lördag 22 september 2007

Aj, oajajaj!



Jag har inte ätit björnbär sedan jag var liten, inte vad jag minns i alla fall förrän nu i år. Svärmor plockar nästgårds och nu när vi bor på landet upptäckte jag att det ju finns här också. Rätt mycket men eftersom fler än jag upptäckt det så fanns det inte så jättemånga kvar, dock en del på g.

Dock är de där buskarna stygga, attans vad de rivs! Och eftersom jag är självironisk så pinar jag mig med att visa vad jag hellre bör äta än det som finns i burken bakom..

20 kommentarer:

VÅRT NYA HEM sa...

Men så gott med björnbär!!! Mumsfilibaba! Måste bara säga att ditt tidigare inlägg var ingen dum idé... Känner som precis som du, man vill inte att någon ska känna sig orättvist behandlad! Kanske skulle ta och göra likadant...

Ha en skön helg! Kramar från Jenny

Mia sa...

vårt nya hem - tack, nej, precis, det är så svårt att vara rättvis ibland så jag kände att det fick bli såhär.. ha en mysig helg, kram!

Nublus blogg sa...

Mmmm, björnbär är gott. Men kakor är inte så dumt det heller. ;-)

Hemma på Landet sa...

Mums, vad gott! :-) Puss

Lotta sa...

Björnbär är mums!

Kramis
Lotta

Birks & Kalles mamma sa...

Ska man ha något gott får man lida pin...

Hem & Harmoni sa...

Det såg verkligen gott ut! Och fin burk för kakor du har!
Ha det gôtt, kram Marie

Anna Lisa sa...

Det er så godt med bjørnebær!! Herlig!! Ha en riktig god helg.Klem

Cornelias Country Corner sa...

Mumsa! Ha en skön helg. Kram!!

Guldkant På Livet sa...

Å va härligt med björnbär!!! Jättegott och underbara foton!!

Ja, jag förstår ditt länkproblem, titta bara på min sida ; ) Men... jag fortsätter att länka, även om listan blir oändlig, jag besöker dem jag vill och hinner och ser det som ett länkbiblotek för mina besökare så länge,... men jag förstår verkligen ditt beslut. Ha en fortsatt skön helg!! Mari.

Skrotmaja sa...

Vackert och gott!

Trevlig helg och kram : )

Maria sa...

Åååh jag gjorde en smulpaj på björnbär... fy tysan vad gott det var... *dreggel*

Hannele sa...

Mums. Söta björnbär har vi i trädgården, blir det inte frost, hinner de röda mögna.

Marres Hörna sa...

Åååååh....va gott!!! :-)

Trevlig kväll!
KRAM!

Mia sa...

nublus blogg - nä, precis, hihi!

hemma på landet - visst är det, puss!

lotta - jepp! ;-) kram

birks & kalles mamma - ja, det där uttrycket stämmer verkligen in på björnbärsplockandet..

hem & harmoni - tack! kram

anna lisa - önskar dig detsamma, kram!

cornelias country corner - detsamma, kram!

guldkant på livet - tack! ja, det är ju så olika det där med länkandet hur det känns, jag blev bara skamsen för att jag skulle vilja få in ännu fler men ja, du vet, listan hade ju blivit oändlig..

skrotmaja - tack, trevlig helg! kram

maria - tror jag säkert att det var, mums!

hannele - låter lyxigt att ha dem i sin egen trädgård!

marres hörna - trevlig söndag, kram!

organic-lizzi sa...

Bjørnebær er så godt:-)Har en del i hagen,men ikke alle år de rekker å bli modne.Svarthyll..thi..hi..Trosten er alltid meg i forkjøpet.. Jeg banner litt forsiktig,mens mannen min sier at dette trenger de som skal fly så langt.Enig..men vi da forsøker jeg meg på..

Mia sa...

organic-lizzi - klok man du har ;-)björnbär är otroligt gott, har inte haft möjligheten att äta så mycket som i år!

Mia sa...

organic-lizzi - tack vännen, ja, det är nog så som du säger.. kram!

lotten - tack! ja, annars är ju länkarna ett sätt att hitta nya bloggar som du skriver. kram

emmy sa...

björnbär är det GODASTE bäret någonsin!

Mia sa...

emmy - jag tror du har rätt!