårt nya hem - å tack! hoppas du hittar din med stort D en dag! kram

tack linnea-maria!

mari - å vilken bra idé! ska sätta maken på jobbet! ;-) hihi, ja, vi får ses nån gång sen när vi båda mår bättre och se om vi kan hitta nåt riktigt smarrigt att sitta och smaska i oss ;-) ha en skön dag du också i höstrusket! puss!

etthusivitt - kul att jag lyckades överbevisa dig då ;-) kram!

susihus sa...

Härligt med lampor i present! Den var superfin. Må gott

Uppe på vinden sa...

Sååå fin! Kram!

signe sa...

Åh vilken fin kristallkrona! ..en sån skulle jag gärna ha oxå! Kram :)

Mia sa...

susihus - tackar!

uppe på vinden - tack! kram

signe - tack snälla, kram!

Emma Holst sa...

Hej hej! jag jobbar i lampbutik tänkte bara påpeka att det är snyggare att köpa en klar glödlampa blir mycket snyggare =9 /emma mythoughts.blogg.se

Mia sa...

emma - tack snälla för tipset!

Drømmefangeren sa...

ÅÅ for en nyydelig lyskrone...

Hem och Lycka sa...

Tusen tack! kram