söndag 5 augusti 2007

F.o.u Förortsungar

Sugen på att se en söndagsfilm? Har ni sett F.o.u Förortsungar? Om inte, för guds skull, gör det! En av de bästa jag sett på mycket länge! En varm, hjärlig historia om Amina som kom till Sverige tillsammans med sin morfar för tre år sedan. De bor hos hårdrockaren Johan (Gustaf Skarsgård) och när morfadern dör blir livet tufft då de inte skaffat uppehållstillstånd. Aminas kompis Mirre och socialsekreteraren Janet (Jennifer Brown) kämpar för att Amina ska få bo kvar hos Johan och det blir inte lätt. Andra i filmen är bland andra Olle Sarri (c/o Segermyhr), Sanna Ekman och Dogge Doggelito. Filmen är en släng åt musikalhållet vilket är en stor fördel och Browns låt Just nu sätter sig som berget, kommer nynna den till sömns ikväll ;-)

Hyr - och mys!

16 kommentarer:

cablefreak sa...

Det var kul att vi såg den filmen, gumman min! :)
Puss!

Anonym sa...

Åhh, gillar verkligen Jennifer Brown. Skall be F hyra den tills i kväll!
Kram Carin från FL

organic-lizzi sa...

Tuuusen takk for tipset.Elsker svensk film,og noen ganger er det litt vanskelig å velge der du står..
Fortsatt fin søndag.. klem

HeiGrim sa...

Ha en trivelig søndag til deg! Det er så koselig med svenske filmer, ser de gjerne!

Skrotmaja sa...

Hej! Det kanske kan vara någonting för en trött och solo Skrotmaja? Låter nästan så... : )

Kram.

Mia sa...

cablefreak - puss!

carin - ja, hyr den, väl värd att se! kram

organic-lizzi - ja, precis, man kan stå och vela hur länge som helst ;-) en skön söndag till dig, kram!

heigrim - tack detsamma!

skrotmaja - det tror jag absolut, kram!

handplockat sa...

mina barn ÄLSKAR DEN filmen

gillar ditt zink ljus hus vad har det för märke? (leverantör?)

ha en go söndag

vildängel sa...

ah, alltid trevligt med filmtips :D

Hilde sa...

Bra med filmtips:) Jeg liker svenske filmer kjempegodt.
Ser også at du har FL paus, trist for du bidrar med så mye der inne. Håper ikke det var pga "svarta tråden"? Den er et skämt skrevet av fantasilöse og avundsjuka mennesker.
Kram på deg!
Hilde

Maria-Jag blommar sa...

ja, den vill jag se...

Lella sa...

Kul med filmtips, kan behövas när regnet har öst ner. Men jag ska man inte klaga för nu är det faktiskt sommar, på riktigt. Kram

signe sa...

Åh..den har jag funderat på men inte sett! Tack för tipset! :)

johanna sa...

Tack för tipset..då måste jag oxå se ..
kram

JULIE K sa...

Tack for tipset : )

Mia sa...

handplockat - tack! zinkhuset har ett w på en zinkskylt och jag är inte hundra men det kan vara Kate W..

vildängel - :-)

hilde - jo, en bidragande orsak till att jag behöver pausa var det tyvärr.. mår inte tipptopp just nu och många bäckar små du vet.. men tack snälla för att du tänkte på mig, kram!

maria-jag blommar - ja, gör det!

lella - ja, finally summer! kram

signe - ingen orsak ;-)

johanna och julie - ja, gör slag i saken ;-)

Mia sa...

handplockat - det är nog snarare Walther&Co..