fredag 24 augusti 2007

Tävling!




Dags för sensommarens tävling, denna gång kan någon vinna en söt liten burk med blomfrön i. Dessa sätts i en kruka med jord i ett fönster och därmed får man förhoppningsvis en hel drös med vackra blomster om ett litet tag. Alltså inget som är för sent att sätta utan funkar året om!

Ingen fråga denna gång utan om du vill vinna burken med frön (wildflower) är det bara för dig att skriva en kommentar och hoppas på lyckan!

Söndag 26/8 kl. 21 drar jag vinnaren! Lycka till!

49 kommentarer:

Hilde sa...

Å så spennende med en konkuranse, jeg elsker konkuranser men vinner sjeldent;)
Ha en fin helg!
Klem Hilde

Sanna sa...

Jag är en blommördare, men hoppet finns ju alltid att jag ska få nåt att spira och överleva.

Vicky sa...

Åh jag som precis sa till sambon att jag tyckte det ska bli så tråkigt när vintern kommer och jag inte kan plantera nå blommor ute! Så nu hoppas jag på tur här ^^

johanna sa...

Åh vad roligt!!Den lilla asken var ju så söt..då håller jag tummarna=))
kraam

therre sa...

ptja, jag kan väl testa lyckan. brukar inte ha tur med blommor eller i tävlingar... men... nån gång kanske? ;)

sara sa...

Burken va verkligen supersöt! Ha en fin dag, då får jag hålla tummarna på söndag:) Kram

Nublus blogg sa...

Vem kan motstå frestelsen att tävla om ett sådant pris! Inte jag iaf! Fast hur det går med bloodlingen om jag vinner vete 17... :-D

Lillafruluva sa...

Roligt med tävlingar i bloggen. När man dessutom kan vinna så fina grejer är det bara att slänga in en kommentar på en gång ;-)

Smultron och glass sa...

Vilken söt ask! Jag håller tummarna!

Maria sa...

Härligt med liten tävling.
Söt ask också på köpet. Så vist köper jag en lott och provar lyckan. / Maria

Lavendeldoft och vita spetsar sa...

Jag vill gärna vara med o testa lyckan! Vilket roligt initiativ!!!
*håller tummarna för vinst, hårt*

Kramar från Linda

Kusin Anna sa...

Kuligt med en blommande vinst! Den kan man ju titta på länge och vara nöjd med sin insatts, även om det bara var att skriva en kommentar, vilket jag så gärna gör oavsett om det är tävling eller ej!

Hade dock varit roligt att vinna. Är så stolt över mina små arrangemang på balkongen men orolig för hur jag ska kunna få dem att övervintra. Dessa blomster skulle jag kunna trösta mig med om jag inte lyckas!

Kram Kusin Anna

I en röd liten stuga med vita knutar... sa...

Jag med vill ha en lott i detta blomstrande lotteri och håller mina tummar /Annika

Lotta sa...

Det var en väldigt söt liten burk!

Ha en underbar helg vännen!
Kram
Lotta

Emy sa...

Å en sån söt burk, och vilken härlig idé med blomfrön så här när hösten börjar närma sig... Självklart vill jag vara med och tävla!! :-)
Trevlig helg!

mettan69 sa...

Utlottningar är alltid kul. ävn om man inte vinner så kanske man får se blommorna sen här ändå
Ha en trevlig helg. Kram Mettan

Nilla sa...

Vill gärna vara med och tävla, burken är ju ursöt :-)

Hoppas du får en bra helg gumman!
Kram Nilla (LCroft)

Elaine sa...

Klart jag vill vara med.....
Har aldrig haft någon tur men man kan ju alltid hoppas.
Jättesöt burk!
Ha en trevlig kväll!
Klem!

Marianne/København sa...

Jamen det må da blive mig der skal vinde. Københavns smukkeste blomst :-) God weekend

Malena sa...

Självklart måste jag skriva en kommentar, speciellt om det är en tävling på G. Och vad spännande för vinnaren att få så och se vad som kommer upp! Ha det bra! Kram Malena

VÅRT NYA HEM sa...

Vad kul att du lämnade ett avtryck hos mig så jag hittade hit och fick möjlighet att vara med i tävlingen! Nu gäller det bara att hålla tummarna att vinnaren blir just jag! :)

Kram från Jenny

Lina sa...

Oj vad kul med tävling. Här är jag gärna med :)

junhe sa...

Ql med tävlingar :D

Lallis sa...

Vilken häftig grej och idé med tävling såhär:)
Jag älskar blommor. Är nog faktiskt till och med lite väl intresserad om du frågar resten av familjen. *ler*
Ha en fin helg
Kram Lallis

Katten Pejst sa...

Hrm, jag får väl inte vara sämre än alla andra då;-).

Tyckte också att asken var väldigt söt!

Evelinas hus sa...

Vilken gullig idé, jag e mé (rimm också hihi)
Caroline

Maria sa...

Tjoho! Kul med tävling!

Marie sa...

Klart man vill vara med och tävla.Burken var ju jättesöt!

Ha en trevlig helg.
Kram Marie

Tussaluso sa...

Takk for hyggelig kommentar. Så kjekt med ein konkurranse. Håper eg har vinner-flaks denne gang. Fine rosa blomster. Minner litt om høst.

tjenixen sa...

Självklart måste jag ju skriva en liten kommentar:) Du har så fint i bloggen både här och i pysselbloggen. Du är så duktig och pysslig av dig.
kram
Åsa

Anna sa...

Jaaaaaaaaaaa jag vill, jag vill vinna!! :)

Susanna sa...

Hejhopp! Den vill man ju inte missa! Så söt...!

Cornelias Country Corner sa...

Ohhh, vad kul. Vill gärna ha den söta burken med fina frön! Kram!

Smultronstället sa...

Vad kul med tävlig! Ha en jättetrevlig helg!

Pia..... sa...

Hejsan...så kul med en tävling och där man inte måste prestera nåt:) blommor och jag går bra ibland och inte...ibland..ha en goooo helg..och så får vi se vem lyckan står bi.....PIA

Hem & Harmoni sa...

Va kul med tävling! Asken var ju så söt...
Kram Marie

Mia sa...

Vad kul att ni är så många som vill vara med!

kusin anna - håller tummarna för att dina blommor på balkongen ska klara övervintringen!

tjenixen - tack snälla!

Lycka till allihop och ni som ännu inte har kluddat ner en kommentar har ännu ett dryga dygn på er ;-)

KRAM!

Susanne sa...

Vad gullig du är! Jag säger tvi tvi tvi och hoppas på tur. :-)
Må så gott!

Terese sa...

Men vilken söt idé! Tråkigt nog så är jag en otursgumma. Vallmo är såå fint! Kram!

Skrotmaja sa...

en kommentar och hoppas på lyckan!


;-)

Carina sa...

Åh, vilken rolig idé! Och vilken söt ask med frön. Första gången jag är in hos dig och skriver en kommentar så nu hoppas jag på tur.
Kikar in imorgon kväll igen. Ha det gott!
/ Carina

sara sa...

Åh idag dras ju vinnaren! Vad kul, då ska jag hålla tummarna kl 21! hihi, ha en bra söndag!

Anniche sa...

Hihi !
Ja, så spennende da og så søt og snill du er:)

Klem

Nygammalt sa...

Vilken söt burk, den tävlingen vill jag gärna vara med och tävla i! =) Ha en fortsatt trevlig söndag! Kram.

Mari sa...

Hur drar du lott? De blir jag nyfis på;) Kul grej by the way!

puss gumman!

sublim design sa...

Menar du verkligen att man kan vinna den charmiga burken med blomfrön,
utan att behöva skriva en rebus eller liknande?
Självklart så vill väl jag vara med:0)
/S

kicki sa...

Hej
vilken supergullig liten fröburk du hittat! En sådan skulle man ju inte ha någotnting emot - förutom att jag tycker att jag brukar lyckas ha ihjäl det mesta som behöver vatten då och då!

Glada häslningar från Kicki

Mia sa...

Och därmed blev kicki den sista som skrev en krumelur och deltog i tävlingen som härmed bommas igen! Resultatet kommer lite senare..

Ser du mig? sa...

Ohhh vill ha! Helt underbart vacker. Förälskad!!!