måndag 27 augusti 2007

Bridge over troubled waters


Klicka så blir de större!

Jag har tänkt på det så många gånger när vi åker över Uddevallabron och Älvsborgsbron att jag skulle vilja ta några foton men det har ju aldrig blivit av. Nu dock när vi varit på besök hos mamma och pappa, i bilen på väg hem, fick jag ett ryck och slet till mig från baksätet makens Nikon D80 med ett 18-200mm VR objektiv. Genom fönster blir ju aldrig korten lika bra som irl men jag blev faktiskt nöjd det till trots! För inte syns det väl att vi speedar på i 110 knyck? Jag impade lite på maken dessutom, hihi! Next - Älvsborgsbron!


22 kommentarer:

Yvonne sa...

Jaaaa! Det första fotot är helt underbart! Bra fångat!

johanna sa...

Vilka bilder!!!Den första ser jättmäktig ut..
kraam

therre sa...

Jättesnygga bilder! :)

Ja, den affären är jättefin, söta grejer! :)

Lotten sa...

Snyygt fotat! Jag gillar att fota byggnader, parkeringshus, broar och sådant..... det blir så coola bilder.

Mia sa...

yvonne - tack snälla!
johanna - tackar!
therre - tack!
lotten - tack!

Lotta sa...

Supersnygga kort! Du är ju proffs du vännen!

kram
Lotta

Stina sa...

Suveränt Mia!!
Kram

K-B sa...

Glimrende vyer fra en meget svär
bru.

Hemma på Landet sa...

Härligt! kramis

nina sa...

Vilken underbar dag ni verkar ha haft!! Himlen kan knappast bli mer blå!....
Det finns en utmaning till dej på min sida.....

etthusivitt sa...

Snyggt! Du har verkligen känsla för ett fint foto. Jag har utmanat dig i min blogg! Kram, Anette (fruPuffen)

Guldkant På Livet sa...

Mycket läckra bilder på bron Mia!! Suveräna! Mari.

Mia sa...

lotta - tackar, *rodnar* ;-) kram

tack svärmor! kram

och tack farsan! kram

hemma på landet - tack, kram!

nina - tack och tack för utmaningen! ska fundera lite grann..

tack ett hus i vitt! och tack för utmaningen, ska tänka lite! kram

tack snälla mari!

junhe sa...

jag har mina rötter i de trakterna... känner igen bron trots hastigheten =)

Mia sa...

junhe - se där, ja, då förstår jag att du känner igen dig!

signe sa...

Wow, vilka läckra bilder! Snyggt! :)

Håkan sa...

älvsborgsbron har ju gångbana, så där slipper du ta i farten...

Pernilla sa...

Jo du, jag får alltid sug i magen när jag åker över den bron! Du har tagit jättefina foton! Det är svårt att fatta hur hög den den är. Att fota broar kanske kan bli en nisch? (Du måste pröva nya Svinesundsbron också… fast den gamla är nästan bättre, men då får du fota neråt ; ))

organic-lizzi sa...

Wow..det der var veldig bra.. Har kjørt der noen ganger selv,og alltid syntes den var imponerende.(selv om det alltid er meg som kjører..i 110..)...

Mia sa...

tack snälla signe!

håkan - sant!

pernilla - håller med dig, den bron är nåt särskilt! sen att de måste stänga den varje vinter är ju ett stort minus ;-) haha, ja, jag får sätta igång då om jag ska hinna med några broar om året, hihi ;-) håller med dig där också att gamla svinesundsbron är mycket finare än den nya..

organic-lizzi - tackar!!

MO sa...

WOW, vilka snygga bilder, gillar svart/vita bilder jättemycket, den tycker jag du ska förstora o göra en snygg tavla av, ha en trevlig helg, kram

Mia sa...

mo - å tack! det var ingen dum idé faktiskt, tack för tipset! ha en mysig fredag, kram!