lördag 9 juni 2007

Välkommen hem!



Götheborg skred majestätiskt in mot land till folkmassor och jubel. Uppskattningsvis runt 200 000 människor tog sig tid att välkomna hem vår svenska stolthet. En riktigt varm sommardag som denna var det perfekt att återvända till Sveariket och säkerligen var det med blandade känslor som besättningen fick komma hem.


Bilder: Cablefreak

Maken, jag och mina föräldrar hade perfekt utsikt över den stora händelsen. Vi befann oss vid Sjöfartsmuseét dit vi begav oss denna dag till ära. Dessvärre glömdes några delar till kameran hemma varför bilderna inte blev som maken önskat men tycker ändå att de blev fina. Festen fortsätter vid Frihamnspiren och för er som ännu inte sett henne så skulle jag varmt vilja rekommendera en titt. Hon är jättefin både på ut- och insidan, har fått möjligheten att besöka Götheborg ett par gånger och såg henne skrida in mot Göteborgs hamn även sist (?) gång, men då genom vår havsutsikt från vår lägenhet på 10:e våningen på Hisingen i vår dåvarande bostad. Nåväl, det var en parantes men hoppas att det blir många kära återseenden för de tappra besättningsmännen som stått ut i väder och vind!

9 kommentarer:

thea sa...

Ja, båten är säkert jättefin. Kommer till min stad i juli, ska ta oss en närmare titt då har vi bestämt.

Ha det!

Susanne sa...

Otroligt pampig båt. Vilken härlig dag som du skrev att komma hem på.
Må så gott!

moderncountry sa...

Takk for koselig besok i bloggen min, jeg blir sa glad :) For en nydelig dag det sa ut som. Nyt resten av helgen og kom gjerne pa besok igjen gumman! Kram :)

Marianne/København sa...

Jeg så det på svensk tv her til aften (vi kan se svensk tv i København)Det var meget imponerende at se....

Hannele sa...

Visst var det mäktigt att se.

Jennyshemochharmoni sa...

Det där var så mäktigt! Såg det på tv:n! Helt otroligt häftigt! Ha en skön söndag! KRAM

karin a sa...

Men det var ju väldigt fina bilder! Jag hade nästan utsikt hemifrån men valde faktiskt en dag i trädgården igår så det är alltid trevligt att se andras bilder...

Marres Hörna sa...

Ingen dålig båt det där. En sån skulle man ha! ;-)

Mia sa...

thea - ja, det rekommenderar jag starkt!

susanne - ja, precis.. detsamma!

moderncountry - :-) ja, det är vackert väder men dock på tok för varmt, svetten rinner.. klart jag återkommer till dig, kram! trevlig helg!

marianne - ja, nästan så man blir lite rörd..

hannele - jepp ;-)

jennyshemochharmoni - ja, visst var det märktigt.. en skön söndag till dig också, kram!

karin a - tack, det ska jag hälsa maken! han blev lite besviken när han glömde få med sig all utrustning i hettan.. skoj att du har utsikt men ibland får man ju göra som du säger, prioritera nåt helt annat!

marres hörna - hihi, ja, man skulle iaf väcka uppmärksamhet! ;-)