söndag 16 september 2007

Här var'e färgmatchat!



Sent omsider.. Bättre sent än aldrig.. Färgmatchningen av bokhyllorna var det ju länge sen jag pratade om. Vet inte varför jag inte kommit till ämnet men det har nog fallit mellan stolarna på nåt vis. Hursomhelst - här kommer resultatet av den stora bokhyllan, den lilla har ni fått se tidigare. Bokhyllans dörrar är öppna på bilderna så det är lättare att se men annars stänger jag in böckerna bakom glasdörrar - perfekt - dammfritt!




Hihi, nån mer som läste Lotta-böckerna av Merri Vik när ni var unga? Jag gör det faktiskt gärna fortfarande då och då. Kul att känna sig som en ung jänta och fnittra åt hennes påhitt ibland!

20 kommentarer:

Lotta sa...

Lottaböckerna är kanon! Måste bero på namnet! :-D

Fint med färgmatchat!
kram
Lotta

Birgitta sa...

Kul med färgmatchning det ser läckert ut. Var har du fått tag på bokhyllan med bara dörrar över vissa hyllor? Det är snyggt. Visst har jag läst Lotta-böcker när jag var ung, jag tyckte dom var kul då, vet inte hur jag skulle uppleva dem nu. Kram och ha en skön söndag.

Nublus blogg sa...

Jodå, jag läser också Lotta ibland. Samlar sporadiskt på böckerna faktiskt.

Hmmm, tror jag ska färgmatcha mina böcker också någon dag när jag inte har något annat som bara måste göras. Återkommer i ämnet år 2012. :-D

VÅRT NYA HEM sa...

Fint med färgmatchat!!! Själv läste jag Maria & Blå Prinsen-böckerna och blir så nostalgisk när jag tänker på dem... och Fem-böckerna! De var ju sååå bra!!

Ha en fortsatt skön söndag!
Kram från Jenny

Mia sa...

lotta - hihi, ja, absolut! tack, kram!

birgitta - tack! det är billy från ikea med glasdörrar framför och numera finns även överskåp med dörrar till. så vi har glasdörrar framför hela men har bara öppnat för att det skulle vara lättare att fota. kram!

nublus blogg - visst är de bra! hihi, ja, det tog ett litet tag och är kanske inte det roligaste jobbet men kul när det är gjort!

vårt nya hem - tack! ja, man blir ju nostalgisk.. detsamma till dig, kram!

Marres Hörna sa...

Härligt!!! :-)

Kram Marre

organic-lizzi sa...

Skikkelig fint ble det!!
Støvfrie bøker er jo drømmen:-)..og de finnes det mange av.Tragikomisk hvordan bøkene på kjøkkenet kan se ut etter hvert..Fortsatt fin dag..
klem Randi

Nicolinas boning sa...

Självklart har jag läst den tokstollan...fniss...men det är måååånga år sen nu;-)
Jag skulle inte klara av att färgmatcha mina böcker, hur ska jag då hitta bland dom?
Det är tur att vi människor är olika...vad tråkigt livet vore annars:-D
Kram/Birgitta

Petra sa...

Fint! Smidigt med dörrar också.

sublim design sa...

Kul idé med färgmatchning!
/S

Hem & Harmoni sa...

Vilken bra ordning du har! Den lilla klockan var jättefin.

Hoppas du får en skön vecka! Kram Marie

Johanna sa...

Väldigt snyggt! Jag gillar också den gamla trälådan, den ser ut att bära på en massa minnen=)Hoppas du haft en bra helg!

Lavendeldoft och vita spetsar sa...

Mmmm, så prydligt! Tillfredställer en pedants hjärta :-)

Jätteläckert!
Kram Linda

Karin sa...

Vad snyggt ni har det!!

Hannele sa...

Oj, färgmatchning kan jag inget om... ser inte skillnaden.

Mia sa...

marres hörna - tack, kram!

organic-lizzi - tackar, kram!

nicolas boning - jag hittade dem inte förut heller så för mig är det inte nån skillnad ;-) och inte gör det nåt att få leta ett par minuter heller, livet är ju långt nog ändå! kram

petra - tack!

sublim - tackar!

hem & harmoni - tack snälla, kram!

johanna - tack snälla!

lavendeldoft - tackar, kram!

tack karin!

hannele - nähä..?

Attha det gott sa...

JÄTTE snyggt

Mia sa...

att ha det gott - tackar!

Mys liv och hem sa...

Fint och så praktiskt att kunna stänga dörrar för det också.Ha det bra<

Mia sa...

mys liv och hem - tack!