torsdag 2 augusti 2007

Ta mig till havet!


Bilder: Cablefreak. Klicka på bilderna för att se dem i större storlek.

Vi tog oss en sväng ut till havet för att maken skulle få fota och jag mysa med barfotafossingar i solvarm sand, ljuvligt! Dock blev det inget bad, 17 grader är på tok för låg temp för mig som är en s.k. badkruka.. ;-) Tror nog att det blir ett dopp eller flera senare i sommar men först får värmeguden visa sin goda sida lite längre så att det blir lite varmare, framförallt i vattnet! Men visst är sommaren fantastisk ändå..

Vi tar vägen mot stranden

Vi som aldrig setts förr
Att du vågar gå med mig
ifrån trängsel och vin

Det var enkelt för båda

Bara öppna en dörr

Sommarnatten är från -

och med nu din och min

Med en suck rullar vågorna in

Ta mej till havet, och gör mej till kung!
Kung över sommar'n och natten

Sanden är fuktig och kvinnan är ung

Galen av längtan är jag

Dofterna samlas, och luften blir tung

Ta mig till havet och stanna
tills natten blir dag

Kanske något berusad

Fastän glasklar ändå

när ett sinne i taget

fylls av allt jag kan få

Om jag lever imorgon

spelar ingen roll alls

Vi har hört havet spela

våran sommarnattsvals

Jag vill ha dej
när natten ser på

Ta mej till havet, och gör mej till kung!

Kung över sommar'n och natten

Sanden är fuktig och kvinnan är ung

Galen av längtan är jag

Dofterna samlas, och luften blir tung

Ta mig till havet och stanna
tills natten blir dag
//Peter Lundblad

19 kommentarer:

vildängel sa...

Härliga bilder och underbar låt!

Hilde sa...

Visst er havet fantastisk, fine bilder:) Jeg savner havet veldig mye. Selv er jeg oppvokst på kysten i Norge og nå bor jeg inne i skogen i Dalsland, ikke mye hav her;) Pröver å få til ett par turer til bästkusten i löpet av sommeren.
Hilde

MO sa...

Ja brrr, alldeles för kallt. Du tror på sen sommar?? Jag hoppas så att du har rätt. Fina foton, kram

signe sa...

Åh vilka härliga bilder! Låten är verkligen somrig! :)

Hem & Harmoni sa...

Havet är verkligen underbart! Tur att man bor relativt nära...
Jag har inte heller badat än, hoppas liksom du att det ska bli lite varmare först...
Må gott, kram ~Marie~

Hemma på landet sa...

Pussgurka! Fina bilder. Den där låten brukar jag sjunga när vi har spelning. puss

Uppe på vinden sa...

Vilken fin sida du har, har inte hittat hit innan! Visst är låten bra, man önskar verkligen att man hade fått tillbringa flera dagar vid havet i år, men då solen lyst med sin frånvaro en stor del av tiden så har det blviti desto er tid framför dataskärmen istället... Ha en bra dag! Jag kikar snart in igen!

Tabergstösen sa...

Åh vilka vackra bilder! Han är verkligen duktig, din make! Jag var och kikade i hans blogg med, imponerande! Jag hoppas också att det blir möjlighet till något mer dopp den här sommaren, nu säger de ju att det ska bli varmare till helgen så vi får hålla tummarna!

Lotta sa...

Älskar havet, är ju född och uppvuxen i Landskrona. Lite trist att bo 1 mil inåt land nu faktiskt!

Dessutom tackar jag dig för en av mina favoritlåtar, den sjungs väldigt ofta i duschen ska du veta!

kram
Lotta

Skrotmaja sa...

Vackert!! Vad kan man mer säga? Mycket vackert : )

Maria-Jag blommar sa...

Fina bilder! Är Cablefreak din man?

Lantlivs Anna sa...

Fint inlägg du gjort! Och vi badkrukor måste ju hålla i hop och vägra kallt vatten :)

Mia sa...

vildängel - tack!

hilde - tackar! ja, kan förstår att du saknar havet då, hoppas du kommer till kusten i sommar.

mo - jepp, jag inbillar mig att värmen kommer med dunder å brak ;-) tack, kram!

signe - tack!

hem & harmoni - ja, precis, det är underbart att kunna promenera eller cykla ner till havet och bara pusta ut.. kram!

hemma på landet - tack gumman! du sjunger alldeles säkert jättebra, kram!

uppe på vinden - tack! ja, precis, bloggandet har ju inte direkt fått vila om man säger så ;-) varmt välkommen tillbaka!

tabergstösen - tackar både för mig och mannen min! ja, vi får se om de har rätt om siandet denna gång ;-)

lotta - ah, förstår att det känns lite saknad efter havet då.. visst är låten bra, en av de bästa! kram

skrotmaja - tack!

maria-jag blommar - tack! jepp, he's my man ;-)

lantlivs anna - tackar! hihi, ja, huuu.. :-D

Interiørhuset sa...

nydelige bilder! Jeg elsker havet og lengter etter å dra nordover til min familie som bor ved det...

organic-lizzi sa...

Pysa..hi-hi.. 17 grader er deilig det. Supre bilder,Åh.. kjenner jeg lengter. Vi bor ved Oslofjorden,og det er noe helt annet enn havet.Det skal være litt villt.Kos fredag til deg. klem

Mia sa...

interiörhuset - tack!

organic-lizzi - nää, huu, brr, vilken tyrann du är ;-) kram

Maria sa...

Ja vi får väl hoppas att det i alla fall blir liiite varmare! =)

Amoroso- Nu vill jag sjunga dig milda sånger sa...

Texten är vacker!! Och vad skönt det låter att doppa tårna i sanden.. Det har det blivit för lite av i sommar *suck*

Mia sa...

maria - precis!

amoroso - ja, det var precis så härligt som det låter, mysigt!