lördag 30 juni 2007

Tävling

Tävlingarna duggar numera tätt i bloggvärlden och jag föll även för den trenden..




Köpte något enkelt, litet i en butik och eftersom det ska skickas funderade jag lite grann på till vem och när. Men så slog mig tanken, klart att en av er ska få hälsningen! Dock, det finns ju självklart ett krux, så måste du svara rätt på följande fråga;




Finn ett fel, det är alltså något av dessa föremål som särskiljer sig från de andra. På vilket sätt? Vid flera rätta svar gör jag en lottning och vinnaren får en sommarhälsning på posten. Lycka till!

Glöm inte att skriva vilken bild ni väljer och varför! Tävlingen avslutas söndag kl. 21.00.

28 kommentarer:

Annica sa...

Jag gissar på att den silvriga nyckeln är den felande länken :-)

Vicky sa...

Jag tänker chansa på att det är den sista nyckeln som är fel :)

Terese sa...

jag gissar på att alla ligger snett på bilden utom nyckel nummer 1

Annie sa...

Jag gissar också på silvernyckeln. De andra är ju i svart smide...

Hemma på landet sa...

Nyckel nr1 ligger åt motsatt håll...Det tror jag ...eller ja det gör den ju faktiskt. *fniss*
Puss

Mia sa...

Glöm inte att specifiera era gissningar tjejer.. annica och vicky..

Marres Hörna sa...

Nyckeln längst ner till höger. Den ser ut att vara en kapsylöppnare också! :-)

Lotta sa...

Bild nr 1
Den ligger rakt.

Hoppas du har en härlig söndag!
Kram
Lotta

Äppelhem sa...

Nyckel nr 1 ligger ju alldeles för rakt så klart! :-)

Kram Linnéa

hulukvarn sa...

Jag gissar på att den silvriga nyckeln har helt annorlunda "tand"!! Ha det gott!

Lavendeldoft och vita spetsar sa...

Jag gissar oxå på den sista nyckeln eftersom den går till ett annorlunda lås än de andra.
Kram Linda

Anonym sa...

Hej Maria!
Din gamla faster kan svaret, men jag lovar att inte berätta det.
Kramar från faster Karin

Lantliga ting sa...

Jag gissar på att den sista nyckeln är fel för att den är nyare än de andra.

Hilde sa...

Jeg gissar at det er den siste bilden (nederst til höyre). Nökkelen er ikke samma type som de andre. Ser ut som en brusopptrekker:)
Hilde

Junibacken sa...

hej! Jag tror att det är nyckeln längst ner till höger för att den nyckeln är den ända som inte har ett jack i sin längst ner!

Interiørhuset sa...

bilde nummer 1 er feil tror jeg.
Den ligger i motsatt rettning en de andre.

For en morsom konkurranse!

Mia sa...

faster Karin - tack för att du håller tyst, hihi! kram!

Gissa på, några timmar till så drar jag en vinnare ikväll sedan.

Vicky sa...

Oj glömde visst skriva varför! JO jag tror sista nyckel eftersom den ser annorlunda ut där nere än de andra nycklarna gör :)

Lily of the valley sa...

Den silvriga, för den är längre och smidigare och silvrig.
Det var kul det här. :)
Kram Lily:)

Granne med Selma sa...

hade tänkt skriva att nyckeln längst ner till höger ska bort eftersom den har en annorlunda "tandning". Men det har så många andra skrivit så jag tar ett annat svar:
Nyckeln längst upp till vänster eftersom den har fler "ringar" under själva där man håller i den.
Öhh... går detta att förstå?

Skrotmaja sa...

Den första nyckeln är fotad från andra hållet...hm, gick det där att förstå?

Mari sa...

Jag tror den siste nyckeln ska bort, de ser ut som en nyckel te ett sjutillhållarlås...my guess!

Puss/Mari

Hem & Harmoni sa...

Hi hi... det var svårt det här. Men jag gissar på nyckeln längst ner till höger för att den ser nyare ut är resten.

Mari sa...

Den siste...hmm, jag menar den siste med den längst ner te höger då. Sist kan ju vara olika! Slarviga jag!

*smyger ut....*

Smultronstället sa...

Den sista (längst ner till höger) har "tänder" både uppe och nere, vilket de andra inte har.

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

bilden längst ned till höger tor jag. Den ser annorlunda ut i nerkant i jämförelse med de andra. Kramis

Mysiga lantliga ting sa...

Hinner jag...? Prick nio..oops
Jag tror 2an, silvriga för att den ser mycket längre ut...hm

/Johanna

Mia sa...

Ok, tack för gissningarna gott folk, inlägg kommer strax med vinnaren!