fredag 14 september 2007

Här var'e grus!


Klicka för att se bilden i större storlek.


Brukar försöka varva inläggens ämne från dag till dag men nu kan det inte hjälpas att det blev ett från trädgården idag igen. Jag är nämligen lite småstolt förstår ni! Första lilla trädgården ömmar jag för!

Maken har lite problem med ryggen så jag fick hjälp med ett tungt jobb av mamma och pappa. Att grusbelägga en stor del av vår lilla trädgårdstomt eftersom gruset som låg där var så tunnt att det snarare blev ogräs med grus än tvärtom. Och gången vid gaveln var tanken en gång att den skulle bestå av gräsmatta men Moder natur ville annorlunda så där var det mer ogräs än gräs än tvärtom. Men, allt går att åtgärda eller göra nåt åt! Numera knastrar det sådär härligt när jag travar fram och tillbaka mellan husets framsida och baksida. Kanten av gruset pryddes av stenar för att mjuka upp brytningen mellan grus och jord. Men ack vad otränad jag är, gissa om det känns i ryggen! ;-)


Klicka på bilderna så blir de större. Bilden till höger: den ensamma krukan ska få sällskap.

15 kommentarer:

Lotta sa...

Har sagt det innan, men säger det så gärna igen....vad fint det blev! Du har varit så duktig. Jag vet hur tungt det är med sten!

Kramis
Lotta

Lantliga drömmar sa...

Jättesnyggt! :-)

Ha en skön helg!
Kram, Heidi

Lily of the valley sa...

Va fint det är! Visst är det härligt med enträdgård, om än liten.
Trevlig helg'
kram Lily

Mia sa...

lotta - tack raring, kram!

lantliga drömmar - tack! detsamma till dig, kram!

lily of the valley - tack och en trevlig helg till dig också, kram!

Maria sa...

Snyggt!
Trevlig fredag! // Maria

Karolina sa...

tack för ditt fina beröm om min blogg och min banner!!

Det värmer såhär i höstmörkret:)
Ölskar din patinerade fasterslåda, skulle mer än gärna lägga beslag på den!

Ok om jag länkar dej?
Nu ska jag ta mig en titt på din butik!!

Kram Fröken Fägring

organic-lizzi sa...

Åhhh!så vakkert:-) Det er jo sååå tungt..puh! Håper du ikke slet deg helt ut. Jeg har kost meg på sofaen med film jeg kjøpte på anbefaling av deg;nemlig "førortsungar"..herlig.. kost meg skikkelig.
En nyyyydelig helg til deg.
klem

Malena sa...

Visst är det nå´t särskilt med just grus och dess knaster när man går på det! Blev jättefint, och vilken tur att du fick hjälp annars hade ni nog varit två därhemma med ryggprblem...hoppas din make känne sig bättre.
Kram Malena

Nygammalt sa...

Du har jobbat på hårt du! Väldans fint blev det! Kram.

Camillas nya hem sa...

Jättefint! Jag har lagt till dig bland mina länkar, hoppas det är okej? :)

sara sa...

Ser fint och prydligt ut!

Tilde sa...

Ja visst är det mysigt med knastrande grus ..
Ha en skön helg
Kram Tilde

Mia sa...

maria - tack!

karolina - tack själv! visst är det ok att du länkar mig, bara kul! kram

organic-lizzi - men vad kul att du såg just den filmen, visst var den bra! detsamma till dig, ha en skön söndag, kram!

tack malena - ja, det var nog bäst att maken höll sig därifrån ;-) det är hyfsat men inte helt bra ännu. kram

tack nygammalt, kram!

camillas nya hem - visst är det ok, jättekul!

sara - tack!

tilde - absolut! ha en mysig söndag, kram!

dreamhouse sa...

vad fint det blir!! vet precis hur du känner dig! han en skön kväll!!

Mia sa...

dreamhouse - tack!