lördag 30 juni 2007

Utmaning

Utmaningen jag fick från Jea är nu äntligen färdigställd;

♥ ♥ ♥ ♥

Nämn något som gjorde dig glad igår: Såg att physalisplantan är på gång med frukt!
Vad gjorde du kl 08 imorse? Sov.
Vad gjorde du för 15 min sedan? Tittade på teve.
Det sista du sa högt? Ska vi gå och lägga oss?
Vad har du druckit idag? Saft, vatten, te.
Vad var det senaste du åt? En nektarin.
Vad var det senaste du köpte? Hyllplan till förrådet och lite annat smått på Ikea.
Vad är det för färg på din ytterdörr? Grön.
Vad är det för väder hos dig nu? Regn, som vanligt just nu..
Godaste glassmaken? Varierar beroende på humör mellan jordgubb och choklad.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Jepp.
Sover du tungt? Nej.
Drömmer du mardrömmar? Ja, tyvärr nästintill varje natt.
Trivs du med ditt jobb? Jag har inget jobb för tillfället utan är sjukskriven.
Favoritklädsel? Myskläder.
Favoritlåt just nu? Josh Grobans February Song.
Vad ser du om du tittar till höger? Tittar då rakt in i väggen.
Vad gör dig glad just nu? Att maken är ledig och är hemma för helgmys med mig!
Vad ska du göra härnäst? Sova (skriver detta sent fredag kväll).
Höger el vänsterhänt? Högerhänt.
Humör just nu? Jodå, rätt hyfsat.
Favoritgodis? Marabouchoklad.
Kläder just nu?
Kjol och topp.
Sommarplaner? Njuta i nya hemmet med maken och mysa över det faktum att vi tömt de sista lådorna! Småtrippar för att utforska nya närområdet/bostadsområdet. Besöka våra familjer och vänner.
Hur många kuddar sover du med? En.
Spelar du ngt instrument? Nej.
Morgon eller nattmänniska? Tyvärr har jag på senare år blivit nattmänniska.
Vad är viktigast för dig? Just nu att bli frisk och att vi två kan bli tre.
Är du kittlig? O ja!
Snarkar du? Det händer enligt mannen, aldrig enligt mig ;-).
Stjärntecken? Vädur (men skulle egentligen varit oxe).
Äckligaste insekten? Tvestjärt.
Stökigt el välstädat? Välstädat.
Längtar du mest efter nu? Mysa i sängen en liten stund med en ny inredningstidning innan det är dags att släcka.

♥ ♥ ♥ ♥

Och nu skickar jag vidare utmaningen till
Newht
Modern country
och Jennys hem och harmoni

8 kommentarer:

Mari sa...

Vilken smart tös du e Mia! Din man borde nog lyssna på sin söta fru lite oftare;)
Okey, jag antar utmaningen...får se om jag skickar den vidare, jag e så glömmen o slö de senaste dagarna! (reumatiskt)

Sov gott nu vännen!
Puss/Mari

Mia sa...

Hihi, ja, visst är jag.. ;-)
Nä, det är inget måste gumman, bara om du orkar och känner för det! Hoppas det känns bättre imorgon.. Nattikram!

Mari sa...

Du e världens goaste, vet du det!;)

Nattinatt nu!
Puss/Mari

Interiørhuset sa...

koslig lesning,føler at man lærer deg bedre å kjenne=)

Malena sa...

Vad kul att läsa om dig! Jag såg att vi har samma favoritkläder! Hi hi hi...det är det första som åker på mig när jag kommer hem! Kramis Malena

Hemma på landet sa...

Pussgurkan...:-)

Pia..... sa...

Kul...:) ...PIA

Mia sa...

marie - gulle! puss!

interiörhuset - hihi, tack!

malena - visst är det det enda som gäller när man kommer hem!? kram

hemma på landet - :-p

pia - hihi!