onsdag 15 augusti 2007

Calaisa

Jag vill tacka alla för era gulliga kommentarer nu när jag varit frånvarande och jag blev otroligt glad för er varma omtanke! ♥ När jag är lessen och deppig är det skönt att lyssna till musik man gillar skarpt och antingen bara släppa loss tårarna eller kanske så kan man samla sig till ett lättare sinnesmod.
En grupp bestående av två syskonpar, Caisa och Lisa samt Malin och Anna bildar Calaisa. Då malmötjejerna inte fick skivkontrakt i Sverige drog de till USA där de lyckades med konststycket att få Mercury Nashville att fastna för deras sound. Lyssna själva och säg gärna vad du tycker, jag har dock fastnat och har köpt plattan!


12 kommentarer:

Hemma på landet sa...

Oh ja. Det där är dotterns specialband. Puss

Skrotmaja sa...

Halloj! Jag såg en dokumentär om dem sent en kväll i våras! Verkligen urcharmig historia och duktiga kvinnor. Häfigt!

Hm...hoppas du mår lite bättre? Verligen! Om du har lust får du gärna hjälpa en velig donna på traven lite...har ett beslut att fatta i morgon och plötsligt blev jag lite beslutsförvirrad...

Sov gott och stor kram.

tina sa...

Wow!! Har inte hört dom innan,jättehärligt sound!! Tack för tipset,och hoppas du känner dej lite bättre nu!
Kram

vildängel sa...

Jag gillar dem - de är verkligen sköna att lyssna på :)

Mia sa...

hemma på landet - ah, då "diggar" vi samma musik då ;-) puss

skrotmaja - ja, jag har sett att det gick en dokumentär om dem i våras och nu då häromkvällen i repris men tror du jag hade koll på det..? Nix! Jag kikade in i din blogg och lämnade en liten synpunkt, lycka till! kram

tina - ja, visst är de bra! kram och tack för omtanken!

vildängel - jajamän!

sara sa...

jag såg en dokumentär om dessa härliga och modiga tjejer. Girlpower!

sara sa...

jag såg en dokumentär om dessa härliga och modiga tjejer. Girlpower!

Mia sa...

sara - ja, jag missade den dokumentären till min stora förargelse :-(

johanna sa...

Hej
hoppas du känner dig bättre...kraam

Mia sa...

tack johanna, kram!

Malena sa...

Jag blev så rörd över dokumentären med dom som gick för ett tag sedan. Fick en helt annan respekt för tjejerna. Bra jobbat av dom
Kram Malena

Mia sa...

malena - jag önskar att jag inte missade den där dokumentären, riktigt synd. kram!