torsdag 5 juli 2007

Temavecka Västkust/Carl von Linné


Bilder: Mia

Om ni har vägarna förbi alternativt vill göra er nöjet (eller varför inte båda delarna ;-)) så besök gärna svärmors butik när hon har öppet en vecka i juli. Passa på nu ni i som bor i Göteborgs-/Kungälvsområdet och se bland annat hennes vackra dukar, finnvävar, teckningar av svärfar, hennes/makens/mina vykort samt även mitt pyssel som hon säljer. En liten söt vävbod med mycket att hitta både till dig själv och/eller som present till andra!


Bilder: Mia

Välkomna till Stinas vävbod
Ytter-Restad, Hålta utanför Kungälv
Boden har öppet 9-14 juli mellan 10-18.

Skulle du ha förhinder just dessa datum är det bara att slå Stina en signal så öppnar hon boden för dig, nästintill närsomhelst. Ring gärna för vägbeskrivning, tel. 0303-24 79 70.


Bilder: Mia

31 kommentarer:

moderncountry sa...

For noen flotte vevede bilder! Gikk på siden hennes og hun er jo fantastisk flink da :) Nydelige farger og. Moro med mennesker som ivaretar tradisjoner og godt håndarbeide. Kjøpte meg noen flotte keramikkkrus på veien oppover til Norge, bildet kommer senere. Elsker det litt røffe og naturlige.
Ha en aldeles nydelig Torsdag gummen og snakkes om litt igjen! Klemmer ;)

Mia sa...

Jag tackar å vägnar för svärmor ;-) Ja, hon är jätteduktig! Kul att du fått köpt lite grann, ska bli spännande att se vad.. Tack gumman, ha en skön torsdag du också, kram!

Hemma på landet sa...

Så fint och mysigt. Puss

Marres Hörna sa...

Åh, men visst är det svårt? Inte lätt å vara en gottegris! ;-)

Vilken fin butik hon verkar ha, din svärmor!

Kram o ha en fin dag du med...

Lotta sa...

Tyvärr kommer jag nog inte att komma det hållet i sommar, men vad mysigt det ser ut!

Kram gumman!
Lotta

Gammelgård sa...

Oj, så fina saker din svärmor gör!

Guldkant På Livet sa...

Oj, är det din svärmors butik!! Va häftigt, jag trodde bara butiken hette så! Så duktig hon är och kul för dig att hon även kan sälja sker du har gjort där!! Va mysigt det såg ut!!
Ha en bra helg!! Mari.

Karin sa...

Ja visst får man nostalgi av papperet. Skulle gärna vilja ha ett sådant fast brunt till jul, som pepparkakor!

Nygammalt sa...

Tack. Man blir vansinnig på datorer ibland! Vilken mysig affär, är så kul med handarbeten, och vad roligt att du säljer lite saker också. Kram.

Lindisen sa...

bild på fröpåsarna kommer, håll ögonen öppna, kanske redan ikväll. latmasken slog till en stund och orkade inte fixa samtidigt när jag skrev! trevlig sida du har förresten!

Interiørhuset sa...

her var det en dal som fristet...de vevde bildene var såå nydlige!

LantlivsAnette sa...

Så mysigt det ser ut..tack för att du delar med dig och visar !!Anette

HeiGrim sa...

Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min!
Så mye nydelig du viser oss, og for en flott butikk din svigermor har,så lurt med en ukes åpningstid......en ide!Sommerhilsen fra Nord-Norge med sol og varme døgnet rundt!

Mia sa...

hemma på landet - tackar för svärmor, puss!
marres hörna - nej, precis.. ;-) tack för komplimangen, kram!
lotta - synd, får bli nån annan gång då.. kram!
gammelgård - ja, visst gör hon!
guldkant på livet - yes, det är svärmors butik, hihi, ser nu att det kan misstolkas lite.. tack för de rara orden! ha en mysig helg du också!
karin - ja, får du tag i ett sådant får du gärna tipsa mig också varifrån!
nygammalt - tackar, kram!
lindisen - ah, kul, ska kika lite senare sedan om du hunnit lägga in dem. tack!
interiörhuset - vad kul att du gillar svärmors alster!
lantlivsanette - tack!
heigrim - tack snälla och en varm regnig hälsning från svenska västkusten till dig!

JULIE K sa...

Så många fina vævningar : )

Morse Farm sa...

Vilken mysig liten butik!

Jasså, du gillade hund konversationen! Min make har kul åt mig när jag har mina teorier om vad djuren snackar om!!! fniss
Ha en skön fredag!
Kram Bodil.

Liia sa...

Tack det var snällt! Vilka vackra saker på bilderna, verkar mysigt.

~mormor Eva~ sa...

En sån mysig bod hon ser ut att ha svärmor!
Jag bor så långt bort så jag kan inte kika in där, men tycker det är roligt att få se bilder därifrån...det blir som en resa det med :-)

Kramen

Millis sa...

Tack för kommentaren inne hos mig.
Vilken jättemysig bod din svärmor har!

Susanne sa...

Vilket trevligt tips! Och för en gångs skull i mina trakter: :-)
Må så gott!

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Vad mysigt det låter. Härligt med handgjorda saker. Hoppas du får en fin helg och tack snälla för din kommentar hos mig. Kram

Emma sa...

Oj, så mysig butiken ser ut! Vad gör du för slags kort? Synd att det är långt iväg...

Mia sa...

julie k - tack å vägnar för svärmor!
morse farm - ja, visst är den fin! hihi, ja, den var kul! ha en mysig helg, kram.
liia - tack!
mormor eva - svärmor tackar, synd att du har långt men kul att du gillade bilderna! kram
millis - hon tackar!
susanne - men kul, kom gärna och kika irl också :-)
lisa - ja, hon gör mycket fint! tack själv och en trevlig helg, kram!
emma - kul att du gillar butiken! svärmor gör egna vykort med naturmotiv och vävmotiv, maken egna vykort med olika fotomotiv, jag likaså men också dubbla kort med olika motiv plus små enkla kort med vintage/gammeldags motiv. synd att du har långt hit..

Pia..... sa...

Åhh.så kul ..men tyvärr så är det lite för långt för mej..roligt att få sälja egna alster..det skulle jag vilja ha en liten egen bod:)..fin saker hon gör svärmora..ha en trevlig helg..PIA

MO sa...

Trevlig helg önskar jag dig, kram

Mia sa...

pia - vad synd.. tack, detsamma till dig!

mo - önskar dig detsamma, kramar!

Smultronstället sa...

Fina saker det verkade finnas där! Ha en trevlig helg!

sara sa...

Hej och tack för din snälla kommentar hos mig:) jag länkar till din fina blogg!

Rosa Pimpinellifolia sa...

Sån tur du har som har en svärmor med sån butik, då förstår hon garanterat ditt intresse för inredning och pyssel! Det är inte alla som har det så bra! ;) Kramar!

Skrotmaja sa...

Så mycket kul läsning att hinna ikapp : )

Mia sa...

smultronstället - tack, detsamma till dig!

sara - tack, jag gör detsamma för dig!

rosa pimpinellifolia - nä, det har du ju rätt i! kram

skrotmaja - tack, kul!