måndag 30 juli 2007

Du får aldrig en ny chans till ett första intryck!

Jag har skrivit om vår hall förut men har lite nya bilder att visa. Hallen är ju faktiskt ett av de viktigaste rummen i din bostad. Visserligen ett rum som du passerar snabbt igenom men också det du först möter när du kommer hem från jobbet/skolan. Vad vill du att rummet ska förmedla? En lugn känsla för att slappna av efter arbetsdagen eller en uppiggande för att bli glad? Inte är det väl kul om då det första man möts av är en hög med skor som man snubblar över eller det man först ser är jackorna i en hög på golvet? Irritation kan ju uppstå ändå liksom.. ;-)

Tänk också på att det är gästens allra första intryck av din bostad och tråkigt vore det väl om det intrycket skulle bli negativt. Så mitt råd är att inte glömma hallen, lätt gjort eftersom man tycker, äsch, det är väl inte så noga eftersom man ändå bara passerar.. Men - first impression lasts!



Lägg märke till svärmors finnväv, pappas snickrade stol och vår nya namnskylt över nyckelskåpet (skylten visades i ett tidigare inlägg). Skylten på stolen säger "no muddy boots or shoes". Bilden längst ned till höger: Cablefreak, övriga bilder mina.

43 kommentarer:

Marres Hörna sa...

En ljus och fin hall!!! Diggar skyltarna! :-)

Kram!

vildängel sa...

Hmm, en påminnelse om att jag MÅSTE ta itu med vår hall som inte alls ser speciellt inbjudande och varm ut - utan bara trång och stökig....

Susanne sa...

hmm fick lite skrämmselhicka nu när jag tänker på vår entréhall...usch och fy så den ser ut. men det kommer det kommer ;-)
Fint du har!
//Kram

Lotten sa...

Fin och ljus hall ni har! Vår hall är ju helt nygjord och jag tror att den förmedlar pigghet..? Den är ju inte precis lugn med den nya tapeten....

Lavendeldoft och vita spetsar sa...

Att komma in i din hall ger garanterat ett mycket positivt första intryck!!! Jättefint du gjort med alla detaljer...fin helhet, liksom... Tyckte mycket om fönstret ovanför dörren som släpper in så mycket fint ljus...
Kramar frå Linda

Lavendeldoft och vita spetsar sa...

Att komma in i din hall ger garanterat ett mycket positivt första intryck!!! Jättefint du gjort med alla detaljer...fin helhet, liksom... Tyckte mycket om fönstret ovanför dörren som släpper in så mycket fint ljus...
Kramar frå Linda

Mia sa...

marres hörna - tack!! kram

vildängel - ajdå, ja, glöm den inte ;-)

susanne - *fniss* inte meningen att skrämmas ;-) tack, kram!

lotten - men det är väl härligt med pigghet när man kommer hem eller när någon kommer på besök! tack!

lavendeldoft - tack snälla!! kram

Smultronstället sa...

Vilka fina bilder! Sån hall skulle jag också vilja ha... Hoppas det är ok att jag lagt till dig i mina länkar-annars säg till!

Interiørhuset sa...

nydelig! Virkelig vakkert.
Det er så mange vakre detaljer i din hall så man nesten svimer av

Morse Farm sa...

Tack!!!

Fin hall, mysiga detaljer!
Du har rätt att man inte får glömma hallen.
Vår hall är jätte liten och kallas här the mudroom. Jag har målat det i rött, blått och vitt...patriotiskt!
Fast har nu planer på att måla allt vitt!!!!
Vad underbart söt kyckling, brun är inte det ovanligt?
Jag vill ju ha höns och stilig tupp men maken tycker jag är rent tossig!!!
Ha en bra måndag!
Kram Bodil.

sara sa...

Jag önskar att vi hade en stor hall, då skulle jag också inreda den fint med nån snygg stol, byrå osv. För visst är det så att hallen gör första intrycket!

tina sa...

Massor av inspiration...här var det lätt att få massor av fina ideér!!
Kram!

Juliann sa...

Sa fin side du har! Lurer på hvilken mal i Blogspot du brukar og hvordan du får til 3 bilder på headingen??

JULIE K sa...

Javist vil man ha hallen fin och innbjudane. Jag skal gjøra om min hall. Vet hur jag skal gjøra det, men inte nær jag hinner. Mysig hall ni har : )

Camillas nya hem sa...

Jag skulle få ett gott intryck om jag gick in i din hall, jättefint! Hemma hos oss tänker man nog "oj, de här människorna lever i ett kaos". Haha. Får ta reda på hallen för det du skriver stämmer ju riktigt bra!

elin1976 sa...

Så flott du har det i hallen din. Her føler man seg velkommen.
Svigermoren din virker som en flott kvinne. Tenk så heldig å ha to kreative jenter i en og samme familie. Ha en fin dag, Stina. Klem:O)

therre sa...

Ja. Haha. Blomman såg troligtvist naturtrogen ut ;)

Fin hall, fast jag sett den förut :) Gillar den där "No muddy shoes"-skylten. Har du ebay:at den eller?

MO sa...

Fint ni har det i hallen, det är sant att första intrycket är viktigt. Kram

Maria sa...

Det ser jättefint ut tycker jag, verkligen lantlig stil =)
Vi har en hall som är som en korridor, väldigt opersonligt och svåröblerad. Så vi ska slå bort väggen mellan hallen och vardagsrummet så man får en pyttepytte hall att hänga av jacka, skoställ och någon byrå. Så får man se ett stort (välstädat?) vardagsrum istället när man kommer in! =D

Lily of the valley sa...

Så sant, så sant. Fina bilder på hallen din
kram Lily

Maria-Jag blommar sa...

Tack för din kommentar på min blogg! Här var det ju jättefint och trevligt! JAg återkommer!

olivelund sa...

Jag hade gärna bytt till din hall ;)

Mia sa...

smultronstället - tack, och visst är det ok, bara kul! jag gör detsamma för dig!

interiörhuset - vad gullig du är!

morse farm - tack snälla! jo, eller jag vet inte hur det är om bruna dvärghöns är vanliga men jag har då aldrig sett bruna kycklingar förr vare sig på kort eller i verkligheten! hoppas du vinner kampen om höns och tupp ;-) kram

sara - låter snyggt!

tina - tackar, kram!

juliann - tack! mixtrade med de tre bilderna i headern i ett bildhanteringsprogram, i mitt fall paintshop pro. mallen heter denim fast jag har ändrat färgerna en hel del.

tack julie - hoppas att du får till tid till inredande av din hall, för visst är det skoj också..?!

tack camillas nya hem - haha, nädå, det tror jag inte..

elin - tackar för både mig och svärmor, vad gullig du är! kram

therre - ja, har visat hallen förut men har gjort några ändringar sedan det förra inlägget. nope, skylten är köpt i en butik i strömstad faktiskt!

mo - tack, kram!

maria - tack! vad härligt med hela vardagsrummet att blicka in i från entrén!

lily of the valley - tackar! kram

maria - tack och tack själv! du är varmt välkommen åter!

Mia sa...

olivelund - hihi, tack, det var ju gott beröm ;-)

Marie sa...

Så fint du har i din hall. Önskar att vi hade en större hall så man kunde "möblera" den. Som det är nu får man typ ta på sig en i taget för att överhuvudtaget få plats. Men kanske, kanske ska vi bygga ut nästa år. Längtar!

Kram Marie

Hilde sa...

Vakker hall, lys og trivelig med fine detaljer. Jeg har forresten "tagget" deg i min blogg:)
Hilde

johanna sa...

Håller med dig med första intrycket..vi har det så som inte alltid är så bra..utsikt över hela huset ,inte särskilt bra när man ej har städat bla =)
Jättefina bilder från din hall,ser så mysigt ut
kram

homesweethome sa...

Hej,

Perfekt att du hittade till min blogg för nu kunde jag tack vare dig få inspiration till min hall som ska göras välkommen och hemtrevlig och din hall var underbart fin.

Varma hälsningar
Sanne

HildeS. sa...

Hei hei.
Tusen takk for bursdagshelsinga:o)
Så flotte bilder du viser fra hallen.
Ehm, *kremt* min hall skal eg ikkje vise bilder av...

Elin sa...

Ni har jättefin hall! Jag ska försöka komma ihåg att fota min lite närmare någon dag jag med.

Kram Elin

Nygammalt sa...

Mycket mycket fint! Du har helt rätt i det du säger. Lägenheten jag bor i nu har jag svårt att hålla fint i hallen. Kan man inte gömma jackor och skor känns det lätt lite stökigt, speciellt i en liten hall. Kram.

Mia sa...

marie - tack! hoppas det blir utbyggnad då, håller tummarna! kram

hilde - tack snälla och tack för taggeten! ;-) ska kika på det!

tack johanna! kram

homesweethome - ah, vad kul! tack!

tack, tack hildes!

elin - tack! ja, gör det, kul att se! kram

nygammalt - tackar! ja, förvaring och upphängning är ju faktiskt viktigt för att få undan saker och ting.. kram

pETRA sa...

wow, vilken vacker hall du har!!!
tyvärr har jag en hall som är så otroligt liten och mörk.... det känns så tråkigt för det är ju precis som du tar upp, första intryket!
Underbar blogg du har!

Stina sa...

Vilken fin hall ni har. Vår hall är en katastrof. Den är otroligt svårmöblerad, men den är iaf ljus och välstädad med väl valt "pynt". =) Kram

Hanna sa...

Heeej!

Självklart får du lägga till mig på din sida.. jag gör desamma! :)

Hoppas att du får en trevlig vecka!

Ska kika vidare här i din mysiga blogg :).

Kram!

Mia sa...

petra - å tackar!!

stina - tack, tack, kram! du får visa den nångång.. kram

tack hanna - ha en trevlig vecka själv! kram

Malena sa...

Vilken välkomnande hall! Superfint! Kram Malena

~mormor Eva~ sa...

Fina bilder!
Håller verkligen med dej.
Och ändå...så är det hallen härhemma som väntar på att tas om hand!? Den är mest som ett ställe jag kopplar hundarna och traskar ut ur, och in i, och sen vidare... *fniss*

Kram
från ~mormor Eva~

Hemma på landet sa...

Snygg hall har du...Puss

Lilla Ugglebo sa...

Jätte fina bilder från er hall!
Har snurrat runt en stund i din blogg och tykt om allt jag sett.
Hit smyger jag in igen!
Kram Katarina

Tabergstösen sa...

Hej på dej! Ni har en jättehärlig hall, så ljus & fin. Jag gillar speciellt skylten, den är för härlig!

Nilla sa...

Vad fint! Hallen är viktig, jag börjar alltid att städa där om jag måste snabbstäda lägenheten.

Mia sa...

malena - tack snälla! kram

mormor eva - hihi, ja, av nån anledning prioriterar man bort hallen vilket ju är rätt synd.. kram!

hemma på landet - tack raring, puss!

lilla ugglebo - tack snälla du, du är varmt välkommen tillbaka! kram

tabergstösen - tack!

nilla - ja, precis..