torsdag 16 augusti 2007

Brödfat


Klicka på bilderna så blir de större.

-Va, ska du ha det där?? Och frågetecknen riktigt dallrade i luften medan pappas ögon blinkade förvånat och stort mot mig. -Det är ju trasigt!

Ja, men vaddå då? Nog för att det saknas en kringla på ena sidan men vad gör väl det? Riktigt gammalt och jag föll pladask för det. Mina tår nästan krullar ihop sig av förtjusning när jag får syn på nåt jag förälskar mig i och vad kunde väl passa bättre än att använda det till nåt annat än just till bröd? Min vid det här laget luttrade make hade inte ett dugg att säga till om, han lät mig inte veta vad han tyckte om det men hans tystnad sa mer än tusen ord.. ;-)

30 kommentarer:

Lotta sa...

Jag tycker också att det är helt underbart! Och vad gör väl det om det fattas en kringla!

Kram
Lotta

nina sa...

Mm, har kollat igenom din blogg och inte hittat något som jag inte gillar! Vilken inspiration!!! Framförallt så tycker jag att er ljuskrona blev jättefin. Kan tänka mig att den kommer att användas mycket nu när höstmörkret kommer krypandes.....

Stina sa...

Håller med dej Mia, tjusigt fat med historia!
Kram

Vit stjärna sa...

Brödfatet är helt underbart, kanske till å med ännu charmigare med bara en kringla!
Kram Anna

Hilde sa...

Hvilket flott fat. Jeg forstår absolutt din forelskelse:)
Kram Hilde

Frida sa...

Män förstår sig inte på inredning!

EVA AGNES sa...

Ingen annan mer än vi inredningsbloggare begriper ju att det är extra charmigt när en grej är trasig... *fniss* Eller hur?
Kramar Eva Agnes

Maria sa...

Visst vill man ha något SÅ VILL MAN ! Ser underbart gammalt och härligt. / Maria

vildängel sa...

*fnissar* Vilka roliga uttryck du använder dig av - tårna krullar ihop sig av förtjusning - det lånar jag nog *s*

Inmycarport sa...

Underbart fat..och unikt med en kringla.
Ha en skön kväll./Maria

Amoroso- Nu vill jag sjunga dig milda sånger sa...

Läckert fat, vi har fått ärva ett nästan likadant! Är också mycket förtjust i det :-)

Guldkant På Livet sa...

Det manliga släktet ska man aldrig ha med sig, vare sig på loppis, auktion el ngn shopping överhuvettaget! Fatet var jättefint!! Mari.

Anniche sa...

Hvilken vakker patina!

Skrotmaja sa...

Ha, ja så är det ibland...eller kanske inte så sällan...Nåväl, jag håller på dig. Det var ett fat med charm!

Marie sa...

Jag tyckte fatet var alldeles underbart.

Kram Marie

olivelund sa...

Jättetjusigt fat tycker även jag!

Chatarina sa...

Vilket vackert fat. Det är ju tjusningen med gammalt, att det är lite trasigt.
Chatarina

majsan45 sa...

Vilket fint brödfat håller med dig fullständigt ett öra hitochdit gör väl inget ha det gott kram/Majsan

moderncountry sa...

Hihi, ja vi er jo født på forskjellige planeter vi kvinner og menn. Synes det var sjarmerendes jeg! Du gjorde helt rett i og følge ditt hjerte, da spiller det ikke noen rolle om det mangler noe. Ja, det er ofte bare en del av sjarmen det ;) Kram

Hemma på landet sa...

Jättefint ju...:-)

sofia sa...

Vilket underbart fat! Förstår att du haffade det!! :)

Hanna sa...

Ja det är svårt när man förälskar sig i något och då spelar det inte så stor roll om det saknas nått på det. Jag tycker det är helt underbart fint! Ha en trevlig helg!

Lotten sa...

Ja, se karlar! De fattar inte när de ser ett fynd.... Fatet var jättefint tycker jag!

Mia sa...

lotta - tack! nej, precis ;-) kram

nina - oj, vad gullig du är - tack!!

stina - tackar, kram!

vit stjärna - tack!! kram

hilde - tackar! kram

frida - nej, precis ;-) även om min man är ovanligt intresserad av inredning faktiskt.. men i det fallet tyckte han nog inte att jag riktigt klok.. :-D

eva agnes - exakt! ;-)kram

maria - ja, det är ju så.. tack, kram!

vildängel - hihi, låna på du! ;-)

tack inmycarport!

skoj amoroso att vi har nästintill likadant fat!

guldkant på livet - haha! ;-) tack!

anniche - tack!

skrotmaja - skönt att du håller med mig ;-) tack!

tack marie, kram!

olivelund - tackar!

chatarina - tack, ja precis, det ska ju synas lite att det har åldern inne!

tack majsan, gumman!

modern country - nej, karlar förstår sig inte på sånt där med själ och hjärta i föremål ;-) kram!

tack hemma på landet!

tack sofia!

tack snälla hanna, en trevlig helg till dig också!

tack lotten - hihi, nää.. ;-)

Stina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
JULIE K sa...

Ja den var ju jættefin : )

Stina sa...

Har just upptäckt att det står en text på fatet ock! Vad ovanligt!
Kram

Signes vind sa...

Helt underbart fat - och det är ju just det använda, skadade som är det läckra!

Maria sa...

Den var ju jättehärlig!

Mia sa...

julie - tack!
stina - ja, det kanske är det.. kram
signes vind o maria - tack!