torsdag 27 september 2007

Bebislängtan


Bild: systerlycklig.se med tillstånd.

Jag och mannen min har tyvärr inga egna barn ännu men tills dess att storken hälsar på oss får jag istället fantisera och drömma lite. Syster Lycklig har ett stort utbud av barn- och bebisprylar, även möbler. Jag har förälskat mig i deras vagga från Oliver Furniture. Vackrare kan man väl inte ligga som nyfödd liten?

Och klart att den lilla ska få lite sällskap, min andra förälskelse i detta inlägg är i denna underbart söta apa (Lisbeth Dahl). Så ska ju självklart lillan stoppas om och vad passar då inte bättre än denna mjuka pläd av märket Himla?


Bilder: systerlycklig.se med tillstånd.


Tillägg 28/9:
Känner att det kan bli lite missuppfattning.. Det kan ju uppfattas som att vi försöker bli med bebis just nu - men så är tyvärr inte fallet. Pga min sjukdom äter jag mediciner som gör att vi inte kan starta bebbeverkstan ännu. Dock längtar jag något enormt efter denna dag!

33 kommentarer:

Lotta sa...

Åh vad söta saker! Kan tänka mig att du längtar till du får en egen liten apa att gosa med! :-)

Ha en alldeles underbar torsdag!
Kram
Lotta

Stina sa...

Så gulligt Mia!
Kram

Nilla sa...

Jätte söta saker! Och du? Din tur kommer, jag lovar!

Kram Nilla

linlar sa...

Kramar om och hoppas att du snart mår bättre och att din tid kommer snart. Ha en bra dag.

bagateller.se sa...

Åh så söt barnsäng! Hoppas den finns kvar den dagen man är på jakt efter sånt.../Terese

Nostalgi och romantik sa...

Så mycket gulligt det finns till de små liven...
Det blir nog din tur snart...
Kram
Marie

linnea-maria sa...

fina saker. Hoppas att din tur kommer. Det är det största som hänt i mitt liv. Jag vill tipsa dig om hemsidan www.familjeplanering.se , där finns det så bra tips om hur man kan lära sig att känna igen tecken för när man har ägglossning. Jag använder detta till motsatsen för att inte bli gravid. Men den hjälpte mig att bli gravid senast. /linnea-maria

Lantliga drömmar sa...

Ja men visst finns det så otroligt mycket härliga barnsaker! De är så små, och så söta, och så fina, och så mysiga... :-)

Hoppas att både ni och vi snart skulle få ett litet underverk att köpa saker till! :-)

Kram, Heidi

Mia sa...

lotta - absolut! detsamma till dig, kram!

stina - tack, kram!

nilla - tack! jag hoppas verkligen det.. kram!

linlar - tack snälla du!

bagateller - ja, jag hoppas också det..

nostalgi och romantik - tack, kram!

linnea-maria - tack för tipset, sparar länken!

lantliga drömmar - tack snälla du! kram

Camillas nya hem sa...

Fina saker. :)

Lotten sa...

Åhh, vad fina saker! Storken kommer nog snart till er med ;-) Han kanske är lite upptagen bara....
Kram Lotten.

Jennyshemochharmoni sa...

Underbar barnsäng! Jag håller en tumme för er!:) Trevlig helg! KRAM

majsan45 sa...

Klart att du får en liten bebis snart också..Vi håller tummarna Kram på dig stumpan/Majsan

Lotta sa...

Mitt varmaste tack för gratulationen!

Ha det riktigt härligt nu vännen!
Kram
Lotta

Sarah sa...

Virkelig fine ting. Jeg har heller ingen børn (endnu:O)). Men åhhh hvor kan man bare få mange fantastiske ting til de små størrelser... Ja det bliver da en af fornøjelserne ved at få småfolk i huset.
Hav en god dag.

Det Ljuva i livet sa...

Mia, söta du! Det var dig jag tänkte på:-). Jag hoppas att vinden vänder, snart.
Många kramar. Fikan kan du få ha innerstående tills du har lust.
/ Frida

Engsroom sa...

Det var verkligen fina saker, bebislängtan kan verkligen vara stark ska hålla mina tummar för er. Själv så har jag mitt avklarat om man nu kan kalla det så har tre häliga barn som nu börjar bli stora så min längtan har gått över, nu får jag istället vänta tills jag blir mormor eller farmor hoppas att det dröjer ett tag för så gamla är inte mina barn ännu!
Kram Ella

Morse Farm sa...

Tack!
Så himla fint!
Ha en skön helg!
Kram Bodil och Matilda.

chatrine sa...

Det var nydelige ting til en liten baby:)
Klem:)

Mia sa...

hmm, ska väl göra ett tillägg tror jag, det kan ju uppfattas som att vi försöker bli med bebis just nu - men så är tyvärr inte fallet. jag äter mediciner som gör att vi inte kan just nu men jag längtar!

Tack söta ni i alla fall för värmande ord! Och särskilt till dig Frida, sötnos!

Underbara Små Ting sa...

Utbudet av fina och vackra barnsaker finns det mycket av och även fast jag har lite större barn idag så tycker jag om att titta på dessa baby-saker.

En dag är tiden inne för er också och jag förstår att längtan är stor.

Ha en underbar helg !

Kram Kram
Carina

Chatarina sa...

Vilken underbar säng. Å visst är det mysigt att kunna drömma om vad man vill ha till de små liven.
Din tur kommer

Ha det bra
Chatarina

Malena sa...

Vad gulliga saker! Förstår att längtan börjar göra sig påmind!
Ha en trevlig helg! Kram Malena

Ulrika sa...

Gulliga saker, Mia!!
Hoppas Ni får en mysig helg;)


Kram Ulrika

Flower Power sa...

Så søte babysaker:) Den som venter på noe godt vet du....
Ha en fin helg:))

junhe sa...

hej... storken har inte kommit till oss heller, svårt att bli gravid när man ätit p-piller flera år =( tack för kommentaren i min blogg, ha en bra kväll. kram junhe

Veronika sa...

Tack för kommentaren i min blogg
:-) Din framtida bebis kommer få ett underbart rum,superfint!

MagdalenasHem.blogspot.com sa...

Var förbi Syster Lycklig igår på Tegnérgatan och hittade en massa söta saker både för vuxna och små, tyvärr har inte vi heller några barn ännu..men jag såg ett fantastiskt dockskåp jag skulle ha köpt om jag hade en liten tjej :)
Trevlig helg på dig
kramar
Magdalena

Anna Lisa sa...

Vil bare innom for å ønske deg en riktig god helg.Kram

Min Skattkammare sa...

Så mycket sött du visar!
Hoppas att det blir er tur snart också!
Kram till Dig!

Mia sa...

underbara små ting - alltid mysigt att se på bebisprylar.. tack snälla, kram!

chatarina - ja, det är mysigt att börja kika runt lite.. tack!

malena - tack, kram!

ulrika - tack! önskar dig detsamma, kram!

flower - så sant.. detsamma till dig!

junhe - håller tummarna för er! kram

veronika - tack snälla!

magdalenas hem - ja, de har sanslöst mycket fint! trevlig helg, kram!

anna lisa - tack och tack detsamma! kram

min skattkammare - tack för det snälla du! kram

Hanna sa...

Åh vad söööta saker! Kan tänka mig att du längtar efter en egen liten bäbis :). Själv har vi inte heller några egna barn, men jag skulle vilja ha en liten. Kram!

Mia sa...

hanna - visst har de mycket sött.. längtar nåt sanslöst, måste ha lossnat några modershormoner nånstans för just nu flödar de hej vilt ;-) hoppas att du också får en liten en snart! kram