torsdag 9 augusti 2007

Gamla ting


Klicka på bilderna så blir de större.

Tänk om gamla ting kunde prata.. Vad skulle inte då detta fönster kunna ge oss för härliga historier?

"Snickaren som varsamt tillverkat mig, mor som tvättat mig, barn som lagt sin knubbiga lilla hand och sin söta lilla näsa mot min kalla yta, far som ömt vårdat mina ramar.. Och nu då på ålderns höst så har jag blivit pyntad med lite blommor av en stollig jänta och få vila min karm mot badrumsväggen hos densamma.."



Samtliga foton tagna av mig förutom de tre sista i inlägget, Cablefreak

Nu tar jag en paus några dagar i bloggandet då jag inte mår så bra. Passar därför på att önska er en härlig vecka i värmen, vi ses snart igen! Kram!

59 kommentarer:

Hemma på landet sa...

Vila dig nu, min bästa gumma. Tänker på dig. Kram Stina


Du är så duktig...

Katten Pejst sa...

Hoppas att du känner dig bättre snart. Kram

Flower Power sa...

Heisan!
Takk for kommentar på min blogg:):)
Jeg har også et gammelt vindu, og jeg sier det samme som deg...om det kunne tala....:)
Håper du blir bedre snart:):)

Kicki sa...

Hej
jätteinspirerande bilder - tack för kommentar hos inredningstips.blogspot.com ochj krya på dig!
Kram från
Kicki på Countrystyle

Lantliga ting sa...

Det där fönstret ser så fint ut! Vila nu. Jag hoppas du mår bättre snart. Kramar Maria

vildängel sa...

Jag älskar gamla nycklar - och försöker samla på mig sådana för ett litet projekt jag har på G. :D

Elaine sa...

God bättring!
Hoppas du känner dig piggare snart.
Klem!

Lotta sa...

Du tar så himla fina foton vännen!

Ta det nu lugnt tjejen! Vi finns här när du kommer tillbaka. Tänker på dig och skickar massa styrkekramar!

Kram
Lotta

tina sa...

Hoppas du blir piggare snart!!
Kram

therre sa...

Inte mår så bra? Usch då, hoppas du kryar på dig!

Susanna sa...

Lilla gumman! Hoppas du snart mår bättre!!!

Anonym sa...

ska vara Susanna från

www.hvitasinnen.blogspot.com

organic-lizzi sa...

Riktig god bedring..
Det er mye for tiden,og det er helt nødvendig og stoppe opp innimellom...
All info ligger jo i de gamle tingene.. det er derfor jeg ikke kjøper brukt tøy..Samtidig som jeg renser opp i gamle ting hvor jeg kjenner det trengs.
varme tanker og klem :-)

Marie sa...

Takk for besøket på min blog! Eg forstår at du ikkje er frisk, håper du blir betre snart.Eg ser at du har likt mitt porselen,eg og elsker Maria Bjørnebær.
Du tar nydelege foto :o)
GOD BETRING :o)

Lavendeldoft och vita spetsar sa...

Oj då, det var inte roligt att höra att du inte mår bra... hoppas du bättrar på dig mha lite vila ett par dagar...
Sköt om dig!
Kram Linda

Tabergstösen sa...

Så fint! Vackert skrivet om vad ett gammalt fönster kan tänkas tänka. Vackra bilder som alltid. Jag hoppas du mår bättre snart, ta hand om dej! Kram!

Helena sa...

Jag har två gamla fönser hemma hos mig som maken har satt in speglar i. Det blev inte så dumt det heller.
Kram.

Malin sa...

Man tackar:) Din header är också jättefin:) Din blogg är jättemysig!

Kram

Mimmi sa...

Jättefint fönster! Hoppas du mår bättre snart, många kramar

Kicki sa...

Va!
Har ngn hunnit svara alla redan? då får du allt tänka ut ngt till uppropet ang. höstens inköpsrunda i inlägget under också!
Kram från Kicki
på Countrystylem

Malin sa...

Tusen takk for kommentar på bloggen min:) Glede meg masse til ny jobb!!
Du har en veldig koslig blogg, knall fine bilder:)

Grinden på glänt sa...

Vilka fina bilder du visar!

Stina sa...

Jag älskar verkligen gamla ting och det vore så roligt att få veta dess historia. Vissa som tillhört släkt vet man förstås mer om, men jag håller med....tänk om sakerna kunde berätta sin historia, va kul det skulle va. Fina bilder. =)

Krya på dig nu. Hoppas du mår bättre snart. Kram

Skrotmaja sa...

Vackert, vackert...!

Hoppas att du mår bättre snart. Jag skickar lite kraft. Kram!

Scaniatjejen sa...

Jättefint med det gamla fönstret. Håller med dig, vore spännande att höra vad gamla ting skulle kunna berätta. Tack för din uppmuntrande kommentar hos mig! Jag får säga desammma: Krya på dig, hoppas det känns bättre snart! Kram

Hem & Harmoni sa...

Fina bilder! Krya på dig... hoppas du snart är på benen igen!
Kram ~Marie~

JULIE K sa...

Hei Mia. Hoppas det inte er något alvarlig med dig. Bra du tar en paus, det er viktig om man inte mår bra. Tittar inn ofta for å se nær du er tilbaka. Tenker på dig. Kram : )

Tingeltangel sa...

Vad härligt du skriver. Jag hoppas att du kryar på dig.

Min Skattkammare sa...

Tack för att du tittar in hos mig!
Jag hoppas också att du mår bättre snart igen!
Ha´det gott!
Kram Kicki

Marie sa...

Fina bilder.

Ta hand om dig.
Kram Marie

Lina sa...

Krya på dig!! Jätte fint fönster! Tack för besöket och välkommen åter!!

Hannele sa...

Man blir så glad när man tittar och rör på gamla ting.

georges sa...

http://plateau-de-herve.skynetblogs.be

bonjour de belgique !

Lallis sa...

Nu får du villa upp dig ordentligt!
Jaa.. man kan undra vad gamla ting skulle förtälja egentligen. *ler*
Ha det så bra du bara kan i helgen.
Mvh Lallis

Guldkant På Livet sa...

Ja, tänk om allt kunde tala... kanske tur vi inte får höra... Fina bilder, alltihopa!! Krya på dig och vi väntar på dig tills du är tillbaka igen!! Mari.

Lella sa...

Krya på dig! Och jättefint föster du har :o)

Pia..... sa...

Oj då ja då får du verkligen vila dej och ta hand om dej...så blir det snart bättre...fint inlägg om fönstret...ha det nu så gott...och vila mycket...PIA

Nygammalt sa...

Tänk om saker kunde tala, så mycket roligt man skulle få veta...men kanske sorgligt också.
Vila upp dig ordentligt nu! Kram.

johanna sa...

Men gud hoppas du kryar på dig o det inte är något allvarligt...
kraaam

Marres Hörna sa...

Hoppas att du känner dig bättre snart...

skickar en stor kram till dig.. *kramar om*

Uppe på vinden sa...

Visst är det så att man önskar att saker kunde tala och berätta "sitt liv"!! Hoppas du är piggare! Kram!!

Malena sa...

Tråkigt att höra att du inte mår bra. Krya på dig! Kramis Malena

tina sa...

Jag länkar till dej !!! Hoppas det går bra. Hoppas du är lite piggare!
kram

Lilla Ugglebo sa...

Du va fint!!
Jag gillar också skarpt krokbrädan nedanför. Tänker mig något sånt till vårt sovrum som är under omkostruktion.
Kram Katarina

Anonym sa...

Krya på dig! Hoppas att du snart mår bättre.


Kram från faster Karin

Madicken sa...

Hej tjejen! Nu är jag tillbaka i bloggsvängen igen efter en tids dvala. Det känns jättebra! Har dock lite svårt att uppdatera då vi fortfarande inte har något internet hemma, men det ska gå på något sätt ändå! Just nu har jag öppnat för en liten rundtur i det icke färdiga huset. Välkommen dit!

Jag älskar också gamla saker...speciellt gamla nycklar!

Ha det så bra vännen! Kram!

Birgitta sa...

Vackra bilder och fina ord, hoppas du snart mår bra och kommer tillbaka, kram.

EVA AGNES sa...

Krya på dig min vän och tack för fönsterbilder och historian.
Kramar Eva Agnes

Underbara Små Ting / Skärgårdslivet sa...

Gamla fönster och gamla nycklar är så charmiga !

Hoppas att du känner dig bättre snart.

Kram Kram
Carina

moderncountry sa...

Du er jo så god du :) For en vakker og herlig post du har laget!Herlige bilder med nydelige detaljer. Ja, jeg tenker som deg og dine vakre ord gjør din historie helt levendes :) Rara gumman :) Ha en fin uke og sov godt, klemmer

majsan45 sa...

Ta hand om dig vännen Tänker på dig.....Kram/Majsan

Att ha det gott sa...

Vilka vackra bilder Om du vill kan du vara med o tävla hos mig

Tinafina sa...

Tack för din gulliga kommentar hos mig!
Här fanns ju jättmkt fint! Skall kolla vidare...
Hoppas att du känner dig bättre snart!!

Mia sa...

tack snälla ni för alla söta kommentarer!

Pethra sa...

Hoppas Du mår bättre nu. Gamla ting är fantastiskt spännande!

MrsMalinski sa...

Hoppas att du känner dig bättre och är gladare! Kram!

Mia sa...

pethra och mrsmalinski - tack, jag är på bättringsvägen! kramar!

Elin sa...

Ohh vilket fint fönster!

Hoppas du mår bättre nu!

Många kramar från Elin

Mia sa...

tack elin! kram