fredag 31 augusti 2007

Utmaning!


Eftersom vi ändå pratar om tvätt då så blir det
en detaljbild från tvättutrymmet i badrummet.


Så - nu äntligen fick jag färdigställt utmaningen som jag fick av Nina, Jasmin och Anette. Det tog lite tid att redogöra för 8 av mina vanor ;-)

1. Hur fånigt det än låter så älskar jag att sortera tvätten från tvättkorgen när det är tajm att köra en maskin eller två. Svart för sig, vittvätt, 40 grader osv. Men jag skyller på att vi sedan ett halvår tillbaka har egen tvättmaskin och det känns fortfarande superlyxigt att slippa den gemensamma tvättstugan! Och det har väl förmodligen en del att göra med min organisationsförmåga som ni kan läsa mer om längre fram i punkt nr 6.

2. Jag älskar att blogga och sätter gärna på datorn nästintill det första jag gör om morgonen, för att se om jag fått nån kommentar på mina inlägg ;-)

3. Jag vill helst vädra ur sovrummet innan läggdags och kan sova med 15 graders värme i rummet vilket rent bokstavligt talat bäddar för lite problematik i och med att maken gnäller och påstår att han fryser ;-)

4. Ytterligare en sak jag älskar är att titta på tv vilket leder till att mannen min sällan får välja program. Där vinner jag med min oemotståndliga charm ;-) nästan alltid!

5. Maken ogillar skarpt mitt sätt att öppna bananer som jag lärt mig av min broder. Istället för att skala som mer normala människor gör så håller man i toppen/stjälken och svingar till den så att toppen öppnar sig. Låter det obegripligt? Men det funkar! Förutom de gånger jag tappar taget om bananen.. *fniss*

6. Som fd sekreterare och administratör tog jag med mig de där administrationsvanorna med mig hem. Jag gillar skarpt att sortera in matvarorna i skåpen, kylen och frysen och nåde om maken ställer saker fel! Så när vi handlat mat visslar jag glatt när maten ska in i skåp, kyl och frys - härrrligt när jag får organisera! :-D

7. Jag gör skidbacke på osten vilket maken garvade åt i början när vi blev ihop, numera suckar han tungt. ;-)

8. Jag är makalös när det gäller att förlägga en sax eller en penna! När jag är i pysseltagen försvinner de under alla prylar jag sprider omkring mig eller så tar jag med mig pennan eller saxen när jag svansar runt här hemma och sen är de borta. Bara att ta nästa sax tills den föregående kommer fram igen.. Därför har vi ett gäng saxar här hemma ;-)

Och så är det min tur att utmana ytterligare 8 bloggare vilka är följande;

Hanna
Signe
Mari
Aina
Hilde
Veronica
Tonje
och Marie

16 kommentarer:

signe sa...

Hihi..va skoj! Den utmaningen antar jag gärna! Gör den sen i helgen! jag gillar faktiskt oxå att sortera tvätten och tvätta men inte att ta rätt på den sen! :) Ha en trevlig helg! Kram

Lina sa...

Hej!
Min kompis skalar också bananen sådär hehe, ser lustigt ut men fungerar utmärkt.
/ Lina en anonym läsare av din blogg :-)

Hilde sa...

Så kul med en utmaning, takk:) Selv har jeg bloggtörke for tiden så det passet bra med noe jeg kan blogge om.
Ha en härlig helg!
Hilde

Lyckans Hem sa...

Åh, kul att få veta lite mer om dig! Ha en trevlig helg, hos oss blir det dop, så det är full rulle! kram

Hem & Harmoni sa...

Roligt att få läsa om din (o)vanor!
Det där med att organisera grejor...känner igen mig. Jag har nämligen monopol på att ställa in allt när vi handlat mat. Ingen annan göra sig besvär... :)
Trevlig helg!
Kram Marie

Uppe på vinden sa...

Tack för rolig läsning!! Kram och mysig helg till dig!

Lotta sa...

Har nog förstått redan innan att du är en hejare på organisation! Du har alltid huvudet med dig vännen!

Ha nu en riktigt härlig helg, och tvätta på du! ;-)

Kram
Lotta

Nygammalt sa...

Vad härligt du skriver! Det där med bananen har jag aldrig testat men att förlägga saker, det är mer min grej ;) trevlig helg! Kram.

EVA AGNES sa...

Hej Mia!
Intressanta saker om dig. Ska svinga min banan nästa gång jag köper hem sådana.
Sedan kan jag berätta att män fryser lättare än vad vi gör. Han är alltså inte ensam om att vilja stänga fönstret och sätta upp värmen i sovrummet.
Jag sover mer än gärna i 15 graders sovrum. Inga problem.
Kramar och ha en bra helg.
Eva Agnes

Mari sa...

Oj! Vilken utmaning! Mina vanor...ja hej o hå, de ska nog kunna bli åtta stycken...men om jag skickar den vidare...jag har så möe o stå i, men jag svarar o redovisar gärna för mina egna...dom andra tösera får stå för vidarepassandet, e de okey gummsan?

puss

Hemma på Landet sa...

Kul att få läsa om dig, vännen. Puss

Marie sa...

Hej Mia!

Tack för utmaningen. Hoppar dock över den här gången då jag har minimal bloggtid just nu. Hoppas det är ok.

Ha en trevlig helg.
Kram Marie

Mia sa...

signe - kul! nä, precis, vika ihop den torra tvätten är inte lika kul.. en trevlig helg till dig också, kram!

lina - hihi!

hilde - tack, detsamma till dig!

lyckans hem - vad kul med dopet, såg att det var dags nu, ha det så kul, kram!

hem & harmoni - ah, en likasinnad ;-)! ha en skön kväll, kram

uppe på vinden - tack, detsamma, kram!

lotta - haha, jo, det har visst blivit min lott här i livet ;-) tack, ha en mysig helg du också, kram!

nygammalt - hihi! detsamma till dig, kram!

eva agnes - svinga på! ;-) aha, det är därför männen klagar, *fniss* ha en skön helg, kram!

mari - klart det är ok, gumman, det är ju meningen som en kul grej och ska absolut inte vara nån börda! pözz!

hemma på landet - tack vännen, kram!

marie - självklart! som jag skrev till mari - inte ska det vara en börda utan bara om man har lust och tid. no problem! kram!

Maria-Jag blommar sa...

Roligt att läsa om din ovana vanor eller hur det nu var =) Jag har också listat sådana hos mig...

Mia sa...

maria - jag blommar - tack! då ska jag kika in på dina..

Anonym sa...

Yes exactly, in some moments I can reveal that I approve of with you, but you may be inasmuch as other options.
to the article there is stationary a definitely as you did in the decrease efflux of this request www.google.com/ie?as_q=crestfurniture.com ?
I noticed the axiom you suffer with not used. Or you partake of the black methods of development of the resource. I possess a week and do necheg